Gå til innhold

Hva tjener men i de forskjellige yrker?

Even89

Anbefalte innlegg

Lurte på om det finnes en side der man kan se hvor mye man tjener i de forskjellige yrkene--

Ville vært gøy å se på :thumbup: , spessielt for meg som ennå ikke har bestemt meg for hva jeg skal bli når jeg blir voksen eller hvilken linje jeg skal gå--

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Leger har god lønn om du har karakterene til dette og lysten til det. Trygt arbeidsmarked, men veldig mye ansvar. Jeg hadde ikke greid å være lege.

Sivilingeniører har en kjempevariert arbeidskarriere og får være med på verdiskapningen i landet. Trygt arbeidsmarked og godt studiemiljø i trondheim. Sivilingeniører har gjennomsnittlig litt under dette men høyere enn:

Siviløkonomene som gjennomsnittlig tjener ganske bra, mange sjefer som trekker opp her. Far hadde tjent mindre som sjef i en lokalbank enn i den stillingen han har i statoil i dag... Store fete bedrifter er tingen.

Advokater tjener det de vil.. men siden dette ikke er et yrke jeg har særlig respekt for gidder jeg ikke å skrive om det.

Videre kommer all slags annenrangs yrker :tease:

Endret av GolfBag
Lenke til kommentar

Vaktmester..? :D Du skal vel kunne få ganske bra lønn hvis du har god utannlese. Selger? Noen selgere tjener jo ganske bra. Har en nabo her oppe som er selger for ett eller annet firma. Og ser ikke ut som om at han sliter med å få regnskapet til å gå opp vertfall. :p

Lenke til kommentar
Vaktmester..? :D Du skal vel kunne få ganske bra lønn hvis du har god utannlese. Selger? Noen selgere tjener jo ganske bra. Har en nabo her oppe som er selger for ett eller annet firma. Og ser ikke ut som om at han sliter med å få regnskapet til å gå opp vertfall. :p

Jeg kjenner en selger som hadde flere mill i årslønn for noen år siden, han klarte ikke stresset og er for tiden psykiatrisk pasient... kjekt det.

Lenke til kommentar

Jobb og Utdanning er en egen kategori, hører jeg rykter om..

Når det gjelder selgerjobb, så varierer det en del. Tror det yrket er undervurdert. De fleste slike jobber går på provisjon, og om man vet hva man gjør, så kan man tjene fett på det. Finnes faktisk folk som tjener oppunder millionen på å selge boligalarmer på dørsalg..

Lenke til kommentar

Salg er et veldig vanskelig yrke, og konkurransen er STOR... Mange slår seg ned på salg disse dager, og det er kun de aller alle beste som klarer å drive på med det... Det krever også MYE arbeid og slit, og du må kunne "triksa" dersom du skal bli en toppselger... (millionlønn), enten det, eller så må du ha et produkt som er så bra, at det i bunn og grunn selger seg selv.

Lenke til kommentar

Er det egentlig så kult med millionlønn vis du hater å gå på jobb hver dag da? :nei:

Det jeg vil framtil her er at man bør ikke sette pengene først, det er viktigere at du trives i jobben din. ;)

Lenke til kommentar

Enig. Blir egentlig helt håpløst å gjøre noe man ikke har lyst til. Foruten at det blir meget vanskelig å studere i flere år noe man ikke har lyst til må man jo i tillegg gå til en jobb man ikke liker.

Det beste er å satse på noe man har lyst til

Lenke til kommentar
Salg er et veldig vanskelig yrke, og konkurransen er STOR... Mange slår seg ned på salg disse dager, og det er kun de aller alle beste som klarer å drive på med det... Det krever også MYE arbeid og slit, og du må kunne "triksa" dersom du skal bli en toppselger... (millionlønn), enten det, eller så må du ha et produkt som er så bra, at det i bunn og grunn selger seg selv.

Grovt sagt, du skal ha kjeften på plass og vite hvordan den skal brukes. Kan du ikke snakke for deg nå skal du slite som selger.

Har vært borti en del proffe-selgere, og jeg blir bare helt målløs over kunnskapsnivet og den muntlige kontrollen som dem har.

Lenke til kommentar
Det jeg vil framtil her er at man bør ikke sette pengene først, det er viktigere at du trives i jobben din. ;)

Det er sant som du sier, men hva er vitsen med å bare finne en jobb man trives i, hvorfor ikke finne en jobb der man både trives og tjener bra med penger :cool:

Lenke til kommentar

Jeg har snakket en del med selgere etter å ha vært med pappa på jobb. Det har vært på Norsk Mote Forum (på Skøyen), og der jobber det for det meste selgere for klesfirmaer (mange kjente merker også...). Og av de jeg har vært innom der... noen av de folka tror jeg kunne solgt meg fandens oldemor om de ville, mens andre der, er helt tamme og klarer ikke å overbevise i det hele tatt...

Man ser hvilke leietakere som forsvinner derfra etterhvert og :p det er som regel de dårligste selgerne... (går konk.)

Lenke til kommentar

Det er sant som du sier, men hva er vitsen med å bare finne en jobb man trives i, hvorfor ikke finne en jobb der man både trives og tjener bra med penger :cool:

Ikke dumt :thumbup:

Det er faktisk det jeg har planer om :evil:

Lenke til kommentar
www.jobbfeber.no

Bare å søke opp et yrke, så får du sånn ca. hva du kan vente deg i betaling. ;)

Den var jo helt på trynet.

Jeg er førskolelærer og har med 8 års erfaring 75000kr mer enn det som er ført opp som topplønn etter 14 år! Startlønn for min stilling er 280000, ikke 200000 som det står der.

De tallene der må jo være fra 1995 eller noe. En førskoleærer som jobber som styrer kan jo glatt tjene innpå 400000 i året.

Lenke til kommentar

Stemmer ikke helt nei. Har jobbet som telekommunikasjonsmontør snart 1 år nå, og tjener ca 300 000.

En fagarbeider med fagbrev kan regne med omkring 226 000-270 000 årslønn.

Regner også med å gå opp med 6-8 Kr i timen til våren. (Lengre ansinitet i firma og faget + spesialkompetanse.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...