lordbiggi Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 (endret) Hei! Eg kjøpte meg ein Swiftech MPC650 støyen fra dennne er ikkje til og leve med. har derfor bestemt meg for og innstallere en Eheim Compact 600 det eg lurer på er om dette er nokk til og kjøle det eg har valgt. CPU, NB, GPU, HD. se linken på signaturen min for mer info. (The Crib) Endret 1. mars 2005 av lordbiggi Lenke til kommentar
CSSSK Skrevet 3. mars 2005 Del Skrevet 3. mars 2005 Joda, burde vel duge det. Kjøler mitt system fint ihvertfall. Har waterchill-blokker på gpu og nb, skrue custom tdx klone på cpu og evo 240 radiator. Nok av motstand i systemet med andre ord, men tempen er fin. CPU er en barton mobile på 1,95V, så det er nok av varme også Merka ingen forskjell fra hydor-pumpa ihvertfall, bortsett fra en mye roligere pc. Lenke til kommentar
lordbiggi Skrevet 3. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2005 Glimrende!!! da går eg nokk i inkjøp av ein slik. Lenke til kommentar
MagE Skrevet 3. mars 2005 Del Skrevet 3. mars 2005 Joda, burde vel duge det. Kjøler mitt system fint ihvertfall. Har waterchill-blokker på gpu og nb, skrue custom tdx klone på cpu og evo 240 radiator. Nok av motstand i systemet med andre ord, men tempen er fin. CPU er en barton mobile på 1,95V, så det er nok av varme også Merka ingen forskjell fra hydor-pumpa ihvertfall, bortsett fra en mye roligere pc. TDX blokkene vil vel ha endel liter i timen? bør vel hjelpe mye på tempen med en kjappere pumpe? Lenke til kommentar
lordbiggi Skrevet 3. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2005 Joda, burde vel duge det. Kjøler mitt system fint ihvertfall. Har waterchill-blokker på gpu og nb, skrue custom tdx klone på cpu og evo 240 radiator. Nok av motstand i systemet med andre ord, men tempen er fin. CPU er en barton mobile på 1,95V, så det er nok av varme også Merka ingen forskjell fra hydor-pumpa ihvertfall, bortsett fra en mye roligere pc. TDX blokkene vil vel ha endel liter i timen? bør vel hjelpe mye på tempen med en kjappere pumpe? stemmer nok det. men eg tror ikkje eg vil ofre meir støy for eit par grader. og i midt tilfelle så vil den andre pumpen stå som "stand by" slik at eg kan starte den når eg vil. Lenke til kommentar
CSSSK Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 Joda, burde vel duge det. Kjøler mitt system fint ihvertfall. Har waterchill-blokker på gpu og nb, skrue custom tdx klone på cpu og evo 240 radiator. Nok av motstand i systemet med andre ord, men tempen er fin. CPU er en barton mobile på 1,95V, så det er nok av varme også Merka ingen forskjell fra hydor-pumpa ihvertfall, bortsett fra en mye roligere pc. TDX blokkene vil vel ha endel liter i timen? bør vel hjelpe mye på tempen med en kjappere pumpe? Joda, kan sikkert få pressa den ned et par grader til med en kraftigere pumpe, men etter at jeg bytta ut waterchill blokka med skrues så gikk tempen ned 10 grader, så jeg er fornøyd. Pumpa er jo omtrent på høyde med en eheim 1048, så den gir en OK flow, og sålenge man har en OK flow, er det andre elementer som spiller en viktigere rolle, ettersom jeg har skjønt og erfart... Lenke til kommentar
klikko Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 (endret) hva slags tank bruker dere som har den ? eller trådstarter for den sak skyld : hvilken tank har du tenkt å bruke? ser at du skriver at den swiftechen bråka skikkelig? kan man ikke volte den ned...bråker den fortsatt like mye? har du satt den på skummgummi e.l? Endret 4. mars 2005 av klikko Lenke til kommentar
lordbiggi Skrevet 4. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2005 hva slags tank bruker dere som har den ? eller trådstarter for den sak skyld : hvilken tank har du tenkt å bruke? ser at du skriver at den swiftechen bråka skikkelig? kan man ikke volte den ned...bråker den fortsatt like mye? har du satt den på skummgummi e.l? Tanken som eg skal bruke er ein hjemmelaget i plexi. følg med i worlogen min for og se hvordan. swiftechen: det stemmer at denne kan reduseres på volten. men den lager fremdeles ein høyfrekvent lyd som eg ikkje klarer. og i tilleg til den så frå du også ein svak "brumle" lyd. når eg ikkje var fornøyd så lag heile pumpen på ein sofapute så eg tror ikkje det skylles vibrasjonstøy. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå