Torjus Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 C00L! Men ikke gjør som jeg gjorde første gangen, ikke tree dem over molex Hvorfor ikke? Er ikke molex de drevkontaktene(de som går i cd-rom og hdd etc)? Ta av kontaktene først Jepp. Det blir som å tre en hageslange på en slikkepinne... Konge eksempel Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 3. mars 2005 Del Skrevet 3. mars 2005 Ville ha brukt sorte strømper da disse blå du har vil vise mye av kabelfargene innvedig. Som jeg så av ditt første bildet, så spriker ikke kablene for mye, men det virker så mye mer siden det er så mye farger og slik. Dette ville ha blitt mer borte og anonymt med en sort en, og dermed ville det sett mye ryddigere ut. Ellers lykke til. Og om noen har nevnt er, ta av kontaktene, ellers blir strømpene ikke særlig pene, de ble i hvertfall ikke det hos min bror. Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 3. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2005 (endret) It's one small step. Edit: Dette var første forsøk med strømper fra microplex. Det holdt ikke med 2 pakker, så måtte bestille flere og bestilte denne gang fra Komplett (blå-uv reaktive sleeves). Hadde tenkt å la de originale være på men slik gidd det ikke nei. (har en liten film om dette , noen som vet hvor jeg kan laste opp filmer?) Endret 14. mars 2005 av tørrfisk Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 6. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2005 Grunnen til at det har vært så dødt her er at jeg slapp opp for kabelstrømper, settet fra microplex holdt bare til en remse med 3 molexplugger. Så må vente 2-3 dager på mer. Stay tuned. Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 På bildet ser man alt jeg skal bruke til å gjennomføre operasjonen, merk at det ikke er noe fancy molex-pin fjerner , men i overklokking.no ånd en hårnål bøyd til (beste molex-pin fjernern jeg har vært borti). Hva? hvordan lager jeg en sånn? Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 11. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2005 På bildet ser man alt jeg skal bruke til å gjennomføre operasjonen, merk at det ikke er noe fancy molex-pin fjerner , men i overklokking.no ånd en hårnål bøyd til (beste molex-pin fjernern jeg har vært borti). Hva? hvordan lager jeg en sånn? Du bare drar i nattbordsskuffen til din mor og stjeler en stiv hårnål. Det tar lengre tid å fjerne molex-plugger manuelt ved å bøye pinnene, men er tryggere enn å bruke en molex-pin-uttager (sprøyelignende sak) siden denne kan bøye pinnene feil vei så det blir mulighet for brudd når de skal bøyes tilbake. Har erfart at viss pinnene ikke gir etter ved bruk av litt kraft med pin-uttagern, så lønner det seg å bøye de manuelt ved hjelp av hårnål e.l.. Her er en flott guide som hjelper deg på vei Men for penest resultat så bør du ta av lokket på strømforsyningen og sleeve kablene innenfor åpningen så ledningene ikke blir synlige fra utsiden. Ellers så har jeg endelig motatt ladningen med strips og kabelstrømper fra komplett, og de ser flotte ut! Skal få satt på de siste strømpene i dag og begynne det omfattende arbeidet med strips jeg har foran meg Skal bli spennende å se hvordan resultatet blir! Lenke til kommentar
Freak627 Skrevet 11. mars 2005 Del Skrevet 11. mars 2005 det ser mistenkelig ut som et dell kabinett du har der... er det del,l kabbis ell syns jeg la merke til det med den kjøle løsninga Ontopic: blir nok bedre luftgjenomsdtrømming etter du er ferdig inni der ja hehe Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 11. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2005 det ser mistenkelig ut som et dell kabinett du har der... er det del,l kabbis ell syns jeg la merke til det med den kjøle løsninga Ontopic: blir nok bedre luftgjenomsdtrømming etter du er ferdig inni der ja hehe Jepp, kabinettet er dell ja og som du ser nokså lite men solid! Bare mobb alt du vil! Er nemlig en fattig student og har brukt alle penga på innmaten, men blir nytt kabbiss i vår en gang, da vinker jeg farvel til siste spor av Dell maskina. Men nå må jeg tilbake i mitt arbeid med å rydde opp i jungeln! Lenke til kommentar
wakZ1 Skrevet 11. mars 2005 Del Skrevet 11. mars 2005 blir nok bra når du får ryddet litt inni der:D Lenke til kommentar
Freak627 Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 det ser mistenkelig ut som et dell kabinett du har der... er det del,l kabbis ell syns jeg la merke til det med den kjøle løsninga Ontopic: blir nok bedre luftgjenomsdtrømming etter du er ferdig inni der ja hehe Jepp, kabinettet er dell ja og som du ser nokså lite men solid! Bare mobb alt du vil! Er nemlig en fattig student og har brukt alle penga på innmaten, men blir nytt kabbiss i vår en gang, da vinker jeg farvel til siste spor av Dell maskina. Men nå må jeg tilbake i mitt arbeid med å rydde opp i jungeln! skal ikke mobbe deg jeg.... kabbiset til dell er jo egentlig genilat med den lufte kanalen og det derre men det er som sagt: plastik fantastik hehe Lenke til kommentar
Fatboy Skrevet 13. mars 2005 Del Skrevet 13. mars 2005 Eg og har et kabelstrømpeprosjekt på gang her.. No skal eg til på dei ledningane som går til HK, men eg får ikkje opna den 20 pins kontakta.. Har du noken tips til korleis det skal gjerast?? Når eg først skal ha strømper så må det jo vere på alle ledningane... Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 13. mars 2005 Del Skrevet 13. mars 2005 Eg og har et kabelstrømpeprosjekt på gang her.. No skal eg til på dei ledningane som går til HK, men eg får ikkje opna den 20 pins kontakta.. Har du noken tips til korleis det skal gjerast?? Når eg først skal ha strømper så må det jo vere på alle ledningane... http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=MIPRA20 Lenke til kommentar
Marius_EV Skrevet 13. mars 2005 Del Skrevet 13. mars 2005 Gjorde det samme i går: Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 14. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2005 (endret) Ja så var jeg endelig ferdig! Er spent på hva dere syns om resultatet, håper alle ivertfall er enige i at det ser bedre ut enn før! Skal poste en liten film som viser hvorfor det tok så lang tid, viss jeg finner non plass hvor man kan laste opp rar filer.. . Her er ivertfall et bilde av PSU'en utenfor kabinettet. Skal sette den i nå! Edit: Måtte til unnsetning til naboene som hadde problemer med det ene og det andre med bredbåndet og maskinen sin, så fikk ikke startet med opprydningen nå, så kommer bilder i løp av natten. Endret 14. mars 2005 av tørrfisk Lenke til kommentar
sigen Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 Det ble_mye_bedre! Vet hvordan forskjellen er, gikk nettopp fra Chieftech 360W, til MIST 500W! Kabelstrømper på alle kabler (nå) mot kabelstrømpe på ATX-kontakten (før) DEILIG overgang! Lenke til kommentar
Fatboy Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 gode greier!! Eg kjem til å lodde vekk ledningar frå PSU som eg ikkje brukar.. For å bli kvitt enda meir kabelsurr..... Lenke til kommentar
stidz Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 høø?? er alle ledningene kobla sammen? syntes det virker veldig som om alle de gule er i en krets og alle de svarte og røde. untatt de på atx kontakten Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 15. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2005 Neida ledningene er ikke koblet sammen. Jeg kan opplyse om at det ble mye penere i mitt kabinett når jeg satt den inn, men fikk imidlertid ikke sjansen til å sjekke hvordan det så ut under uv-belysning fordi min harddisk begynte å brenne. Så 160GB opp i røyk, og hadde tenkt å ta backup i natt , typisk. Så jeg rev ut alle delene av maskina og hev de på gangen, så nå er maskinen min pensjonert, setter aldri mer no inn i det kabinettet. Så dessverre er Operasjon Kabelstrømpe utsatt på ubestemt tid. Lenke til kommentar
stidz Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 det høres ut som en garanti sak, hvordan gikk det til a? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå