Gå til innhold

value ram eller highend?

oysteii

Anbefalte innlegg

Hei!

Jo dyrere ram jo bedre timings, men i hvilke situasjoner vil man legge merke til forskjellen på feks corsair value ram og kingston hyperx ultra low latency?

Hva blir mye bedre med dyrere ram? Generelt kjappere pc? Stabilitet?

Vil man merke stor forskjell generelt eller er det bare hardcore gamere som har bruk for dette?

Selv har jeg tenkt å bruke pc'en til bilderedigering, se TV og film, programmering og ellers vanlig kontor bruk og surfing.....

Så jeg i bunn å grunn lurer på er om jeg bør kjøpe value ram eller kvalitets ram med lave timings....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

Jo dyrere ram jo bedre timings, men i hvilke situasjoner vil man legge merke til forskjellen på feks corsair value ram og kingston hyperx ultra low latency?

Hva blir mye bedre med dyrere ram? Generelt kjappere pc? Stabilitet?

Vil man merke stor forskjell generelt eller er det bare hardcore gamere som har bruk for dette?

Selv har jeg tenkt å bruke pc'en til bilderedigering, se TV og film, programmering og ellers vanlig kontor bruk og surfing.....

Så jeg i bunn å grunn lurer på er om jeg bør kjøpe value ram eller kvalitets ram med lave timings....

Det som blir bedre er litt bedre responstid ved høy overklokking og lave timings (2-2-2-5), forskjellen er ikke merkbar for vanlige folk, men i tallknusing som 3dmark01 o.s.v så vil du fort se forskjell.

Skal du velge så velger du Kingston HyperXen til overklokking, så velger du Corsair Value rammen til vanlig bruk med ikke så altfor mye overklokking.

Value rammen er uten tvil den som gir mest for pengene. ;)

Endret av Deuce
Lenke til kommentar

Du vil kanskje se litt forskjell i benchmarks. Du vil overhodet ikke se noe som helst forskjell med det blåtte øye. En mild overklokk på noen få MHz vil nok overskygge effekten av Low-Latency RAM. Mye jippo og egentlig kun for spesielt interesserte. Pengene er mye mye bedre anvendt på andre ting.*

* for ekstremoverklokkere og andre "unormale" personer er LL-minne et must, men for dem er jo egentlig ingenting bra nok uansett.

Lenke til kommentar
* for ekstremoverklokkere og andre "unormale" personer er LL-minne et must, men for dem er jo egentlig ingenting bra nok uansett.

Hvis det er Corsair XMS3200LL/TWINX3200LL du tenker på, har LL-serien (2-3-2-6) blitt erstattet av XMS3200XL/TWINX3200XL (2-2-2-5).

Lenke til kommentar

Hvis det er Corsair XMS3200LL/TWINX3200LL du tenker på, har LL-serien (2-3-2-6) blitt erstattet av XMS3200XL/TWINX3200XL (2-2-2-5).

Tror ufo mener LL som en betegnelse på alle typer ram med Low Latency ;)

Lenke til kommentar

Tror ufo mener LL som en betegnelse på alle typer ram med Low Latency ;)

Det kan sikkert stemme. Men jeg tenkte på det faktum at Corsair faktisk hadde minne med den betegnelsen...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...