Gå til innhold

Asus v9999 6800 eller Gainward 6600GT?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nå må du huske at det er snakk om vanlig 6800 her og ikke GT eller Ultra...

Ja, men grafikkbrikken til 6800 er jo kraftigere enn 6600GT sin grafikkbrikke uansett, siden dette er en kraftigere modell fra Nvidia. Om du klokker 50 mhz på minne og core blir ikke grafikken bedre men den går fortere. og du kan få flere fps.

Så grafikken blir ikke bedre selv om du klokker.

Eller tar jeg skammelig feil?

Lenke til kommentar
*Slettet pga feil*

hvor i all værden får du det fra ? de kan muligens være ca like raske på 1024x768....men hvem kjører 1024x768 nå for tiden ingen...og når det kommer til fsaa og af så vil 6800 kortet være en del raskere en 6600gt på grunn av at 6600gt har for lite minnebåndbredde.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Ja, men grafikkbrikken til 6800 er jo kraftigere enn 6600GT sin grafikkbrikke uansett, siden dette er en kraftigere modell fra Nvidia. Om du klokker 50 mhz på minne og core blir ikke grafikken bedre men den går fortere. og du kan få flere fps.

Du tar vel ikke feil, men det er noe upresist å si at grafikkbrikken på 6800-serien er mye bedre enn den på 6600GT.

Det er heller det faktum at 6800-serien benytter 256-bit minnebuss kontra 128-bits for 6600-serien som gjør det største utslaget...

Blir analogt med 9600-serien kontra 9800... Det er minnebussen/båndbredden som utgjør det store "performance-boost'en"...

Edit:

Antall pipelines er også vesentlig, men da må man sammenlikne en variant av 6800 mot 6600GT... 6800 kommer som kjent med alt fra 8-16 pipelines...

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Du tar vel ikke feil, men det er noe upresist å si at grafikkbrikken på 6800-serien er mye bedre enn den på 6600GT.

Det er heller det faktum at 6800-serien benytter 256-bit minnebuss kontra 128-bits for 6600-serien som gjør det største utslaget...

Blir analogt med 9600-serien kontra 9800... Det er minnebussen/båndbredden som utgjør det store "performance-boost'en"...

Edit:

Antall pipelines er også vesentlig, men da må man sammenlikne en variant av 6800 mot 6600GT... 6800 kommer som kjent med alt fra 8-16 pipelines...

ja nettopp...og 9800 serien var en god del bedre en 9600 hehe.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Så da er 6800 kortet det beste kjøpet?

ja det er det. er en del raskere uklokket og har bedre overklokkings potensial i og med at man har mulighet å åpne pipelines fra 12 til 16

Nei.. det er det ikke..

Det er absolutt ikke sikkert at kortet lar seg modde (men sannsynlig).

Pris<->ytelse.. da er det 6600GT som er best...foreløpig.

Velg da det billigste... ikke GS-varianter fra Gainward...

Lenke til kommentar

Jeg har 2200kr og bruke på kort. Jeg bruker di pengene og kjøper det kortet som er best til denne prisen. Jeg bryr meg egentlig ikke i hvilket kort som gir mest for pengene. Jeg ønsker egentlig bare det beste til denne prisen. i og med at jeg har tenkt å bruke alle pengene på dette.

Endret slik at det ble litt "snillere"

Endret av Kissa4ever
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Jeg har 2200kr og bruke på kort. Jeg bruker di pengene og kjøper det kortet som er best til denne prisen. Jeg dri***er i hvilket kort som gir mest for pengene. Derfor det beste til under 2200kr? link?

Så hyggelig.. for deg..

Da synes jeg du skal kjøpe det Asus kortet...og slutte å spørre mer om noe du fint kan finne ut sjøl... Eller er det for mye forlangt..?

Velg en annen tone neste gang du ber om råd... :thumbdown:

Edit:

Og er det det beste kortet inntil kr.2200 som gjelder, kan bruktmarkedet være ett alternativ..

Jeg sitter nå med ett Asus 6800GT til kr.1950.. Det yter bedre enn mitt 6600GT, men ikke ekstremt mye bedre.. Bare til info...

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Så da er 6800 kortet det beste kjøpet?

ja det er det. er en del raskere uklokket og har bedre overklokkings potensial i og med at man har mulighet å åpne pipelines fra 12 til 16

Nei.. det er det ikke..

Det er absolutt ikke sikkert at kortet lar seg modde (men sannsynlig).

Pris<->ytelse.. da er det 6600GT som er best...foreløpig.

Velg da det billigste... ikke GS-varianter fra Gainward...

hva mener du med det ? det er ikke uten grunn at det heter 6800....at det står 800 i stedet for 600 betyr jo at det er en høyere klasse...begynn å les litt tester du....har man 1600 kr så kan man kjøpe gt...men har man litt over 2000 så kjøper man 6800....det varer også en del lenger en 6600gt igjen som jeg sa i sta på grunn av 256 bit minne og høyere minnebåndbredde...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...