Gå til innhold

Fjerne windows messenger

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

D:\Diverse\Oppdateringer\Windows Ting

Remove Windows Messenger

Views: 86507 | Print Tweak | 8/12/2002

If you do not use Windows Messenger then why not uninstall it. Every time you start up your computer, Messenger also starts up which can slow everything down and use up more system resources. To uninstall it:

1. Click on the Start button and select Run.

2. Type "RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection %windir%\INF\msmsgs.inf,BLC.Remove" in the text box and click OK. You will see a progress bar appear shortly as it deletes its files and it will then ask you to reboot. After the reboot the program will be gone.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Ble også veldig glad når jeg fant dette tipset her... (for noen måneder siden).

Men problemet er at WinXP ikke fjerner alle spor...

Det blir liggende igjen en GUID-string/prosess som blir forsøkt startet av OS evt. andre prosesser...

Irriterende... :mad:

(Symptom: "Rød skrutrkker" i eventlog ved oppstart/bruk av systemet..som viser til messenger.exe).

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Er det ikke slik at Windows Messenger er knyttet opp til Fjernhjelp ?

Er det ikke bedre å krysse vekk at Windows Messenger skal startes automatisk og ta vekk muligheten for at den kjører i bakgrunnen under innstillinger ?

Så blir det ikke noen spor igjen å "dille" med ;)

Lenke til kommentar

Hvorfor bruke alskens brutale metoder når det kan gjøres så pent og pyntelig ved å gå inn på: Kontrollpanel -> Legg til/fjern programmer -> Legg til/fjern Windowskomponenter -> Finn Windows Messenger, ta vekk haken og trykk "OK".

Vips, så er Windows Messenger fjernet på en enkel og skånsom måte.

Endret av endrebjorsvik89
Lenke til kommentar

Hvis du vil bruke XP sin innebygde fjernhjelp er det det greit å ta vare på Windows Messenger, men hvis du har fungerende fjernhjelp via MSN ser jeg ingen vits i å la Windows Messenger starte ved oppstart.

Windows Messenger hadde en tendens til å overkjøre min MSN, DERFOR;

Start - Kjør: services.msc

Dobbeltklikk på "Messenger" og velg oppstartstype - "deaktivert"

No more hassle...

Endret av Beetlebum
Lenke til kommentar
Hvis du vil bruke XP sin innebygde fjernhjelp er det det greit å ta vare på Windows Messenger, men hvis du har fungerende fjernhjelp via MSN ser jeg ingen vits i å la Windows Messenger starte ved oppstart.

No more hassle...

dette har jeg også gjordt....men fremdeles så starter driten av windowsmessager...jeg må avslutte den hver gang manuelt etter en boot fra processes for å få den vekk.... utrolig slitsomt til tider, men den nekter å la seg fjerne uansett hva jeg gjør..

Lenke til kommentar

No more hassle...

dette har jeg også gjordt....men fremdeles så starter driten av windowsmessager...jeg må avslutte den hver gang manuelt etter en boot fra processes for å få den vekk.... utrolig slitsomt til tider, men den nekter å la seg fjerne uansett hva jeg gjør..

Har du prøvd min metode som faktisk funker (beskrevet to poster lengre oppe)? :)

Lenke til kommentar
ar du prøvd min metode som faktisk funker (beskrevet to poster lengre oppe)?

jeg hadde faktisk gjordt det også ja...meeeeeeen takk for at du faktisk ba meg skjekke det igjen...mulig den la inn messagern igjen etter at jeg la inn SP2 :blush:

fjerna den ihvertfall igjen nå, så får vi se hvordan det blir etter en aldri så liten boot ;)

Lenke til kommentar
Hvorfor bruke alskens brutale metoder når det kan gjøres så pent og pyntelig ved å gå inn på: Kontrollpanel -> Legg til/fjern programmer -> Legg til/fjern Windowskomponenter -> Finn Windows Messenger, ta vekk haken og trykk "OK".

Vips, så er Windows Messenger fjernet på en enkel og skånsom måte.

Det enkle er ofte det beste.

Har faktisk aldri tenkt på å avinstallere IE, win messenger og annen unødvendig dritt ved hjelp av den saken der.. :) Men nå er det borte

Lenke til kommentar

No more hassle...

Fordi du har deaktivert "Messenger" tjenesten. Altså muligheten til Net Send.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...