Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Telenor øker upload


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
ler av hele telenor. Hos NGT får du 384 minimum i upload på dårligste abbonement. NGT vil alltid være bedre enn telenor

Kan du være så snill å holde fjort-tiss løgnene dine for deg selv?

 

On topic:

Har selv "bedriftsutgaven" av ADSL og der ble hvertfall uthastigheten oppgradert sammen med innhastigheten slik at 1024/256 ble 2048/512.

Fjortissløgner??? Hold deg saklig er du snill.

 

Snakker av ren erfaring her, jeg hadde telenor før jeg bytta til NGT.

 

Ok, jeg sa kanskje en ting litt feil at laveste upload hos NGT er 384, men jeg mente seff fra Bravo abbonementet og ikke de crappy telenor linjene NGT selger, det er ikke NGTs eget produkt.

 

En annen ting jeg må spørre om.. får dere som har telenor den hastigheten dere betaler for? Hos NGT får man relativt mye mer inn hastighet pga overhead tap i systemet og dem vil tydeligvis gi kundene det de betaler for. Hos meg som har Bravo f. eks. (1450/384) får jeg 1824 inn og det gir meg 1550 på ITavisen speedometeret. Altså 100 mer enn jeg betaler for, skjer det hos Telenor eller?

 

Ellers så er det jo bare å sjekke kbps/kr totalt* på ITavisen sin siste bredbåndstest å se hvordan Telenor gjør det kontra NGT.

 

Så vennligst hold de flåsete kommentarene dine for deg selv eller kom med litt harde fakta.

Lenke til kommentar
Så vennligst hold de flåsete kommentarene dine for deg selv eller kom med litt harde fakta.

Du skrev at laveste ut-hastighet hos NGT var 384. Det var ren løgn ("Alpha" 256kbps uthastighet):

 

Alpha 600 (600/256 Kbps)– 270,-

Alpha 900 (900/256 Kbps) – 328,-

Alpha 1100 (1 100/256 Kbps) – 348,-

 

Og hva i all verden mener du med:

..og ikke de crappy telenor linjene NGT selger, det er ikke NGTs eget produkt.

 

Hvis NGT bruker Telenorkapasitet så tyder jo dette bare på en ting: At de ikke har bygget ut der selv. Så hva er crappy: Å ikke tilby kunden noenting, eller bruke en ekstern leverandør for å gi kunden et valg?

 

Skjønner du nå hvem som kommer med flåsete kommentarer i denne tråden?

 

(Jeg er forøvrig interessert i dokumentasjon som viser om NGT leier kapasitet hos eksterne leverandører)

Lenke til kommentar
En annen ting jeg må spørre om.. får dere som har telenor den hastigheten dere betaler for? Hos NGT får man relativt mye mer inn hastighet pga overhead tap i systemet og dem vil tydeligvis gi kundene det de betaler for. Hos meg som har Bravo f. eks. (1450/384) får jeg 1824 inn og det gir meg 1550 på ITavisen speedometeret. Altså 100 mer enn jeg betaler for, skjer det hos Telenor eller?

 

Ellers så er det jo bare å sjekke kbps/kr totalt* på ITavisen sin siste bredbåndstest å se hvordan Telenor gjør det kontra NGT.

 

Så vennligst hold de flåsete kommentarene dine for deg selv eller kom med litt harde fakta.

hvis jeg ikke husker helt feil, så legger telenor til 15% på linjekapasiteten, slik mange andre gjør. dette er slettes ikke unormalt.

 

og i telenorabonnementet følger mye mer enn bare linje, de er også tjenestetilbydere. derfor koster telenorabonnementet endel mer enn hva det gjør hos ngt.

nå skal det jo også sies at svært mange har telenors adsl-løsning gjennom hjemmepcordning, noe som gjør tilbudet deres svært konkurransedyktig...

Lenke til kommentar
de crappy telenor linjene

Crappy?

 

En annen ting jeg må spørre om.. får dere som har telenor den hastigheten dere betaler for? Hos NGT får man relativt mye mer inn hastighet pga overhead tap i systemet og dem vil tydeligvis gi kundene det de betaler for. Hos meg som har Bravo f. eks. (1450/384) får jeg 1824 inn og det gir meg 1550 på ITavisen speedometeret. Altså 100 mer enn jeg betaler for, skjer det hos Telenor eller?

Du høres ut som en NGT selger, han sa akkurat det samme i telefonen.

 

 

Btw, jeg har 2mbit fra telenor og får over den hastigheten jeg egentlig skal ha.

Ligger på 2080kbs nå.

 

Edit: Når NGT gir såpass mye overhead og du ikke får mer enn 1550, sier det litt om linjene deres. ( :p )

Endret av Nikkor
Lenke til kommentar

Btw, jeg har 2mbit fra telenor og får over den hastigheten jeg egentlig skal ha.

Ligger på 2080kbs nå.

 

Edit: Når NGT gir såpass mye overhead og du ikke får mer enn 1550, sier det litt om linjene deres. ( :p )

 

1mbit = 1024

2mbit = 2048..

 

mao får du hele 32 kb i overhead.. wow.. det er jo nesten.. 1,5%.. telenor er snille!

 

Å få avgjort om telenor eller NGT er best, er det samme som å sammenlikne f.eks 2 OS'er.. håpløst..

 

sjøl har jeg 2048kbit men betaler for charlie, (1848kbit?) så jeg synes at nær 10% er greit overhead.. har hatt mer før..men er ennå happy

 

du skal iallefall få MINST det du betaler for..alt annet er juks!

 

og telenor har ALTFOR lite upload! FAKTA FA*N!..

 

ellers så driter jeg i hvem folk har som leverandør.. sålenge du betaler og er happy med det, flott for deg!

Lenke til kommentar
En annen ting jeg må spørre om.. får dere som har telenor den hastigheten dere betaler for? Hos NGT får man relativt mye mer inn hastighet pga overhead tap i systemet og dem vil tydeligvis gi kundene det de betaler for. Hos meg som har Bravo f. eks. (1450/384) får jeg 1824 inn og det gir meg 1550 på ITavisen speedometeret. Altså 100 mer enn jeg betaler for, skjer det hos Telenor eller?

Jeg har 1024/256 fra Telenor, og ligger jevnt over på 1050-1100 i nedlastingshastighet.

 

Telenor kompenserer for overhead på samme måte som Nextgentel, og det har de gjort det siste året iallefall. Hvis jeg går inn på ruteren min, så står jeg med 1280 i download, når jeg har 1024. Så det er ikke bare NGT som gjør dette...

 

Forøvrig betaler jeg 356kr/mnd. for 1mbit Telenor, uten binding. Fikk også helt gratis etablering, installasjon og ruter. I tillegg var alt opp og kjørte iløpet av 1 uke fra bestillingsdato.

 

Har 15% borettslagsrabatt. Skal snart oppgradre til 2mbit, og det kommer til og koste meg 466kr/mnd. (uten bindingstid).

Endret av bidz
Lenke til kommentar

Det som slår meg som merkverdig, er hvorfor 2 mbit ADSL skal være dobbelt så asynkront som 1 mbit ADSL.

 

2048 / 256 (opp en åttendedel av ned)

1024 / 256 (opp en fjerdedel av ned)

 

Sitter selv på en 2048 / 256 levert av en seriøs ISP på Telenors kobber (forøvrig betalt av oss skattebetalere for mange år siden, og med et pennestrøk overført fra Stortinget til Telenor, men det er en helt annen historie).

 

Det slår meg at en 1mbit-linje har mer "ekstrabonus" enn en 2mbit-linje, på sistnevnte er det ikke mer å hente, ser det ut til. Jeg er av typen bredbåndskunde som velvillig betaler for varene, bare varene svarer til forventningene. 2 mbit SHDSL mener jeg bestemt er fullstendig uakseptabelt, spesielt prismessig men også kapasitetsmessig. Fremtiden ligger uansett på fiber, ikke kobber.

 

Høyere upload enn 256 er absolutt nødvendig skal jeg få til VPN-løsningen med hjemmekontor her hos meg. Når jeg er ute og reiser kopler jeg meg til WLAN på lufthavnene og hoteller, der upload er vesentlig mer enn 256 kbit, forskjellen er åpenbar.

 

Når det gjelder rykter, har jeg fra egen ISP fått følgende melding:

...men jeg vet at Telenor skal endre litt på produktene etterhvert,

det er jo veldig mange som klager over maks 256 kbps upstream.

Har hørt rykter om at det skal skje noe i mars/april, men jeg har

ikke klart å få noen detaljer rundt dette.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-nQdjz0
Pleier vel å komme et brev om slikt...

Så hvis de kommer til å oppgradere så får alle abonementene hos Telenor til å få brev?

Hvis de oppgraderer i april/mars, når kommer det ca til å komme da?

Lenke til kommentar

https://metro.telenor.no/kapaks/kapaksweb

 

søk ditt telefonnummer og trykk på adsl premium og det viser 2048/448

dette viser vel at telenor øker uploaden muligens også mndavgiften?

 

Edit: Mange som priser NGT opp i skyene og sier at de er så mye bedre enn telenor, det skal kanskje ikke så mye til?

Men her er pointet mitt: når du går inn ngt sine sider og kikker på produktsiden ser du at de tilbyr adsl2+ til en skikkelig blodpris, hvorfor det? Jo fordi de skal drive med såkalt "telenor melking" av produktene sine. I et normal tilfelle ville man tatt bort de 4 første produktene (alpha(3stk) og bravo) og lansert charlie (1850/512)som det billigste alternativet, halvert prisen på det til 270 kr.

 

A8 :)

Endret av audi_a8
Lenke til kommentar
Telenor øker Upload linjen..haha..tror jeg ingenting på.Og hvis det er sant så blir det ihvertfall ikke gratis..Vi snakker om telenor her..

Bra svart. ( :thumbup: )

Sist gang telenor gjorde endringer på hastighetene så gikk man enten ned i pris og opp i hastighet eller bare opp i hastighet (litt ettersom hvilket abbo man hadde). Hvis jeg ikke husker helt feil har telenor ikke satt opp prisen på adsl-abboer noen gang.

 

 

 

Og til alle som bitcher om NGT og Telenor... Nå har Telenor en annen kundemasse enn NGT da. NGT sikter seg inn på de som kan litt om data (ettersom supporten suger!) og Telenor sikter seg inn på mannen i gata som ska lese aviser og bruker nettbank. Telenor har vel også et krav på seg å dekke xx% av Norge med bredbånd innen 200X, mens NGT kan sitte på gjerdet og bygge ut akkurat der det passer dem (som seff er der de vil tjene mest penger).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...