Rekesalat Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 (endret) Heisann, jeg har et problem med dataen. Etter en viss tid så fryser hele dataen. Det kan være alt fra 5 minutter til mange timer, men den fryser uansett etterhvert. Det har også ingenting å se hvilke aktiviteter jeg bedriver, det kan være spilling, eller bare at dataen er slått på. Det er garantert ikke virus da jeg nettopp har formattert(jeg måtte det da jeg har fått nytt hovedkort, og den ville ikke inn i windows uten at jeg gjorde det...). Cpu'n tviler jeg sterkt på at det er fordi den nettopp har vært testa av komplett. Varmen er ikke noe problem. En ting til, hver gang den fryser, så må jeg slå av dataen helt. Dersom jeg prøver restart knappen, fryser dataen igjen ved BIOS. Men hvis jeg derimot slår av dataen kan jeg slå den på igjen med en gang uten at den fryser. I tillegg er numlocken fortsatt på når jeg slår av dataen(vet ikke om det har noe å si da...). Hadde vært fint om noen kunnet hjulpet Edit: Forøvrig har jeg en slik data: CPU: AMD 2400+ (XP) Hovedkort: Abit NF7-S2G Minne: 512 DDR RAM (Twinmos) Skjermkort: ATI Radeon 9200 Harddisk: 120 GB Maxtor CD spiller: 52x Toshiba OS: Windows XP pro Endret 1. mars 2005 av Rekesalat Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 Kan du poste hvilken hardware du har ? Blir litt vanskelig å "gjette" seg fram til hva det kan være når man ikke vet hvilken hardware du har Lenke til kommentar
Znoken Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 (endret) Tipper det er harddisken din som er på vei til og ryke..Akkurat de samme symptonene hadde jeg når min harddisk tok kvelden...Ville ihvertfall sjekket det opp....Min begynte også plutselig og fryse samme hva jeg gjorde + at numlock lampa lyste selv om pc`n var slått av...Kjøpte faktisk en ny disk i dag for og bruke som system disk.... Endret 1. mars 2005 av Znoken Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 kan være flere ting. Du sier varmen ikke er noe problem, hvilken temperatur har du ? Kan være minnefeil, last ned memtest86 ( www.memtest86.com ) Kan også være virus, lite trolig, men uansett verd å sjekke Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 1. Har du en justerbar cpu vifte tilkoplet hovedkortet ? 2. Hvilken strømforsyning har du ? 3. Hvilke temperaturer viser BIOS på cpu ? 4. Hvilke innstillinger har du på minne ? (hastighet / timings) Lenke til kommentar
Rekesalat Skrevet 1. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2005 Har en temperatur på 35 grader når jeg bare er i windows og hører på musikk. Veit ikke hvordan temperaturen er når jeg spiller, men tror ikke det er viktig da dataen fryser om jeg spiller eller bare er i windows og ser på desktoppen... Skal få testa minnet, men tar jo litt tid da, så får setten på i morra tidlig...noen som vet om et testingsprogram for harddisk da? Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 Memtest86 er ingen dum ting, men du glemte å si hvilken strømforsyning du har... Lenke til kommentar
Rekesalat Skrevet 1. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2005 1. Har du en justerbar cpu vifte tilkoplet hovedkortet ? 2. Hvilken strømforsyning har du ? 3. Hvilke temperaturer viser BIOS på cpu ? 4. Hvilke innstillinger har du på minne ? (hastighet / timings) 1. Nei, bare en helt vanlig cpu vifte...tror ikke jeg kan stille på farta, men har i alle fall ikke gjort det 2. Q-Tec 400W gold dual fan 3. 35 grader 4. Vet ikke hvilke innstillinger jeg har, har ikke endret noe fra default i alle fall Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 ...Q-Tec 400W gold dual fan.... Har du muligheten, prøv med en annen strømforsyning, q-tec er ikke kjent for stabile spenninger osv. Hadde akkurat liknende problem med en ocz psu, der systemet restartet og frøs hele tiden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå