chotika Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 Hei! Har utviklet et sikkerhetsystem for beskyttelse av software. Og i den forbindelse trenger jeg og få laget dette systemet som en OCX. Da jeg ikke har laget noen OCX'er tidligere, er jeg helt blank på dette område. Noen som har ideer på hvor jeg kan finne en oppskrift på hvordan man lager en OCX. MVH Chotika Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 (endret) Når du starter et prosjekt kan du velge type, sant? Velg ActiveX Control. Det kompilerer du til OCX, og kan legges til i feks Components listen. Endret 1. mars 2005 av Jonas Lenke til kommentar
chotika Skrevet 1. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2005 Hei! Det fårstår jeg, tenkte mer på om det finnes en veiledning noen sted. Får og lage en OCX fra skrats. Chotika Lenke til kommentar
d0ppler Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 Det fårstår jeg, tenkte mer på om det finnes en veiledning noen sted. Får og lage en OCX fra skrats. du kan laste ned min color picker (kun kildekode) herifra : FORFERDELIG LANG LINK Dette er et klassisk eksempel på en ocx, som returnerer en verdi (som Common Dialog feks) Lenke til kommentar
Richard87 Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 Når du lager en kontroll er det 4 funksjoner du må huske på: Private Sub UserControl_ReadProperties(PropBag As PropertyBag) End Sub Private Sub UserControl_WriteProperties(PropBag As PropertyBag) End Sub Public Property Get SomeThing() As String End Property Public Property Let SomeThin(ByVal Test As String) End Property ReadPropertys og WritePropertys e det VB IDE som bruke for og oppdatera propertys boksen, og Get og Let e det du i koden din som definerer som legger til alle propertyene.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå