stian123 Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 Heisann! Har et problem med å få designet til å "henge sammen" i dreamweaver... De vil bare ikke inntill hverandre selv om jeg har satt border=0 og align= right Hva er feilen?? Legger ved et bilde og html fila... HTML-FIL BILDE TAKKER FOR ALLE SVAR Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 Fyflate for en tabellsuppe Jeg vil anbefale www.htmldog.com Men uansett; tipper det er pga. paddingen i cellene, evt. spacing mellom cellene. Så lemp inn følgende i CSSen: td { padding:0; margin:0 } Hvis ikke det funker kan du prøve å legge inn følgende attributter i table-taggen (hvis jeg husker riktig): cellspacing="0" cellpadding="0" Lenke til kommentar
stian123 Skrevet 1. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2005 (endret) <table width="100%" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0" bgcolor="#CCCCCC"> <!--DWLayoutTable--> Det ligger der jo alt Bruker ikke CSS Endret 1. mars 2005 av stian123 Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 (endret) <table width="100%" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0" bgcolor="#CCCCCC"> <!--DWLayoutTable--> Det ligger der jo alt Bruker ikke CSS legg enkelt og greitt til i table taggen en "style" slik: <table style=" td { padding: 0; margin: 0; }"> kalles intert css.. edit: typo Endret 1. mars 2005 av Equerm Lenke til kommentar
stian123 Skrevet 1. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2005 Men cellene bare beveger seg som de vil. Går det ikke an å "låse" cellene slik at de ikke endrer seg når man endrer størrelsen på browseren Lenke til kommentar
funkweb Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 Det å lage en eneste tabell med masse celle vil bare lage trøbbel for deg. Isteden ville jeg ha delt opp ting.. f.eks: <!-- Banner område --> <table width="100%" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0"> <tr> <td>Left</td> <td>Middle</td> <td>Right</td> </tr> </table> <!-- meny & innhold --> <table width="100%" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0"> <tr> <td>Left</td> <td>Middle</td> <td>Right</td> </tr> </table> <!-- bunnen --> <table width="100%" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0"> <tr> <td>Left</td> <td>Middle</td> <td>Right</td> </tr> </table> Her er det da 3 kolonner i hver tabell... Som du ser så kan du jobbe hver for seg uten at ting blandes om hverandre.. Lenke til kommentar
stian123 Skrevet 1. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2005 Her er det da 3 kolonner i hver tabell...Som du ser så kan du jobbe hver for seg uten at ting blandes om hverandre.. Ja, men meninga er at hele greia skal være en ramme... Altså header, hjørner og sånne nedover... Lenke til kommentar
funkweb Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 Her er det da 3 kolonner i hver tabell...Som du ser så kan du jobbe hver for seg uten at ting blandes om hverandre.. Ja, men meninga er at hele greia skal være en ramme... Altså header, hjørner og sånne nedover... Det er jo det jeg prøver å vise deg.. behøver ikke å være 3 kolonner...!! Lenke til kommentar
stian123 Skrevet 1. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2005 Det skjønte jeg ikke :S Lenke til kommentar
funkweb Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 En eksempel.. laget nå nettopp.. NB ! Jeg kunne jo lagt inn de fleste bildene i CSS.. men jeg laget denne i en sånn hurry rush.. men ide'n er jo samme.. 3 tabeller som vist over.. hver for seg.. Tenk mulighetene.!!! se link: ShowMe Lenke til kommentar
stian123 Skrevet 1. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2005 Jeg tror jeg kan fikse dette... Tusen Takk, funkweb!! Dette var bra! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå