Gå til innhold

Nytt S478-kort til NW3.4 - hvilket?

Anbefalte innlegg

Mitt kjære P4C800 har fått et problem: Windows starter i annet enn sikkermodus og det går ikke an å få installert på nytt så lenge det er et AGP-kort montert. Litt dumt, i og med at et mitt nye 6600GT GS kom i posten i dag. Funket en liten stund...har testet skjermkortet i en annen maskin, så det er nok i orden. Videre er det testet med PCI-skjermkort og da funker det. Nytt HK til serveren :-)

Har bestemt meg for at jeg skal ha et kort som fungerer skikkelig out-of-the-box, slik at jeg slipper å montere kjøling på mosfets, dropmodde osv for å få overklokket gørra ut av NW`en min. Denne skal for øvrig pares med 2x512MB PC4000 Ballistix.

Hadde egentlig siktet meg inn på et Abit MAX3, men det ser ut som om det er forsvunnet fra hyllene. Dermed har jeg to alternativer igjen, for det må være fra Komplett:

IC7-G

IS7

Blir litt usikker på hva som er den praktiske forskjellen på disse. Ser jo at prisen er ganske forskjellig, men har ingen økonomiske motiver for å kjøpe billig hvis det går på bekostning av noe. Har ikke fått med meg forskjellen på 856p og 865pe-brikkesettene heller...

Eneste uforsonlige trekk med disse kortene er aktiv chipsettkjøler, men det skal vel ikke by på større problemer med å bytte fra Asus-kortet...

Anbefalinger og erfaringer mottas med takk. Om noen anbefaler andre merker er jeg lutter øre...men jeg bestiller like før sengetid i kveld så det haster litt.

:cool:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan jo ta en titt på denne testen av ABIT IC7-MAX3

Er storebroren til IC7-G. Har selv IC7-G og er meget fornøyd. Det eneste problemet jeg har hatt med det er NB vifta som begynner å bråke etter en stund. Det er fikset på max 3 kortet. Og begge kortene er meget klokke vennlige :thumbup:

Men hadde gått for max 3 nå hvis jeg skulle ha kjøpt.

Lenke til kommentar

Hei Muffin

Jeg har hatt 3 stk. IC7 (har fremdeles 2), 1 stk. IC7-G, og 1 stk Asus P4P800 SE.

Alle disse er på anbefalingslisten min, inkl. IS7 - IS7 er IC7 bare med forskjell at det første har 865 chipsett, og det siste har 875. Det er ingen vesensforskjell.

Nå må jeg trekke frem P4P800 SE litt, fordi jeg kjøpte det nemlig av den årsak at jeg skulle ha det til serverbruk - og det har passiv NB. Det virker helt stabilt og fint, ingen sak å sette opp, og er sådan PnP.

Skal du ha et som virkelig støtter overklokking og høye FSB, samt fungerer optimalt med en NW av litt høyere klasse, så kan jeg ikke annet enn å anbefale IC7 / IC7-G - begge følger lett opp med FSB på 290, så minnet ditt skulle få en bra partner der.

Lenke til kommentar
Det er et Max3 til salgs her, sjekk det ut da vel.

http://bruktmarked.hardware.no/annonse.php?a=7909

Brukt er dessverre ikke aktuelt...men takk for tipset uansett.

Men hadde gått for max 3 nå hvis jeg skulle ha kjøpt.

Jeg også, men det er ikke så enkelt når det tydeligvis er utdøende rase...

...anbefale IC7 / IC7-G

Samsvarer egentlig godt med min egen oppfatning. Så veldig høy fsb blir det nok ikke, NW`en ble med til 230mhz med Bigwaterblokk og to radiatorer i serie...men det er prioritert med skikkelig dimensjonert strømtilførsel til cpu.

Endret av Muffinman
Lenke til kommentar
IC7 / IC7-G

BTW, bare kjapt så jeg slipper å slite meg ut med googling selv, hva er forskjellen på IC7 og IC7-G?

EDIT: Er interessert i om noen vet om problemene med lydkretsen er blitt utbedret også...

Endret av Muffinman
Lenke til kommentar

Jadda! Kortet er kommet på plass og en god layout medførte mulighet til å ordne kabler litt bedre. Og en herlig bundle bestående av ide-sata-konverter og rund ide og floppykabel skader jo ikke i så henseende.

Snart begynner klokkingen...har 230mhz fsb stabilt med mitt gamle ihjelmodda P4C800. Blir spennende å se hva Abit-kortet gjør med dette!

Et stort drawback: NB-vifta. Ingen mennesker med sirkulasjon i hodet monterer noe som bråker så innihelv... på et hovedkort. :hrm: Heldigvis er festene identiske med Asus-kortet, og jeg har en mistanke om at det blir hentet en passiv ribbe derfra i veldig nær framtid...

EDIT: Der var ribba skiftet, ja. Observerer vcore-drop fra f.eks 1.7 til 1.62v under load @ 4ghz. Det var mer enn forventet. Dobbelt primestabilt kun i 11 minutter på 230mhz fsb på dette hovedkortet. Konklusjon: Dårligere til OC enn det gamle.

:dontgetit:

Endret av Muffinman
Lenke til kommentar
Et stort drawback: NB-vifta. Ingen mennesker med sirkulasjon i hodet monterer noe som bråker så innihelv... på et hovedkort.  :hrm:  Heldigvis er festene identiske med Asus-kortet, og jeg har en mistanke om at det blir hentet en passiv ribbe derfra i veldig nær framtid...

Bruker selv SpeedFan, og kjører NB vifta på 65%, da støyer den mindre enn strømmforsyningen min.

Har også sett at folk har tatt av selve viften, og latt kjøleribben stå igjen som passiv. Men da blir det vel viktig med god sirkulasjon i kabinettet.

Endret av Sigurd2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...