_aaa_aaa Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 (endret) hei! Har leitet over alt etter ett javascript på dette. Dette er det jeg vil få til: Når musepekeren holdes over den røde teksten (hovedmenyen), så kommer den blå teksten (undermenyen) frem. Har noen ett script på dette? Vil dette virke fra en iframe til en annen? takk edit: glemte bildet Endret 1. mars 2005 av _aaa_aaa Lenke til kommentar
DevN Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 Er det vanlig "drop-down"-meny du tenker på? http://www.opencube.com/index.html En strålende programvare til å lage dette. Lenke til kommentar
_aaa_aaa Skrevet 1. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2005 nei, tenkte mer på en sånn som er på macromedia, bare at undermenyen skal komme i den nederste "ruta" på bildet, istedet for under hovedlinkene.. dette blei litt forvirrende men Lenke til kommentar
willbend Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 nei, tenkte mer på en sånn som er på macromedia, bare at undermenyen skal komme i den nederste "ruta" på bildet, istedet for under hovedlinkene..dette blei litt forvirrende men Det er laget med flash Lenke til kommentar
_aaa_aaa Skrevet 1. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2005 jeg veit, men det går an å lage det uten flash! jeg har gjort det en gang før men mista koden har du dreamweaver er det en under "templates" der som har en slik menu, det er bare det at jeg ikke er så god på javascript at jeg skjønner så mye av hva av koden som er menyen Lenke til kommentar
DevN Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 Kan gi deg et kort og enkelt eksempel. Jeg gidder ikke mekke noe mer på det, siden det kan bli ganske stort med flere elementer og effekter (f.eks. mouse-over). <html> <head> <title>Submenu</title> <style type="text/css"> table.1392 { width: 500px; height: 400px; border: 1px solid #000000 } table.292 { width: 100% } td.4922 { text-align: center } </style> <script type="text/javascript"> function submnu(item) { var elid=document.getElementById("sm"); switch(item) { case 1: elid.innerHTML = "<tr><td>Undermeny 1-1</td><td>Undermeny 1-2</td><td>Undermeny 1-3</td></tr>"; break; case 2: elid.innerHTML = "<tr><td>Undermeny 2-1</td><td>Undermeny 2-2</td><td>Undermeny 2-3</td></tr>"; break; case 3: elid.innerHTML = "<tr><td>Undermeny 3-1</td><td>Undermeny 3-2</td><td>Undermeny 3-3</td></tr>"; break; } } </script> </head> <body> <table class="1392"> <tr><td> <table class="292"> <tr> <td class="4922" onmouseover="submnu(1)">Toppmeny 1</td> <td class="4922" onmouseover="submnu(2)">Toppmeny 2</td> <td class="4922" onmouseover="submnu(3)">Toppmeny 3</td> </tr> </table> </td></tr> <tr><td height="400px"> </td></tr> <tr><td> <table class="292" id="sm"> <!-- Submenu --> </table> </td></tr> </table> </body> </html> Lenke til kommentar
_aaa_aaa Skrevet 1. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2005 Takk! det er perfekt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå