Epsilon- Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 Jeg har Msi K8N NEO2 Platinum med to gigabit nettkort, og en Dlink gigabit switch, når jeg tar på autonegotiation får jeg 100mbit og når jeg tar på autonegotiation 1000mbit så får jeg 100 uansett. Noen andre som har samme problemet? Hvordan fikse det? Lenke til kommentar
grimsqueak Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 Har du en Cat. 5e eller 6 TP-kabel? Om du bare har en Cat. 5 TP-kabel vil du ikke få mer enn 100Mb. Lenke til kommentar
Panter Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 Cat5e støtter Gigabit Ethernet. Lenke til kommentar
Epsilon- Skrevet 1. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2005 Hjemmelaga men de er bra de, det er en annen pc og tilkobla med en cat 5 kabel og den får gigabit... Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 funker fint så lenge det er cat5! greit nok at det ikkje ser sertifisert for det men, det funker for det. Lenke til kommentar
Epsilon- Skrevet 1. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2005 Hva betyr egentlig cat5? er det ikke 8 ledere? de jeg lager er 8 ledere, men må noen krysses? Lenke til kommentar
firepack3 Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 Det er 8 ledere ja. Eller 4 par om du vil. Ta en titt her: http://www.lanshack.com/cat5e-tutorial.asp Lenke til kommentar
Epsilon- Skrevet 1. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2005 Men hvorfor er det da forskjell på de som jeg lager og de ferdig laga? De er jo akkurat like i prinsippet Lenke til kommentar
RayBay Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 (endret) Her kan du se hvordan du kobler den: Nettverkskabel Har lage slike selv, og funket med Gigabit Endret 1. mars 2005 av RayBay Lenke til kommentar
Epsilon- Skrevet 1. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2005 Ja jeg lager de like i begge ender, men de blir bare 100mbit Lenke til kommentar
john.einar Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 Ja jeg lager de like i begge ender, men de blir bare 100mbit Er ikke nok at de er like. Du må pare opp mot kontakten også. Aka et par skal på pinne 1 og 2, et annet på 3 og 6, et på 4 og 5 og et på 7 og 8.. Gjør du dette? Lenke til kommentar
Epsilon- Skrevet 1. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2005 Når jeg ser under fra på kontakten, der som kobberkontaktene er, de peker opp så blir lederene følgende fra venstre til høyre. Hvit,brun,gul,grønn,rød,svart,oransje og blå. I den andre enden er det helt likt, er det feil? Lenke til kommentar
_Xorcist Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 Men han sier jo at kablene han lager fungerer fint på Gbit i en annen maskin så da vil jeg vel ikke tro det er kablene det er noe feil med. Lenke til kommentar
mohuhau Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 Men han sier jo at kablene han lager fungerer fint på Gbit i en annen maskin så da vil jeg vel ikke tro det er kablene det er noe feil med. Nei, sånn jeg forstår det sier han at en annen bruker en cat5 kabel og får gigabit... De fargene på kabelen din var også ganske rare... tror neppe det der er cat5. Virker som det er en isdn-kabel du bruker. Cat5 kabler er tvunnet på en spesiell måte som gjør at de ikke er så følsomme for støy blant annet så du må nok få deg en annen kabel. Lenke til kommentar
Azton Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 De fargene virket ganske rare ja. Hørtes heller ut som en Cat3 kabel. Har du sjekket at det står Cat5 på kabelen? Lenke til kommentar
Epsilon- Skrevet 1. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2005 Det er en flat modular kabel fra clas ohlson på 25 meter, har kappa den til 1 meter da, men det er fortsatt 8 ledere i den, og jeg forstår ikke hvorfor den ikke skal fungere på 1Gigabit Lenke til kommentar
_Xorcist Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 Kablene er vel tvistet rundt hverandre? Dvs. hvit/oransj tvinnet sammen med oransj osv. Lenke til kommentar
tozer Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 Prøv å bytte kabel med den maskina som får gigabit. Lenke til kommentar
Epsilon- Skrevet 1. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2005 Nei kablene ligger helt ligt inni kabelen er helt flat som om de ligger i kanaler. Men nå fant jeg en til fabrikkprodusert og da fikk begge 1gbit, så laga jeg en dc hub og testa og overføre ei fil woohoo 3mbyte i sekundet, skulle ikke det egentlig vært oppimot 100mbyte? Lenke til kommentar
grimsqueak Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 For å klare 100MB i sekundet trenger du seriøst raske HD'er.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå