Løve Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 Hei Kan jeg bruke SDRAM som RAM på et hovedkort for DDR RAM? Sitter uten RAM på DDR kortet og trenger noe midlertidig RAM og lurte da på om jeg kan bruke dette? Hovedkortet er et FIC K8-800T. Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 Nei, SD-RAM kan ikke brukes i stedet for DDR-SD-RAM. Lenke til kommentar
Znoken Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 På Mainboard Detail Spec ..så står det kun oppført DDR og da tror jeg at du kun kan kjøre med DDR ram...Men er faktisk veldig usikker...mente det skulle gå men etter og ha lest på mainboard Detail Spec så ble jeg veldig usikker..... MEMORY VIA 8237 DDR 266/333/400 memory support Non ECC support Max. Cap. Is 1 GB for each channel / 2GB total Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 Bare DDR-Ram: http://www.fic.com.tw/product/motherboard/...px?model_id=135 Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 SDRAM og DDR-SDRAM har forskjellig pin-out, forskjellig signalering, forskjellig spenningskrav, forskjellig fysisk utforming, forskjellig antall pinner, forskjellig ... ok, get the point. De passer ikke engang fysisk, langt mindre logisk. Eneste måten å få dem til å sitte i et DDR-SDRAM hovedkort, er å bruke hammer Hvis det kun står oppgitt en type RAM i spesifikasjonene, så er det fordi kortet kun tar den typen RAM. Samme gjelder med CPU, skjermkort, ting+tang. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå