tørrfisk Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 (endret) Som man kan se på bildet, så har jeg det litt trangt i mitt kjære lille minitower, så nå skal vi se hvor mye det vil hjelpe med kabelstrømper. Poenget med denne tråden er å vise hvor mye kabelstrømper kan hjelpe selv den mest fortapte jungel med å se riktig staselig ut. Stay tuned! Slik ser strømforsyningen ut per i dag inni og utfor kabinettet. Oppdatering: Nå er jeg endelig ferdig! UV-Katodene har ankommet og PSU'en er klar til å sette i maskina! Skal poste bilder snart. Det tok så utrolig lang tid pga noen uventede elementer.. Oppdatering 2: Siden jeg startet dette prosjektet (som de som har følgt med vet), så har jeg byttet ut det originale kabinettet med et Thermaltake Shark, så operasjon kabelstrømpe vil fortsette på det. Pga stadige problemer med vannkjølingen så har jeg ikke hatt strømforsyninga inne lenge nok til å få ryddet skikkelig. Men nå sitter jeg med ferskt hovedkort i hendene mine (northbridge på det forrige ble svidd), så jeg tror (håper) at jeg har kommet til et endepunkt nå og kan si: Operasjon kabelstrømpe nærmer seg sin ende. Endret 29. juli 2005 av tørrfisk Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 Hvorfor har du plugget til en IDE kabel som du ikke bruker? Lenke til kommentar
Thel Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 Se om det vil hjelpe med kabelstrømper? Selvfølgelig vil det det;) Lag før-etter bilder;) Det er bra Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 1. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2005 (endret) Hvorfor har du plugget til en IDE kabel som du ikke bruker? Hehe, godt spørsmål DVD-brennern tok seg bare en liten luftetur når bildet ble tatt. Er litt småsint på meg selv for at jeg har klart å bestille en 90CM UV-IDE kabel til mitt midi-tower. Endret 1. mars 2005 av tørrfisk Lenke til kommentar
Marius_EV Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 Vet ikke hvor mye kabelstrømper vil hjelpe. Har større tro på strips. Lenke til kommentar
Thel Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 En kombinasjon av begge er jo bra;) Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 Hmmm.. Åssen kabelstrømer skal du ha da? Sånne fra MP? Skal selv ha UV-gule.. 12mm og 6mm.. Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 1. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2005 Lyse blå fra MP. Skal sette dem på nå! Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 Men hvorfor ikke ta noen maskintester på temp og alt sånn å sammenlign? Før du setter dem på? Bare for å se om det gjør noen som helst forskjell der.. Hadde vært morro.. Lenke til kommentar
notalive Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 Jeg har hverken strips eller kabelstrømper men det er ikke en eneste ledning som går rett over hovedkort og lignende Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 1. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2005 Men hvorfor ikke ta noen maskintester på temp og alt sånn å sammenlign? Før du setter dem på? Bare for å se om det gjør noen som helst forskjell der.. Hadde vært morro.. Glimrende idé! Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 1. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2005 (endret) Foreløpig så er det 51°C "ambient temp" i følge mitt Club3D 6800 og 38°C ifølge et digitalt termometer. Endret 1. mars 2005 av tørrfisk Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 2. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2005 (endret) Prescott P4 CPU temp: 51 C (idle) Ja, så var vi igang. På bildet ser man alt jeg skal bruke til å gjennomføre operasjonen, merk at det ikke er noe fancy molex-pin fjerner , men i overklokking.no ånd en hårnål bøyd til (beste molex-pin fjernern jeg har vært borti). Endret 2. mars 2005 av tørrfisk Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 C00L! Men ikke gjør som jeg gjorde første gangen, ikke tree dem over molex Lenke til kommentar
Innos Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 C00L! Men ikke gjør som jeg gjorde første gangen, ikke tree dem over molex Hvorfor ikke? Er ikke molex de drevkontaktene(de som går i cd-rom og hdd etc)? Lenke til kommentar
sigen Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 Hvorfor har du plugget til en IDE kabel som du ikke bruker? Hehe, godt spørsmål DVD-brennern tok seg bare en liten luftetur når bildet ble tatt. Er litt småsint på meg selv for at jeg har klart å bestille en 90CM UV-IDE kabel til mitt midi-tower. Du må ha et veldig lite midi-tower, for jeg MÅTTE bestille det for at det skulle rekke, måtte strekke den som fulgte med på 45 cm. Håper det blir bedre inni der med kabelstrømper, det er jo verre enn mitt, noe jeg ikke trodde var mulig. Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 2. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2005 ]Du må ha et veldig lite midi-tower, for jeg MÅTTE bestille det for at det skulle rekke, måtte strekke den som fulgte med på 45 cm. Håper det blir bedre inni der med kabelstrømper, det er jo verre enn mitt, noe jeg ikke trodde var mulig. Feilen er nå rettet. Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 C00L! Men ikke gjør som jeg gjorde første gangen, ikke tree dem over molex Hvorfor ikke? Er ikke molex de drevkontaktene(de som går i cd-rom og hdd etc)? Ta av kontaktene først Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå