Gå til innhold

Hvordan får jeg Sky Sport?

Anbefalte innlegg

I stedet for å abbonere både på Canal Digital og Viasat for å kunne se både Premier League og Champions League kunne jeg tenkt med de engelske sportskanalene Sky Sport. Der går det meste på 3 kanaler.

Er noen puber som har desse kanalene, ellers har jeg ikke sett de i Norge. Noen som vet hvordan jeg kan skaffe de? Canal Digital har jo Sky News, kan man spesialbestille Sky Sport gjennom de?

Håper noen kan hjelpe, imens får jeg søke videre.

edit: Her er en lik tråd fra eit annet forum.

Har ikke lov til å sende utenfor UK, men dersom du har pub kan du få pub-lisens var det noen som skrev der.

Dersom noen andre har mer å tilføye setter jeg pris på det, men regner med å ha fått svar på det nå.

Endret av Raggi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du kjenner noen som bor i Storbritannia, kan de kjøpe abonnement og utstyr og sende det til deg, så kan du betale til dem.

Jeg kjenner iallfall folk som har gjort det slik. Blir for dyrt for meg å ha Viasat, Canal Digital OG Sky, så vi får se om jeg gidder å skifte etterhvert og si opp de norske.

Lenke til kommentar

Sky-kanalene sendes fra posisjonen 28 grader øst, fra samme sted som BBC-kanalene. For å få inn signalet fra den satellitten trenger du en _svær_ antenne hvis du bor på østlandet, mens det holder med en på 90-100cm hvis du bor på vestlandet (enkelte andre steder kan du være heldig å få inn signal med liten antenne også, man må nesten bare prøve).

Hvis du kan få inn BBC-kanalene fra 28 grader øst på mottakeren din (de sendes ukodet) kan du få noen i UK til å tegne abonnement for deg og sende kort/dekoder til Norge.

(Det er mulig at Sky sender på en annen beam enn BBC, en som ikke er sentrert over Storbritannia og deler av Sør-Europa. I så fall kan det tenkes at de sender ut sterkere signal over Norge enn BBC gjør -> mindre antenne).

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Det er korrekt at beamen bbc sender på er konsentrert mot uk og krever stor antenne på østlandet 1.5-2M.

BBC kanalene er dog fta :)

BSKYB derimot tas fint inn med en standard str antenne +/- 80cm

Abb er i utgangspunktet kun for beboere i uk.

men det finnes flere aktører som vidreformidlere abb. mot en betaling seff..

BSKYB sender kodet i videoguard nds, dvs du må han en godkjent tuner, du kan ikke velge fritt selv.

Samme skiten som viasat hjar begynt med altså .... :(

ett søk på google etter "sky for europe" burde gjøre susen

tuner kan en feks kjøpe brukt på ebay.co.uk

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...