eXpanium Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 har en vifte bak i kabinettet som bråker sykt masse! dersom eg tar fingeren på midten av den slik at eg reduserer hastigheten manuelt så blir pcen nærmest sillegående! går det ann å redusere volten på kun en viftetilkobling? slik at vifta får lavere rpm ? Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 (endret) Er viften koblet til hovedkortet,eller rett til PSU? Hvis viften er koblet til hovedkortet ditt,så kan du prøve å justere ned viften med SpeedFan. Hvis viften er koblet direkte til PSU,så kan den ikke justeres via software. Da kan du voltmodde. Jeg fant dette i en tidligere tråd: Enkleste måte å "voltmodde" er å hente strøm fra en vanlig drevkontakt (4-pins molex) Den har følgende kabler: GUL = +12v SORT = Jord SORT = Jord RØD = +5V Ved å kombinere to av disse kablene så får du følgende resultater: GUL + SORT = 12V RØD + SORT = 5V GUL + RØD = 7v Test om viftene starter med valg spenning før du kobler ferdig. (noen vifter trenger over 7V for å starte). Endret 1. mars 2005 av Morten K Lenke til kommentar
j-- Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 Ja, om den er koblet til hovedkortet så finnes fet programmer (vet ikke hva det heter, dog) Om den er koblet til 4-pins molexkontakt så kan du bytte om på noen av pinsene. Men dette er ikke riktig forum å poste sånt under. Her skal sånt postes: http://forum.overklokking.no/index.php?showforum=12 Lenke til kommentar
eXpanium Skrevet 2. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2005 den er koblet til HK ja, skal teste speedfan Lenke til kommentar
eXpanium Skrevet 2. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2005 testa speedfan, men det funker ikkje.. kan velge mellom speed01 og 02. prøver å sette ned verdiane fra 100% helt ned til 0 %, men ingen virkning... 01 står på 6888 RPM mens 02 står på 3200RPM. tipper 02 er den i kabinettet, og 01 er cpu.. bruker eg speedfan feil eller ? Lenke til kommentar
Gunder1 Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 prøvde også Speedfan, men ingen endring av hastigheten Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 Hvilket hovedkort har du? Lenke til kommentar
eXpanium Skrevet 2. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2005 msi neo2 platinum prøvd Hmonitor også, men får ikkje justert hastigheten på noken av viftene.. Lenke til kommentar
dopus Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 kjøp deg en vifte regulator eller koble til et passende potmeter så funker vifteregulering. har haldri fått sofware regulering til å virke på min pc. men en slik vifteregultaro sak som selges på de fleste netshopper kan som regele kontrolere opptil 4 vifter. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 Ikke alle HK støtter regulering på alle viftekontaktene. På en av mine maskiner kan jeg kun justere CPU-vifta. Ikke de to andre. Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 msi neo2 platinum prøvd Hmonitor også, men får ikkje justert hastigheten på noken av viftene.. Finnes en plugg på Neo2 som ikke kan reguleres (som de anre via CoreCenter f.eks.). Snakker du om en vanlig 80mm kab. vifte? Hva med å bytte den ut? Synes selv at chipsett vifta støya noe jævlig og bytta denne ut med en passiv Zalman. Dersom vifta du har brøker mer enn chipsettvifta synes jeg oppriktig synd på deg! Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 msi neo2 platinum prøvd Hmonitor også, men får ikkje justert hastigheten på noken av viftene.. Har du prøvd det som Syar2003 sier i denne tråden? Lenke til kommentar
eXpanium Skrevet 2. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2005 det er ei 80mm vifte bak i kabinettet som bråker, den overdøver alt anna så det sier seg jo selv at den er ganske bråkete ja.. har ikkje lyst å kjøpe fanmate, har hatt det før og er så stress med festing av den svarte boksen. går det ann å skifte på fleire vifter med corecell som i den posten til syar2003 ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå