Kenny Bones Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 (endret) Har et problem her. En ansatts bærbare maskin fikk melding om virus. Så jeg tok hånd om det og fjernet alt som skulle fjernes. Men nå viser det seg at viruset (eller jeg) har slettet en fil som er meget viktig for å idet hele tatt kunne kjøre shellet til Windows. Fila heter "lsass.exe" og har tydeligvis noe med innloggingen å gjøre. Så jeg tenkte jeg kunne lage en boot diskett med den fila på og bare kopiere fila tilbake til system32 i dos. Men jeg har ikke tilgang til c:\! Hvordan kan jeg få til det? Kan jeg sette logical drive eller noe? Eller om noen får det til, kan dere lime inn det som står i autoexec.bat her i forumet? (Eller er det command.com?) Endret 1. mars 2005 av raziel014 Lenke til kommentar
TCi Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 Kjør bare en reinstallering (reparering) av Windows installasjonen. Ikke værre enn det, du mister ikke noe. Lenke til kommentar
pmarius Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 Hm, tenkte jeg skulle hjelpe deg ved å kopiere innholdet i Autoexec.bat hit, siden du spurte om det. Men så viste det seg at den var på 0 kb - og helt tom!? Har XP Home... Lenke til kommentar
TCi Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 Hm, tenkte jeg skulle hjelpe deg ved å kopiere innholdet i Autoexec.bat hit, siden du spurte om det. Men så viste det seg at den var på 0 kb - og helt tom!? Har XP Home... Windows XP bruker ikke autoexec.bat. Den kan brukes til å starte visse programmer etter behov. XP sjekker filen ved hver oppstart. Så den er ikke nødvendig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå