TMH Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 Jeg har nettopp installert SuSE 9.2 på min laptop (HP Dv1045). Når jeg skal installere Intel Extreme Graphics driverne, så sier installen at jeg må ha den nyeste kjernen. YaST (SuSE's oppgraderingssenter) har ikke flere tilgjengelige kjernen. Min kjerne er 2.6.8-24-11-default. Siste tilgjengelige er vel 2.6.10? Uansett; er dette fordi SuSE er "treig" med å gi ut nye kjerner for nedlasting? Hvis dette er tilfellet, kan jeg laste ned og bygge nyeste kjerne uten å få problemer med SuSE osv.? Lenke til kommentar
olear Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 Jeg har nettopp installert SuSE 9.2 på min laptop (HP Dv1045). Når jeg skal installere Intel Extreme Graphics driverne, så sier installen at jeg må ha den nyeste kjernen. YaST (SuSE's oppgraderingssenter) har ikke flere tilgjengelige kjernen. Min kjerne er 2.6.8-24-11-default. Siste tilgjengelige er vel 2.6.10? Uansett; er dette fordi SuSE er "treig" med å gi ut nye kjerner for nedlasting? Hvis dette er tilfellet, kan jeg laste ned og bygge nyeste kjerne uten å få problemer med SuSE osv.? Skal du alltids ha nyeste kernel så er den eneste mulighet å kompilere selv. Siden de fleste distroer patcher kernelen sin så tar det tid før de legger ut ny kernel. Når man ikke kjører current, men en release så får du ikke ny kernel hvis ikke det er noe feil med den som fulgte med. Mange sier at man ikke bør kompilere kernel selv på SuSE. Har aldri prøved SuSE, men ser ikke noe problem med å kompilere selv (Hvis en distro ikke lar deg kompilere kernel selv så er den ikke verdt noe omtanke for min del). Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 Jeg har nettopp installert SuSE 9.2 på min laptop (HP Dv1045). Når jeg skal installere Intel Extreme Graphics driverne, så sier installen at jeg må ha den nyeste kjernen. YaST (SuSE's oppgraderingssenter) har ikke flere tilgjengelige kjernen. Min kjerne er 2.6.8-24-11-default. Siste tilgjengelige er vel 2.6.10? Uansett; er dette fordi SuSE er "treig" med å gi ut nye kjerner for nedlasting? Hvis dette er tilfellet, kan jeg laste ned og bygge nyeste kjerne uten å få problemer med SuSE osv.? Siden de fleste distribusjoners mål ha så stabil kjøring som mulig etter at final-versjonen er sluppet, oppdaterer ikke SUSE kjernen som følger med i distroen noe mer enn mindre bugfixer. Hvis du vil ha en 2.6.10-kjerne, kan du laste den ned fra her: http://mirror.tv2.dk/pub/linux/suse/people...next/i386/HEAD/ Lenke til kommentar
TMH Skrevet 1. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2005 Takk, takk. Da ser jeg etter en eldre grafikkdriver, eller kompilerer selv. Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 (endret) Takk, takk. Da ser jeg etter en eldre grafikkdriver, eller kompilerer selv. Eg fekk eindel problem med SuSE 9.1 (trur eg det var), når eg brukte ein kjerne eg konfigurerte heilt sjølv. Om du bruker "make oldconfig" når du set opp nyare kjerne, får du akkurat same kjerne, + dei nye tinga i kjernen som du kan velge om du vil ha med eller ikkje. Gjer du det, bør du ikkje få nokre særlege problem. Men om det finst pre-kompilerte kjerner for SuSE, så bruk dei. Endret 1. mars 2005 av objorkum Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå