Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Dataen fryser uansett aktivitet

Anbefalte innlegg

Heisann, jeg har et problem med dataen. Etter en viss tid så fryser hele dataen. Det kan være alt fra 5 minutter til mange timer, men den fryser uansett etterhvert. Det har også ingenting å se hvilke aktiviteter jeg bedriver, det kan være spilling, eller bare at dataen er slått på. Det er garantert ikke virus da jeg nettopp har formattert(jeg måtte det da jeg har fått nytt hovedkort, og den ville ikke inn i windows uten at jeg gjorde det...).

Cpu'n tviler jeg sterkt på at det er fordi den nettopp har vært testa av komplett. Varmen er ikke noe problem. En ting til, hver gang den fryser, så må jeg slå av dataen helt. Dersom jeg prøver restart knappen, fryser dataen igjen ved BIOS. Men hvis jeg derimot slår av dataen kan jeg slå den på igjen med en gang uten at den fryser. I tillegg er numlocken fortsatt på når jeg slår av dataen(vet ikke om det har noe å si da...).

Hadde vært fint om noen kunnet hjulpet :)

Edit: Forøvrig har jeg en slik data:

CPU: AMD 2400+ (XP)

Hovedkort: Abit NF7-S2G

Minne: 512 DDR RAM (Twinmos)

Skjermkort: ATI Radeon 9200

Harddisk: 120 GB Maxtor

CD spiller: 52x Toshiba

Endret av Rekesalat
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tipper det er harddisken din som er på vei til og ryke..Akkurat de samme symptonene hadde jeg når min harddisk tok kvelden...Ville ihvertfall sjekket det opp....Min begynte også plutselig og fryse samme hva jeg gjorde + at numlock lampa lyste selv om pc`n var slått av...Kjøpte faktisk en ny disk i dag for og bruke som system disk....

Endret av Znoken
Lenke til kommentar

Har en temperatur på 35 grader når jeg bare er i windows og hører på musikk. Veit ikke hvordan temperaturen er når jeg spiller, men tror ikke det er viktig da dataen fryser om jeg spiller eller bare er i windows og ser på desktoppen...

Skal få testa minnet, men tar jo litt tid da, så får setten på i morra tidlig...noen som vet om et testingsprogram for harddisk da?

Lenke til kommentar

1. Har du en justerbar cpu vifte tilkoplet hovedkortet ?

2. Hvilken strømforsyning har du ?

3. Hvilke temperaturer viser BIOS på cpu ?

4. Hvilke innstillinger har du på minne ? (hastighet / timings)

1. Nei, bare en helt vanlig cpu vifte...tror ikke jeg kan stille på farta, men har i alle fall ikke gjort det

2. Q-Tec 400W gold dual fan

3. 35 grader

4. Vet ikke hvilke innstillinger jeg har, har ikke endret noe fra default i alle fall

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...