Gå til innhold

Maksimumstemperatur på modifisert Xbox

Anbefalte innlegg

Hva er maksimums temperaturen for en Xbox før det er farlig? Min modifiserte xbox står inne i en tett liten hylleaktig greie for å dempe det infernalske bråket den produserer, og i løpet av 30 min er M/B temp på 48, CPU temp på 56,1 og hdd temp 40 grader celsius. Detter er ikke under spilling. Jeg skal teste dette også men lurer somsagt på om dette er skadelige temperaturer, og hva som eventuelt er forsvarlig makstemperatur for min kjære boxs :)

Endret av Pellepirat
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

cpuen er jo en p3 og den tåler vel 80-90 tror jeg. mb er jeg litt usikker på, men hvis den kommer opp mot 60 grader, da ville jeg satt den et annet sted.

Min ligger på rundt parog50 grader på cpu og noenog40 grader på mb.

Lenke til kommentar

MB tempen kom opp i 60 etter noen timer i XBMC, skumle greier. Men hvis jeg verken setter på "fan override" eller "temp override" vil vel xboxen fixe viftehastigheten sånn någenlunde, så hvis den ikke kjører på maks konstant er det vel heller ikke fare for overoppheting?

Endret av Pellepirat
Lenke til kommentar

Men som sagt, jeg vet ikke hva max temp for mb er, men 60grader er ikke bra..

Du burde bytte ut vifta med en 80mm papst e.l. Støyer mye mindre, krever litt modding inne i kassa for å få den til å passe men anbefales.

Lenke til kommentar

Vet ikke noe om de støydemperene der, men de fikk jo bare dårlig omtale av de som hadde kjøpt den, men som sagt, vet ikke. Men uans, med viftebytte trenger du ikke mer støyskjerming, da er xboxen stille (hvis du har en stillegående hdd og nyere xbox enn 1.0 og kanskje 1.1 (husker ikke om 1.1 hadde vifte på den lille ribba) ) Av vifter så har jeg en jeg kjøpte fra Microplex, en med lys i. Fungere ok, temp på ca 53C ved 30% viftehast. Hører den ikke.

Edit: Har en oransje Sunbeam vifte (80mm)

Endret av _LA_
Lenke til kommentar

er elendig på vifter, så hva er en gunstig luftmengde vifta skal flytte? Hva heter foresten den du kjøpte? hadde vert litt tryggere om det var testet før jeg hoppet på :) hva er foresten støynivået på standar vifta til microsoft på max?

Endret av Pellepirat
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...