Gå til innhold

aluMini - final update side 16 [4. juli]


Anbefalte innlegg

,05/05/2005 : 16:18] *Se etter aluminiumsskap på vei til skolen*

Hehe, jeg skal modde et kabinett jeg og, et acryl kabinett, og sette  på

aluminiums front....Men aner ikke når...

Kjør på! Bare å lete videre vettu :) . Det var bare tilfeldig at det landet ett på tunet hjemme... hehe. Jeg er vel bare heldig :D . Men du får starte minst på planleggingen ja!

 

 

-FriedDude-: TAKK. Du er fra sørlandet du også ser jeg :) . Jeg er Mandalitt jeg. :p

 

Edit: Han derre leif vettu

Endret av aeinstein
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

-FriedDude-: Du må gjerne stikke innom ja. Og knappen skal gjerne få, men halve moroa er joå lage den slev :p .

 

MixMaster: Takker og bukker og nikker og neier.

 

Ser at flere og flere får seg en logo til prosjektene sine.... og så sitter jeg her uten noen... Men jeg er ikke noen kløpper i Paintshop (har ikke paintshop en gang) og Paint har som vi vet begrensede muligheter :p .

Så er det noen som har noen ideer til logo så bare si fra :D

Lagde en |337:

                _    _
  _  |       (   \/   ) o   _   o
(_|_|_|_|_)       (_|_|  |_|

Liker tanken på liten a, stor M og formskrift/løkkeskrift med en liten kursiv helning... men jeg klarer ikke å finne en font jeg liker :\

Håper det er noen Painshoppere som klør i fingrene :)

Lenke til kommentar
Regner med at du mener Photoshop ;)

Uff, :nei: ja der ser du. Tror aldri jeg har hatt noe så fint :roll: . Tenkte å skrive logoen foran på kabinettet. noe ala aluMini.jpg

Dette bildet er ladg med Photofiltre som en annen ga meg tips om her (både rename og resize, anbefalt!) og puttet sammen bilder fra workloggen. ... men det blir jo mer ordentlig seff! :)

 

Noen som har en formening om hvilken side og om den skal være oppe eller nede?

Lenke til kommentar

Vågebu: Det er visst faktisk noe som heter painsthop og.. hadde pro 5.0 en gang husker jeg. Og ja jeg tror det stemmer... omtrent den fonten.

 

sigen: Fint med plassering oxo?

 

venn: Vet... stusser på om jeg skal forandre på fronten... men det ville fremdeles sett så stilrent ut og meget profft med BARE knapp og logo i front :):D

 

phax: Har ikke andre ord enn NICE!!! Den skal jeg gravere i front hvis ikke jeg finner det for godt å ikke forandre på fronten. Den Fonten var konge (leste om modden din)!

Det var genialt da :) ... hmm. det var så altfor nær det jeg vil ha.... genialt! Perfekt.... :omg:

Lenke til kommentar

Ja nå er det på'an igjen!

 

:DUpdate - The button! :)

 

Plexibiten fra forrige update blir pensjonert til fordel for denne biten og en ny knappteknologi:

001.jpg

 

Slik blir knappen hengende fast i plexibiten. Dette gjøre at knappen ikke under noen som helst omstendigheter er for langt ute, og i kominasjon med ei fjør så blir den hele tiden presset ut til den perfekte posisjonen!

002.jpg

 

Slik blir den sittende i kabinettet:

003.jpg

 

Noen av delene:

004.jpg

 

And the finished result:

005.jpg

 

006.jpg

 

Knappen i sin avanserte helhet (jeg har ikke satt på dioder enda):

007.jpg

 

008.jpg

 

Og her er to "oppblåste" blider av knappen:

009.jpg

Det som mangler er 4 leds m/fester og ledninger.

010.jpg

 

Delene er detaljert:

selve knappen fra ikea

den tynne plexibiten med hull tredd ned på knappen, limt på med limpistol

Gipshjørner klippet og formet til to brakkettet

litt av en penn :p (det røde ved fjæra)

fjæra (du vil ikke tro hvor vanskelig det var å finne riktig fjær!!!!)

selve PWR-switchen, en mutter og en avstandskive i plast...

skrue med litt krympestrømpe (sort) som demper skrapelyder

og skruene og mutterne som henger det til kabinettet

 

Det var vel nesten en byggebeskrivelse også :)

 

 

Det er ikke helt inntil Audun (Dr.Spawn) sin knapp, ettersom han hadde infra-mottaker, PWR, RESET, LED ++ i sin :p

Men LEDs kommer. Jeg testet med et led bak med kamara batteriet og det så DIGG ut, men jeg må kanskje ty til fire LEDs og jeg har bare to i Mandal :( . Men det ser altså DIGG ut!!! :):w00t:

 

Men kanke sitte her. Denne PCen har hatt kazaa installert så her må det format til! Og så skal vi bygge litt til!

 

Ka du tru?

 

edit: la til litt

Endret av aeinstein
Lenke til kommentar
:) Titta på BeQuiet regner jeg med? :whistle:

Ja :p

 

 

venn: Takk!

 

 

Vågebu: Takk. Kazaa er noe forbaska hersens møkk. Satt tre timer i natt å prøvde å fjerne det, men ga opp, nå der det format som gjelder! :D

 

 

mr1989: Takk. Og værsegod :)

 

 

Edit: Dere poster så fort :blush:

Endret av aeinstein
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...