kris33 Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 Jeg har noen hundre viktige sider med utskrift av jobbdokumenter, men de digitale versjonene ble slettet av et virus og det vil være et slit å skrive dem inn på nytt. Jeg har scannet inn alle sidene jeg trenger på pcn. Bakgrunnen er hvit og skriften er standard Arial(tror jeg). Hvordan får jeg "kopiert" teksten på de innscannede bildene til en tekstfil? Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 Du blir nødt til å kjøpe / finne gratisprogrammer som kan gjenkjenne tekst. Den typen programmer blir kalt OCR (Optical Character Recognition) programmer. Lenke til kommentar
kris33 Skrevet 1. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2005 Takk, men er det noen som vet om et bra OCR program? Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 Er en del år siden jeg brukte den typen programmer, men jeg brukte omnipage pro. Dersom du søker på google.com etter f.eks : free ocr software Får du mange treff, så det er ikke værre enn å prøve Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå