Gå til innhold

Går surr i SE seriene. Kan noen hjelpe meg?

Anbefalte innlegg

Før var det greit med seriene til Sony Ericsson. T-serien var de litt enklere mobilene og kunne ha kamera. K-serien var litt mer avansert og hadde VGA kamera og MP3 spiller. P-serien var PDA mobiler. Z-serien var klapp mobiler og S serien var megapikselmobiler. Nå stemmer ikke det. K750i har MP kamera, omen går under K-serien. En mobil som er nesten lik, W800i har laget en ny serie, W-serien, J-serien er også kommet og kan minne om T290i, så hvorfor er ikke J300i blitt T300i? (den finnes, uten i, men de kunne kalt den T400i)

K300i er logisk. Den hører hjemme under K-serien. Z800i er også logisk, siden det er en klapp mobil. Men hva med K600i og K750i? Skulle ikke de hett S750i og S600i?

Finner ingen logikk i dette.

Takker for svar ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har aldri tenkt over bokstavene i SE på den måten, jeg ;)

Men det var jo en artig vri.. Er alt dette sant? I såfall ser jeg bare en grunn til at K750i heer K750i, og det er at det er oppfølgeren til K700i :thumbup:

Ettersom teknologien blir bedre så går de telefonene som før var K under T og S under K, derfor blir K750i den første S-mobilen osm blir en K

Dette er væfall min teori :)

Artig tråd, forresten

Lenke til kommentar

S-Serien til SE har ikke noe med at S700i har megapixel-kamera.

T-Serien var ikke en serie med enkle mobiler, når T-serien var ''aktiv'' fantes ikke K-Serien, så K-serien har på en måte overtatt for T-Serien.

K750i heter det den heter fordi den er oppfølgeren til K700i.

W800i heter det den heter fordi den er en Walkman-mobil, W=Walkman.

S-Serien har ikke noe med megapixel-kamera å gjøre. S700i heter det den heter fordi den er den eneste ''sving'' mobilen til SE, hvis det kommer en enklere modell av S700i med f.eks VGA-kamera kommer den fortsatt til å hete SXXX (F.eks S500i).

J-Jerien er på en måte en ny serie med billige-modeller.

Skjønner? Er egentlig ikke så veldig vanskelig å forstå ;)

Lenke til kommentar

K750 er ikke arvtakeren til K700, men til T610, det ser man veldig tydelig på designen.

Men K serien består av en rekke modeller nå ettersom T serien er lagt ned, den sluttet med T290.

K serien er rett og slett candybar design.

Ellers er det riktig som Dragon sier ang W serien... det kommer også en ny serie er min lille påstand.

Slider...

S serien er på gang med noe nytt senere iår også...

Og hvis du syntes SE sin model betegnelse er forvirrende, hva synes du da om Nokia's?!?

:thumbup:

Endret av bmwm3
Lenke til kommentar

Nokia sin er faktisk litt logisk. 9-serien er communicatorer. 4-serien er de som ikke finnes. 1-serien er dee veldig enkle, 2-serien er litt mer avansert,. men fortsatt enkle 3-serien er de litt billigere utgavene av 6-serien, 5-serien er litt robuste (Noen av de) 6-serien er kamera og video serien, 7-erien er kaos , og 8-serien er det samleverdi på ;)

Synd at T-serien forsvinner. Kanskje det blir samleverdi på de. Tenk om T610 og T630 får samleverdi! Det må bli en stund til. Selv om serien er utdatert er telefonene ikke det. Men det blir vel snart samleverdi på eldre T modeller. Har en T66. Den er kjempekul, og kjempeliten. Og så putter du inn sim-kortet slik som du gjør med minnekort på siden ;)

Men Siemens har et ganske ryddig system tror jeg. Har ikke satt meg inn i det, men etter det jeg har hørt så kan de sortere mobilene sine ;)

Endret av jornan
Lenke til kommentar
Men Siemens har et ganske ryddig system tror jeg. Har ikke satt meg inn i det, men etter det jeg har hørt så kan de sortere mobilene sine ;)

Siemens har faktisk lisensierte bokstaver fra Mercedes.

Så om du kan litt om bil, så vet du hvordan Siemens sine mobiler og trådløse ligger an i forhold til hverandre.

Nokia og SEricsson er bare rør blitt. hadde sikkert en god plan de også. Det jeg ikke skjønner er K300, hva gjør den et hakk under K500?

Lenke til kommentar

Ingen tvil om at det er en jungel der ute....men alltid mulig å finne en mobil som passer for deg. 7xxx serien til Nokia kan kanskje virke som kaos, men tror heller det er her man prøver ut en del særegne konsept telefoner (7280, 7710) og design-satsinger.

Lenke til kommentar
Ingen tvil om at det er en jungel der ute....men alltid mulig å finne en mobil som passer for deg. 7xxx serien til Nokia kan kanskje virke som kaos, men tror heller det er her man prøver ut en del særegne konsept telefoner (7280, 7710) og design-satsinger.

Jepp. Da er 7-serien design serien, og testserien. Men hvorfor tar ikke Nokia 4-serien i bruk? Og hvorfor kaller de telefonene nå så vansklig som 6801 og slikt når f.eks. 6850 ikker er brukt opp? Disse 00 10 og 50 nummerene til Nokia er mye enklere å huske enn 01 og slikt ;)

Lenke til kommentar

Det var en teori her på forumet for en stund siden om hvorfor Nokia ikke har en 4xxx serie.

Var noe med at ordet fire(4) på japansk var veldig likt ordet død(eller noe sånt).

Skal se om jeg finner tråden.

EDIT:

En grunn til at nokia ikke bruker 4xxx kan være at fire på japansk uttales likt det japanske ordet for død. Men da har du forsåvidt det at tallet 9 heller ikke er så populært i Japan..

Iallfall, på japansk har du 4, 9 og 13 som er tall som ofte ikke brukes som etasjenummer, plass på fly o.l.

http://forum.amobil.no/index.php?showtopic=348926&hl=4xxx

Endret av SumSar
Lenke til kommentar
Og hvorfor kaller de telefonene nå så vansklig som 6801 og slikt når f.eks. 6850 ikker er brukt opp?

Kanskje fordi Nokia har tenkt å lage 6850 en gang i fremtiden...?

Det er jo ikke så smart å bruke opp alle de 'fine' tallene nå, for da kommer jo alle Nokia'ene som kommer om noen år til å hete F.eks 6981 fordi alle de 'fine' tallene er brukt opp.

Lenke til kommentar

Må bare blande meg inn å si at Panasonic har jo også et ryddig system. palmOne også (selv om de ikke har så mange telefoner), men alt i alt så er det vel siemens som har det mest ryddige systemet.

eks.

SL-serien = Design telefoner (SL65 og SL55)

S(K)-serien = Proff telefoner (ikke smartphones) (S65, S55 og SK65)

C/M©-serien = Low-end (C45, C60, C62, C65, M55 og MC60)

CF(X)/ST-serien = Billig produserte telefoner (CF62, CFX65, ST55 og ST60)

A-serien = Super low-end (A50, A55, A60 og A65)

SX-serien = Samrtphones (SX1, SX45 og SX66)

M(E)-serien = Sprut, støt og støv sikre telefoner (ME45, M65 og M75 kanskje fler...)

CX = mellomklassen (CX65, CX70 og CX70 Emoty)

Endret av Rexton
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...