Gå til innhold

Noen som gleder seg til SWAT4


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du er ikke alene gunfreak, bestilte fra Gamesmix.com, fremdeles ikke sendt engang. Det værste er at det står i hylla på ebgames i Porsgrunn.

 

Det er rett og slett ræva av nettbutikkene å ta imot forhåndsbestillinger når de ikke akter å sende det før tidligst release dato uansett.

 

Jeg kommer ikke til å bestille spill fra nett igjen, det er rett og slett ingen vits. Ingen fordeler "what so ever".

Lenke til kommentar

Ok. Har nå spilt igjennom 6 brett, og kommer nå med mine inntrykk.

Olalala for en overraskelse dette var. Spillet var mye bedre enn ventet. Har aldri vært noen fan av Rainbow-Six serien da jeg føler kontrollene er litt tunge i de spillene. I dette spillet så har man litt lettere tilgjengelig kommandoer.

 

Gameplay: Du har to squads som består av to menn hver. På enkelte brett så får man statiske snipere som scouter for deg. De kikker gjennom vinduer på jakt etter fiender, og sier ifra når de har en i sikte. Du må trekke av avtrykkern dog. Som sagt, to lag hvor en kan bestemme hva hver mann skal bruke av utstyr, våpen og redskaper. Noe som er litt tøft er at fiendene aldri står på de samme stedene. En gang fant jeg hovedgisselet helt på begynnelsen av brettet, andre ganger helt på slutten. Det samma gjelder fiender, slik at en runde aldri blir det samme. Når det gjelder å trenge seg gjennom dører så er det her SWAT4 skiller seg ut. Det finnes en del måter å komme seg gjennom dørene, og hva man skal gjøre på den andre siden. Det er veldig lurt å benytte seg av OptiWand (et "speil" man stikker under døra for å se hva som er der).

 

For å komme videre til neste brett må en nå 50 poeng (på normal)i et oppdrag. Poeng får en ved å gjøre det man skal, drepe minst mulig, redde gisler, plukke opp våpnene fra skurkene, og rapportere om hver eneste mennesklig kontakt.

 

AI/Gameplay i praksis: Noe som er vanskelig med dette spillet er at SWAT-folka ikke skal skyte før de blir skutt på. Dette innebærer at de må risikere å få en kule i huet før de skyter. Skyter du fiendene før dine AI-kamerater gjør det så får man straffepoeng fordi fienden skal angripe først. AI'en til kameratene dine sliter veldig på nærkontakt (snute mot snute).

 

Det er en utrolig herlig følelse å stå uttafor et rom, hvor det står 3 fiender. Først sprenge opp døra med en liten klase C4, kaste inn litt CS-gass, hvorpå fiendene hoster lungene i hjel, for så å storme og rope "hands up!", og forhåpentligvis arrestere dem. Som du kanskje har skjønt så er det om å gjøre å få flest mulig arrestert. En skal helst få dem til å overgi seg ved hjelp av råe muskler. Desverre, så blir senere fiender hardere, hvor de ikke vil overgi seg. Da gjelder det bare å poffe dem ned med FMJ ;)

 

Karakter så langt: 5/6

 

PS: Andrebrett er noe av det mest creepy jeg har spilt. Tenk på Silence of the lambs/Nattsvermern og du skjønner hva jeg mener.

Endret av tjalla
Lenke til kommentar

For å ha sjangs til å få 90-100 poeng, så må man jo alltid kjøre solo med paintball greia. De andre SWAT folka er så elendige at de bare blir skutt, mens våpnene og sniperen bare er tull fordi man skal jo ikke drepe noen. Desverre føles det så feil ut å jakte på seriemordere med et paintball våpen som skyter gummikuler. Derfor tar jeg det bare på easy og dreper alle som prøver seg :p Vil heller ha det litt realistisk enn å hele tiden passe på en teit score.

Endret av Scarface^
Lenke til kommentar
Du er ikke alene gunfreak, bestilte fra Gamesmix.com, fremdeles ikke sendt engang. Det værste er at det står i hylla på ebgames i Porsgrunn.

 

Det er rett og slett ræva av nettbutikkene å ta imot forhåndsbestillinger når de ikke akter å sende det før tidligst release dato uansett.

 

Jeg kommer ikke til å bestille spill fra nett igjen, det er rett og slett ingen vits. Ingen fordeler "what so ever".

Visste ikke du var fra Grenland. :)

 

Er selv ganske imponert over Swat4, men, noen oppdrag er litt for vanskelige. Kombiner en til tider dum AI med tusener av fiender i ennå flere rom, så er man død før man har tatt alle.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...