Oysteinrolf Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 Leste en gang her på hardware hvordan jeg fjernet windows messenger,men finner den ikke lenger. Noen som har linken til den plassen eller så kan forklare meg hvordan jeg gjør dette? Mvh Øystein R. Tungland På forhond takk Lenke til kommentar
Sesam Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 D:\Diverse\Oppdateringer\Windows Ting Remove Windows Messenger Views: 86507 | Print Tweak | 8/12/2002 If you do not use Windows Messenger then why not uninstall it. Every time you start up your computer, Messenger also starts up which can slow everything down and use up more system resources. To uninstall it: 1. Click on the Start button and select Run. 2. Type "RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection %windir%\INF\msmsgs.inf,BLC.Remove" in the text box and click OK. You will see a progress bar appear shortly as it deletes its files and it will then ask you to reboot. After the reboot the program will be gone. Lenke til kommentar
koker Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 Start>Kjør> RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection %windir%\INF\msmsgs.inf,BLC.Remove Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 (endret) Ble også veldig glad når jeg fant dette tipset her... (for noen måneder siden). Men problemet er at WinXP ikke fjerner alle spor... Det blir liggende igjen en GUID-string/prosess som blir forsøkt startet av OS evt. andre prosesser... Irriterende... (Symptom: "Rød skrutrkker" i eventlog ved oppstart/bruk av systemet..som viser til messenger.exe). Endret 1. mars 2005 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
jænzsn Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 Hvorfor skal du egentlig fjærne Windows Messenger?? Lenke til kommentar
Sozinho Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 Er det ikke slik at Windows Messenger er knyttet opp til Fjernhjelp ? Er det ikke bedre å krysse vekk at Windows Messenger skal startes automatisk og ta vekk muligheten for at den kjører i bakgrunnen under innstillinger ? Så blir det ikke noen spor igjen å "dille" med Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 du kan også stikke inn i programfiler mappen, og finne messenger, og slette hele mappen, vips.. plager den ikke deg lengre. Nei, du kan også bruke MSN Messenger, ingen som sier at du MÅ ha Windows Messenger.. Lenke til kommentar
Absorb Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 Er det ikke slik at Windows Messenger er knyttet opp til Fjernhjelp ? Jo! Dersom du er interessert i å benytte denne funksjonaliteten er det best å la den "gamle" messenger ligge. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 (endret) Hvorfor bruke alskens brutale metoder når det kan gjøres så pent og pyntelig ved å gå inn på: Kontrollpanel -> Legg til/fjern programmer -> Legg til/fjern Windowskomponenter -> Finn Windows Messenger, ta vekk haken og trykk "OK". Vips, så er Windows Messenger fjernet på en enkel og skånsom måte. Endret 1. mars 2005 av endrebjorsvik89 Lenke til kommentar
Beetlebum Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 (endret) Hvis du vil bruke XP sin innebygde fjernhjelp er det det greit å ta vare på Windows Messenger, men hvis du har fungerende fjernhjelp via MSN ser jeg ingen vits i å la Windows Messenger starte ved oppstart. Windows Messenger hadde en tendens til å overkjøre min MSN, DERFOR; Start - Kjør: services.msc Dobbeltklikk på "Messenger" og velg oppstartstype - "deaktivert" No more hassle... Endret 1. mars 2005 av Beetlebum Lenke til kommentar
TempO Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 Hvis du vil bruke XP sin innebygde fjernhjelp er det det greit å ta vare på Windows Messenger, men hvis du har fungerende fjernhjelp via MSN ser jeg ingen vits i å la Windows Messenger starte ved oppstart.Windows Messenger hadde en tendens til å overkjøre min MSN, DERFOR; Start - Kjør: services.msc Dobbeltklikk på "Messenger" og velg oppstartstype - "deaktivert" No more hassle... dette har jeg også gjordt....men fremdeles så starter driten av windowsmessager...jeg må avslutte den hver gang manuelt etter en boot fra processes for å få den vekk.... utrolig slitsomt til tider, men den nekter å la seg fjerne uansett hva jeg gjør.. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 Hvis du vil bruke XP sin innebygde fjernhjelp er det det greit å ta vare på Windows Messenger, men hvis du har fungerende fjernhjelp via MSN ser jeg ingen vits i å la Windows Messenger starte ved oppstart.Windows Messenger hadde en tendens til å overkjøre min MSN, DERFOR; Start - Kjør: services.msc Dobbeltklikk på "Messenger" og velg oppstartstype - "deaktivert" No more hassle... dette har jeg også gjordt....men fremdeles så starter driten av windowsmessager...jeg må avslutte den hver gang manuelt etter en boot fra processes for å få den vekk.... utrolig slitsomt til tider, men den nekter å la seg fjerne uansett hva jeg gjør.. Har du prøvd min metode som faktisk funker (beskrevet to poster lengre oppe)? Lenke til kommentar
TempO Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 ar du prøvd min metode som faktisk funker (beskrevet to poster lengre oppe)? jeg hadde faktisk gjordt det også ja...meeeeeeen takk for at du faktisk ba meg skjekke det igjen...mulig den la inn messagern igjen etter at jeg la inn SP2 fjerna den ihvertfall igjen nå, så får vi se hvordan det blir etter en aldri så liten boot Lenke til kommentar
O. B. Lix Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 Kan jo også bruke SafeXP, som er et greit lite free tweak-program som fjerner bl.a. msn... Lenke til kommentar
Mats1988 Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 Hvorfor skal du egentlig fjærne Windows Messenger?? Hvorfor skal du ha den da? Regner med at de fleste bruker msn messenger eller aMSN, men den tar jo ikke store plassen. Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 den er jo bare irriternede når du har en mye bedre msn 6,2 /7,0, er maks irriterende at den popper opp og gneller om å bli oppdatert og gneller overkjører MSN,. I tillegg tar den faktis ørlite resurser Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 3. mars 2005 Del Skrevet 3. mars 2005 Hvorfor bruke alskens brutale metoder når det kan gjøres så pent og pyntelig ved å gå inn på: Kontrollpanel -> Legg til/fjern programmer -> Legg til/fjern Windowskomponenter -> Finn Windows Messenger, ta vekk haken og trykk "OK". Vips, så er Windows Messenger fjernet på en enkel og skånsom måte. Det enkle er ofte det beste. Har faktisk aldri tenkt på å avinstallere IE, win messenger og annen unødvendig dritt ved hjelp av den saken der.. Men nå er det borte Lenke til kommentar
Marti Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 Hvis du vil bruke XP sin innebygde fjernhjelp er det det greit å ta vare på Windows Messenger, men hvis du har fungerende fjernhjelp via MSN ser jeg ingen vits i å la Windows Messenger starte ved oppstart.Windows Messenger hadde en tendens til å overkjøre min MSN, DERFOR; Start - Kjør: services.msc Dobbeltklikk på "Messenger" og velg oppstartstype - "deaktivert" No more hassle... dette har jeg også gjordt....men fremdeles så starter driten av windowsmessager...jeg må avslutte den hver gang manuelt etter en boot fra processes for å få den vekk.... utrolig slitsomt til tider, men den nekter å la seg fjerne uansett hva jeg gjør.. Fordi du har deaktivert "Messenger" tjenesten. Altså muligheten til Net Send. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå