Gå til innhold

GeForce 6800nu (AGP) , hvor lenge holder det?

Anbefalte innlegg

Hei!

Hadde tenkt å kjøpe ny pc med AGP-skjermkort for en måneds tid siden, men siden pengemangel utsatte det hele en stund, lurer jeg nå på om det heller ville lønne seg å gå for Pci-e nå som det viser seg å bli den nye standaren. Tenkte å kjøpe et Club3d GeForce 6800nu AGP kort før, men er usikker på hvor lenge dette vil være kraftig nok (eventuelt klokket og softmoddet til GT nivå) slik at det kan drive nye og framtidige spill med en ok bildekvalitet. Hvor lenge vil dette kortet "holde" før jeg må oppgradere, og vil det i det heletatt finnes rimelige og gode kort til AGP når den tid kommer?

Mvh

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er jo det evige spørsmålet og helt umulig å gi et tilfredstillende svar på. Jeg kunne lirt av meg noe svada og sagt at kortet kommer til å være bra så og så lenge men for å være ærlig ville det vært ren synsing. Uansett vil nok kortet i beste fall være middelmådig om to år men det vil det vel kanskje om du kjøper X850XT PE og? ;)

Lenke til kommentar

Dette er kanskje litt synsing, men her kommer det:

Kortet vil kunne brukes til alle spill lansert i 2005.

I 2006 blir du nødt til å bruke litt lavere oppløsning på enkelte spill, men det fungerer fint ennå.

I 2007 vil det komme en skare med spill som krever mye. Disse spillene kan du også spille, men du vil merke at ikke kortet holder helt mål.

I 2008 har utviklingen gått enda lengre. Billigkort vil nå ha samme spesifikasjoner som 6800nu, og du vil antageligvis ha stor lyst til å bytte ut kortet, og de fleste andre av dine komponenter også.....

Men til 2008 har du sikkert spart opp masse penger...... så da er jo ikke det noe problem.....

Dette var litt synsing ja, men det blir vel ikke så veldig ulikt dette....

Lenke til kommentar

Alle enige om at pci-e oppsettet er best? AGP oppsettet frister på grunn av gode overklokkings og softmoddings muligheter på 6800nu kortet i AGP verson. Men er det stor forskjell på de to kortene (6600GT og 6800nu) eller er 6800nu kortet verdt den ekstra 1000-lappen? :dontgetit:

Lenke til kommentar

Nettopp satt sammen ny spillepc til meg selv, med 6800nu.

Fikk ikke åpnet pipes, så det ble stående på 12.. skulle nok hatt 16, men gidder ikke stresse med angrerett å sende tilbake å greier.

Var litt skuffet over ytelsen, men får heller kjøpe nytt når det ikke holder lenger.

Betalte 2500 for msi 6800nu (agp-versjon).

Får 22k i 3dmark01 og 10k i 3dmark03 med en winchester på 2,65 ghz.

Og det ser jo ut som det vil komme agp-kort i fremtiden også så jeg ser ikke helt vitsen med å skifte til pci-e enda.

Endret av bo1e
Lenke til kommentar
Nettopp satt sammen ny spillepc til meg selv, med 6800nu.

Fikk ikke åpnet pipes, så det ble stående på 12.. skulle nok hatt 16, men gidder ikke stresse med angrerett å sende tilbake å greier.

Var litt skuffet over ytelsen, men får heller kjøpe nytt når det ikke holder lenger.

Betalte 2500 for msi 6800nu (agp-versjon).

Får 22k i 3dmark01 og 10k i 3dmark03 med en winchester på 2,65 ghz.

Og det ser jo ut som det vil komme agp-kort i fremtiden også så jeg ser ikke helt vitsen med å skifte til pci-e enda.

Enig med deg i at pci-e ikke er helt nødvendig riktig enda ja. Men pci-e oppsettet blir jo over 1000-lappen billigere igjen, så er 6800nu AGP kortet virkelig verdt den tusingen i forhold til 6600GT i pci-e oppsettet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...