bazzo Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 Jeg ha et sett med 3 radio knapper, men hvordan kan jeg gjøre slik at valget blir lagret (husket) til neste fil. Dette er en html kode som blir postet til en annen fil... <form action="test.php" title="TEST" method="post"> <label> <input type="radio" name="radio" value="valg02" > Valg 01 </label> <br> <label> <input type="radio" name="radio" value="valg02"> Valg 02 </label> <br> <label> <input type="radio" name="radio" value="valg03" checked> Valg 03 </label> <input type="submit" name="Submit" value="ok"> </form> Lenke til kommentar
phanti Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 Er ikke helt klar med hva du ønsker, men for å finne verdien til "radio", så blir det $_POST['radio']. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 Som phanti her sier så må du bruke $_POST i test.php for "få ut " veriden av valget. For og da videre ta vare på innholdet kan du bruke cookies eller sessions! Forskjelen er delvis den att cookies blir lagra hos klienten og sessions blir lagra på tjeneren ! Lenke til kommentar
bazzo Skrevet 1. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2005 når jeg poster, skal html koden være akkurat den samme i det nye dokumentet. Bare at "checked" er flyttet etter hva jeg valgte. Eks jeg velger valg 1, og når jeg klikker submit vil koden bli slik i den nye filen. <form action="test.php" title="TEST" method="post"> <label> <input type="radio" name="radio" value="valg02" checked> Valg 01 </label> <br> <label> <input type="radio" name="radio" value="valg02"> Valg 02 </label> <br> <label> <input type="radio" name="radio" value="valg03"> Valg 03 </label> <input type="submit" name="Submit" value="ok"> </form> Lenke til kommentar
phanti Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 har ingen fasit, men dette kunne virke? $c = " checked"; switch($_GET['radio']) { default: $radio01 = $c; break; case "radio02": $radio02 = $c; break; case "radio03": $radio03 = $c; break; } echo <<<FORM <form action="test.php" title="TEST" method="post"> <label> <input type="radio" name="radio" value="valg02"$radio01> Valg 01 </label> <br> <label> <input type="radio" name="radio" value="valg02"$radio02> Valg 02 </label> <br> <label> <input type="radio" name="radio" value="valg03"$radio03 Valg 03 </label> <input type="submit" name="Submit" value="ok"> </form> FORM; test det, se om du skjønner det. hvis ikke skal jeg prøve forklare litt. Finnes sikkert en mye bedre måte å gjøre dette på og. Lenke til kommentar
EirikO Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 (endret) har ingen fasit, men dette kunne virke? Det virker nesten.. Men dette virker: <?PHP $c = " checked"; switch($_POST['radio']) { default: $radio01 = $c; break; case "valg02": $radio02 = $c; break; case "valg03": $radio03 = $c; break; } echo "<form action=\"test.php\" title=\"TEST\" method=\"post\"> <label> <input type=\"radio\" name=\"radio\" value=\"valg01\" $radio01> Valg 01 </label> <br> <label> <input type=\"radio\" name=\"radio\" value=\"valg02\" $radio02> Valg 02 </label> <br> <label> <input type=\"radio\" name=\"radio\" value=\"valg03\" $radio03> Valg 03 </label> <input type=\"submit\" name=\"Submit\" value=\"ok\"> </form>"; ?> Bare fiksa et par småting... Var vel feil verdi i "case" også mangla det en > i det tredje valget... Også var det brukt $_GET isted for $_POST i switch.. Har testet det litt, og det ser ut til å virke. Edit: hadde jammen sneket seg inn en liten feil hos meg også.. Endret 1. mars 2005 av EirikO Lenke til kommentar
bazzo Skrevet 2. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2005 Beklager, men jeg er fortsatt ikke i mål... Men det fungerer slik jeg ønsket, eneste er at filen formen blir postet til ikke kan inneholde php, den må inneholde ren html. Blir dette et problem ? Lenke til kommentar
EirikO Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 Men det fungerer slik jeg ønsket, eneste er at filen formen blir postet til ikke kan inneholde php, den må inneholde ren html. Blir dette et problem ? Ja, så vidt jeg kan skjønne blir det et problem. Hvorfor kan den ikke inneholde php? hvorfor poster du i et php-forum da? Lenke til kommentar
kroekkete Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 Er ikke det bare å rename filen du skal poste til? HTML'en fungerer jo like fint enten den heter noe.php eller noe.html ? Mvh Primaxx Lenke til kommentar
bazzo Skrevet 2. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2005 innhold html skal sendes på mail, derfor kan ikke filen den poster til inneholde php Lenke til kommentar
kroekkete Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 innhold html skal sendes på mail, derfor kan ikke filen den poster til inneholde php Stemmer virkelig det? Jeg er ingen ekspert, men hvis du sender en epost via nettsiden (php) kan jo en av variablene du sender faktisk inneholde all den html-koden du bare ønsker? Håper du finner ut av dette! Mvh Primaxx Lenke til kommentar
bazzo Skrevet 2. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2005 kansje dette kan løses bedre med javascript ? Lenke til kommentar
kroekkete Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 kansje dette kan løses bedre med javascript ? Jeg tror fremdeles php er den beste løsningen her. Skulle ønske jeg hadde kompetanse til å si deg hvordan! Skal forsøke å sende html fra min egen mail på nett, bare for å se om det fungerer. Hvis ingen av de virkelige guruene her kommer meg i forkjøpet kommer jeg tilbake på dette! Mvh Primaxx Lenke til kommentar
kroekkete Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 Sjekk denne... Finner du løsningen her? LENKE Mvh Primaxx Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå