Gå til innhold

Musikk du synes er hyggelig?

RastaXP

Anbefalte innlegg

I de to-tre musikkmagasinene fra USA og kontinentet jeg kjøper hver måned, kan jeg ikke huske å ha lest noe positivt om Nightwish. Vel, varierer sikkert fra hvor man leser.

Personlig har jeg ingenting i mot opera, men blandingen mellom ELENDIGE riff og en ikke bra vokal har jeg mye i mot. Det er selvfølgelig min personlige mening, og du skal få være uenig så langt du vil - men vi kan vel være enig om at det ikke er musikk til å bli glad av, eller hyggelig musikk om du vil. :)

Span er bra, men plata generelt er litt puslete og faller veldig gjennom på slutten. Må si jeg liker Gluecifer mye bedre, de opprettholder tross alt kvaliteten gjennom hele plata. På meg virker Gluecifer også hyggeligere.

Edit: Takktakk, TLZ. :) Regner med at jeg forsvinner igjen snart - skal be forumstyret om å slette kontoen så snart jeg har mannet meg opp.

Endret av Purify
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gluecifer? Jaja, nå har jeg hørt det også :!: Er det noe som er virkelig dårlig gjennomført, så er det dem!

Heh, den var nesten litt morsom.

Gluecifer er det mest gjennomførte rock-bandet i Norge, om ikke hele Norden, noen sinne. Ville vært forsiktig med å kalle de for ugjennomført, ettersom de har gitt ut noen album som har fått utrolige kritikker i svære internasjonale magasiner og TV-programmer - magasiner som setter trender og ER musikken.

Nightwish, derimot, har vel så vidt fått en eneste god kritikk og er blitt kjent utelukkende gjennom TV-reklame og fjortissprogrammer, type Svisj Metal - men tar jeg ikke mye feil er du vel en gjennomsnittsseer. En dårlig operasangerinne sammen med finner med langt gult hår som tror de er særdeles skumle mens de skrever og spiller på "grunge"-instrumenter - nei.

Dessuten var det vel snakk om musikk man synes er hyggelig. Hva som er hyggelig i finsk operametal, ser jeg ikke helt. Automatic Thrill er et raskt og up-speed album med glade sanger man blir glad av, altså er det hyggelig.

Jeg står på mitt.

Tja... Det er tydelig at du overhodet ikke vet hva du skriver om... Kan vi ikke bare si at begge bandene er like bra og la resten ligge? Nightwish er finske, ja, det er riktig, men det er bare naive persone som påstår at det er "fjortismusikk". Med naive personer så mener jeg slike personer som for eksempel kan finne på å uttale at Metallica er et "satanrockeband". Jeg ser ikke mye på TV, men tross det har jeg aldri sett en eneste TV-reklame om Nightwish. Derimot har jeg sett mange TV-reklamer om Gluecifer, og minst like mange Gluecifer-låter på "fjortisprogrammer". Henviser du til de to siste albumene med Tarja Turunen, er jeg delvis enig med deg. Tarja har begynt å miste stemmen sin, og det kunne være bra å få inn en ny sangerinne i bandet. De tror deff ikke at de er skumle, og det beviser bare hvor utrolig lite du vet om dem. De er et fredelig band, som teknisk ikke er noe bedre enn mange andre band, men som komponerer gode låter (med dype, rare og uforståelige tekster). Har du ikke hørt Oceanborn og Wishmaster av Nightwish, vet du ikke hva Nightwish er, for å si det enkelt. Oceanborn og Wishmaster er to av de beste albumene til Nightwish. Det siste er også bra, for der er Marcos vokaler også med, og låtene er mye bedre enn de på Century Child. Det mest kjente medlemmet av Nightwish er Marco Hietala (tidligere i bandet Sinergy), og er også kanskje det beste. Han er mye bedre enn Sami, men han har også bragt en litt annen lyd inn i bandet.

Jeg blir glad av å høre på Nightwish, og jeg står på mitt.

NB: Det er ikke ett vondt ord om Gluecifer i denne posten, så vi kan godt stoppe for trådens skyld :whistle:

PS: Jeg ser ikke hva som er hyggelig i "Gluecifer-aktig" musikk. Jeg er heller ikke noen gjennomsnittsperson på noen måte, så der tar du farlig feil!

Lenke til kommentar
Tja... Det er tydelig at du overhodet ikke vet hva du skriver om...

:roll:

Kan være enig i at han baserer noen av argumentene på løse påstander, men å si slikt blir bare teit.... :ermm:

(Må kunne være kritisk til egne band og da, eg synes fks NW gitarsoloen til tider er helt forferdelige :p)

Også var det mer glad musikk da:

Black Debbath! De har både humor og koselig melodier i Black Sabbath stil. :)

Jes, har innsett hvor tåpelig det egentlig er å sitte her og ta seg selv og alle webdesign man lager så utrolig høytidelig. Dessuten kaster jeg bort all tiden min...

Jaja... eg har fått til mye konstruktivt her. Oppdaget mye bra musikk, godt miljø, kan diskutere poltikk, bilder, og mye annet rart... men hvis du ikke vil mer så... :(

(Vedder på at du kommer tilbake slik som HalTan gjorde :p)

Endret av TLZ
Lenke til kommentar
Tja... Det er tydelig at du overhodet ikke vet hva du skriver om...

:roll:

Kan være enig i at han baserer noen av argumentene på løse påstander, men å si slikt blir bare teit.... :ermm:

Vel, han visste jo strengt tatt lite om Nightwish, da (akkurat som jeg vet lite om Gluecifer. Ingen av bandene er dårlig gjennomført)

Må kunne være kritisk til egne band og da

Det var jo nettopp det jeg var ;)

NB: Legg merke til det jeg har satt strek under... ;)

Lenke til kommentar
Jes, har innsett hvor tåpelig det egentlig er å sitte her og ta seg selv og alle webdesign man lager så utrolig høytidelig.

Lær deg først som sist å ikke ta deg selv høytidelig. En skikkelig dårlig egenskap, mener nå jeg.

Jeg hadde heller ikke giddet å henge her om jeg hadde gått rundt og klagd hele tida. Det er jo flust av potensielle ting å klage på, men jeg tar ikke bryet med å bruke energi på det.

Lenke til kommentar

jeg skjønner ikke hvordan dere kan si at metal ikke kan være hyggelig. det er mye metal jeg blir i bedre humør av, og da kan det jo sis som hyggelig.

jeg er enig i at musikk som Dimmu Borgir og Satyricon ikke er verdens "gladeste" musikk, men det er ikke fra den sjangeren jeg tenker på heller

Lenke til kommentar
jeg skjønner ikke hvordan dere kan si at metal ikke kan være hyggelig. det er mye metal jeg blir i bedre humør av, og da kan det jo sis som hyggelig.

jeg er enig i at musikk som Dimmu Borgir og Satyricon ikke er verdens "gladeste" musikk, men det er ikke fra den sjangeren jeg tenker på heller

musikksmak er subjektivt ;)

Lenke til kommentar

musikksmak er subjektivt ;)

Jeg trodde det var verbalt jeg...

:nei::p:tease:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...