Gjest Slettet-VqMh8ni9 Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 Etter jeg reinstallerte Windows så viser ikke IDE-disken min på "min datamaskin". Den viser i diskkontroll, men da står det at den har 186 gb ledig, noe som ikke stemmer (har brukt ca. 115 gB av kapasiteten). Sist gang jeg installerte så viste den, noen som har idèer om hva jeg kan gjøre? Disken jeg kjører Windows på er forøvrig en S-ATA disk. Og ja, jeg har lagt til 48-bits LBA-regfilen i registeret. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-VqMh8ni9 Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 *bump* Det haster :/ Lenke til kommentar
Loke-- Skrevet 3. mars 2005 Del Skrevet 3. mars 2005 Partisjoner den ut om jeg ikke tar feil Fine bumper lol Lenke til kommentar
Gjest Slettet-VqMh8ni9 Skrevet 3. mars 2005 Del Skrevet 3. mars 2005 (endret) Har ikke lagt inn SP1/2 nei, MB-partisjonen har liksom "pakka" seg ut som C:\ drive, derfor går det ikke å installere SP1/2 :/ Men, kan prøve å partisjonere den ut. Sist gang hadde jeg to partisjoner på den disken og da fungerte den fint. Sikker på at det skal gå når jeg partisjonerer den? Endret 3. mars 2005 av Slettet-VqMh8ni9 Lenke til kommentar
uberboss Skrevet 3. mars 2005 Del Skrevet 3. mars 2005 Du MÅ ha sp1 eller sp2 inne får å ha støtte for så store disker.WindowsXP støtter ikke større disker enn 137Gb(tror jeg det var),så du må nok legge inn en eller annen servicepack Lenke til kommentar
Gjest Slettet-VqMh8ni9 Skrevet 3. mars 2005 Del Skrevet 3. mars 2005 Må jeg vell ikke, trenger kun 48-bits LBA. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-VqMh8ni9 Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 Et siste spørsmål: kommer tinga jeg har på den "skjulte" harddisken tilbake hvis jeg partisjonerer den? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 Et siste spørsmål: kommer tinga jeg har på den "skjulte" harddisken tilbake hvis jeg partisjonerer den? Nei, er nok redd for at du mister alt. Har du muligheter til å koble disken din på en annen maskin som slave ? Lenke til kommentar
StupidNick Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 har du satt inn jumperen på single/master? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-VqMh8ni9 Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 Tror den står på csel, men kan jo alltids forsøke å sette den som slave. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 Ved neste partisjonering anbefaler jeg deg å lage "basic primary partitions". Ikke extended med logical drives .... Da slipper du å "miste" den/de ved en eventuell repartisjonering av systemdrive. Lenke til kommentar
Thorvald Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 Ved innstalasjon av winxp med sata drive og p-ata drive så skriver windows noen data til p-ata driven. Dette medfører dataloss på p-ata disken. Dette har eg lært på den samme måten som deg, surt Kjørte getdataback og fikk alt tilbake da Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 Ved innstalasjon av winxp med sata drive og p-ata drive så skriver windowsnoen data til p-ata driven. Dette medfører dataloss på p-ata disken. Dette har eg lært på den samme måten som deg, surt Kjørte getdataback og fikk alt tilbake da Når jeg setter inn en SATA-disk som systemdisk så tar jeg den alltid alene, kobler ut eventuelle PATA disker/andre disker (sata sec.) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-VqMh8ni9 Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 Kjører GetDataBack nå, tar sinnsykt lang tid. Men men, får håpe på det beste. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå