Maroder_S Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 TEST: Portable mus - Logitech vs. Microsoft Det har kommet nye tilskudd til markedet for mobile mus. Vi har gjort en sammenlignende test av Logitech V500 og Microsoft Wireless Notebook Optical. Hvilken modell kommer best ut i test? Les artikkelen her Lenke til kommentar
WeXeL Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 God artikkel, med masse lese stoff Likte godt ms-en jeg... Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 God og detaljert artikkel. Flott at dere tester produkter som er mer uvanlige men allikevel aktuelle for mange. Bildene var ganske heslige, though. Å mekke hvit bakgrunn i Photoshop når bildet er tatt i dårlig lys var ikke en god ide. For det første ser skyggen av musen ut som en bestanddel av musen selv, og for det andre synes detaljene veldig dårlig; musa blir bare en mørk flekk i alt det hvite. Lenke til kommentar
Serqevx Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 Bra test. Synes selv slike muser blir for små. Bruker derfor en MX510 når jeg er på farten med laptopen. Tar tross alt ikke såå mye ekstra plass oppi sekken. Lenke til kommentar
Turbel Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 Finfin test! Måtte le da jeg leste om den uoffisielle testen på steingulv.. :!: Kan det være Garage det er snakk om? Lenke til kommentar
Maroder_S Skrevet 1. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2005 Det _kan_ være Garage det er snakk om. Lenke til kommentar
drall Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 Logitech V500 fungerte helt fint på samme Linux-installasjon, og har omtrent samme funksjonalitet som når man bruker den i Windows. Unntaket er sideveis-scrolling og batterisjekk. Du har likevel mulighet til å konfigurere X for sideveis scrolling manuelt. Lenke til kommentar
snorreh Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 (endret) Takk for en flott test, og jeg håper det kommer flere slike Selv kjøpte jeg nylig også en mus til min bærbare, og valget stod mellom en rekke modeller blant annet de som er nevnt her i testen. Likevel falt valget mitt på Targus Bluetooth optical mini mouse fra Komplett: Jeg ble overbevist etter å ha lest denne testen: http://www.notebookreview.com/default.asp?newsID=2150 Og jeg har ikke angret et sekund, for jeg er kjempefornøyd med den Endret 1. mars 2005 av snorreh Lenke til kommentar
Serqevx Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 MS musa er jo 150 kroner billigere enn logitechen og da.. Lenke til kommentar
squabbish Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 Savner at de ble sammenlignet mot mus for laptop som IKKE er trådløs. For eksempel en slik: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=120083...BE-D2583A1CB52E For mitt bruk er trådløst helt bortkastet. Bytting av batterier og dårligere respons er ikke noe som veier opp for at det ikke går en ledning jeg aldri merker noe til de 30 cm fra musen til laptopen. Lenke til kommentar
pri Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 Grei test, men jeg syns utvalget var litt snevert. En mus som burde vært med er Logitech Cordless Optical Mouse for Notebooks Den er mye billigere enn V500, har scrollehjul, liten sender og funker utmerket! Jeg har selv prøvd denne musen og Microsoft sin og er ikke i tvil om at Logitech er sin mus er et bedre valg. Pri. Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 Portabel var ett elendig norsk ord... Trådløs/bærbar f.eks heter det på norsk Tatt rett fra "portable" Lenke til kommentar
Maroder_S Skrevet 2. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2005 Portabel var ett elendig norsk ord... Trådløs/bærbar f.eks heter det på norsk Tatt rett fra "portable" Deg om det. Lenke til kommentar
jib Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 Synd at den mest interessante mus-løsningen for tiden ikke er testet, nemlig bluetooth mus + internt bluetooth kort i laptopen. Dette er etter min mening den helt klart mest praktiske løsningen. Bluetooth har god rekkevidde og med et internt kort kan du glemme alle kabler .. Lenke til kommentar
HKS Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 Jeg bruker en Microsoft mus med Bluetooth mot den innebygde Bluetooth adapteren i min Dell PC. Det fungerer meget bra. Lenke til kommentar
Feynman Skrevet 15. juli 2005 Del Skrevet 15. juli 2005 For dem som savner scrollehjulet på V500, er det kommet et alternativ fra Logitech som har det: V200. Det er notebookversjonen av V500. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå