Bertram Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 Jeg sliter med at Pinnacle plutselig slutter å lagre videoen under lagring. Har forsøkt å lagre i flere formater, men med samme resultat. Kjører pc med 256MB. Kan noen hjelpe med tips. Lenke til kommentar
adsfiklam Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 Jeg Kjører pc med 256MB. Regner med at du mener minne nå. Lenke til kommentar
Bertram Skrevet 1. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2005 (endret) Jeg Kjører pc med 256MB. Regner med at du mener minne nå. Ja, minne. Det jeg egentlig lurer på er om dette er nok for å redigere filmer med Pinnacle, og vil jeg merke vesentlig forskjell med 512 MB? Endret 1. mars 2005 av Bertram Lenke til kommentar
Maje Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 Kommer vel litt an på hvilken versjon av Pinnacle du har.. Har kjørt studio 7 på en P2 400MHz med 128Mb ram, Studio 8 på en P3 600Mz med 256Mb ram, og nå kjører jeg studio 8 på en P4 2,2GHz med 512Mb ram, og ja.. den siste er raskest ;-), Har forsåvidt ikke hatt problem med å kjøre de andre heller... Studio 9 har jeg ikke testet, men tror nok du bør opp i min. 512Mb der.. Hastighet på HD har også en del å si, 7200rpm er vel minimum.. Lenke til kommentar
Bertram Skrevet 2. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2005 (endret) OK, skal sjekke hastighetet på HD. Kjører versjon 9 på lap,n så det er vel kanskje her problemet ligger. Hadde en liten misstanke om at dette kunne være problemet, men noen mente at 256 MB skulle holde. Kanskje jeg bør prøve 512 MB, kommer tilbake til resultatet. Endret 2. mars 2005 av Bertram Lenke til kommentar
Scortech Skrevet 16. mars 2005 Del Skrevet 16. mars 2005 bruker du redigerings program og bruker og redigerer store filer så bør du ha minst 512, men jo mer ram jo bedre. har selv 1gb ram og jeg redigerer mye video.tør ikke tenke på hvor tregt det hadde gått med 512 eller 256mb ram som du har.hehe Lenke til kommentar
Dykkern Skrevet 16. mars 2005 Del Skrevet 16. mars 2005 Det er mulig det er teknisk mulig å redigere med 256 Mb, men jeg antar det du lurer på er om det "går greit". Min oppfatning er at det gjør det ikke. Øk til minimum 512 Mb. Jeg og mange andre har 1 Gb for å være på den trygge siden. Men 512 bør gå greit hvis ikke du har for mye annet tjafs som går paralellt. Lenke til kommentar
Bulle Skrevet 16. mars 2005 Del Skrevet 16. mars 2005 Jeg har 512 og bruker Studio 9 . Det går "greit", men er avhengig av å bruke et program som frigjør minne (Cacheman), da Studio beslaglegger utrolig mye RAM ved oppstart. Har du (Bertram) forsøkt å følge med på hvor mye ledig minne du har mens du jobber med Studio ? Lenke til kommentar
Bertram Skrevet 16. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2005 Jeg har 512 og bruker Studio 9 . Det går "greit", men er avhengig av å bruke et program som frigjør minne (Cacheman), da Studio beslaglegger utrolig mye RAM ved oppstart. Har du (Bertram) forsøkt å følge med på hvor mye ledig minne du har mens du jobber med Studio ? Nei, jeg har ikke målt det, men anntar at det er alt for lite, og tror skjermkortet også krangler. Konsekvensen av det er at jeg kjøpte meg ny lap med 512 MB, og mulighet til å oppgradere til 2GB. Så nå går alt så mye bedre Lenke til kommentar
adonis Skrevet 17. mars 2005 Del Skrevet 17. mars 2005 Bare skyter inn at det med minne etter min erfaring også er avhengig av hvilket operativsystem en kjører. En maskin med 256 MB RAM kan fungere tilfredsstillende f.eks. under Windows ME, mens samme maskin ikke fungerer skikkelig under Windows XP. Sistnevnte krever i seg selv mer minne, og der kan Studio komme skadelidende ut. Min konklusjon er derfor at en nok trenger minimum 512 MB for å kjøre Pinnacle Studio på en maskin med Windows XP. /Øystein Lenke til kommentar
Dykkern Skrevet 17. mars 2005 Del Skrevet 17. mars 2005 Det er ikke lett å vite hvor mye minne et program "må" ha. De fleste programmer (eller kanskje det er OS'et.. ) bruker dynamisk minneallkokering hvor mengden tildelt minne avhenger av hvor mange prosesser som er gående. Noen programmer er tilsynelatende glupsk på minne, det betyr ikke at de må bruke så mye, men at programmet slipper å lese/skrive så mye til disk hvis det er tilstrekkelig ledig RAM. Å bruke minneovervåkingsprogrammer gir derfor begrenset informasjon. Lenke til kommentar
Bertram Skrevet 24. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2005 Ser ut til at problemet med lagring er løst nå. Men, ved brenning av filmen i DV format skjer det stadig at det stopper opp under brenneprossessen. Noen tips??? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå