Gå til innhold

aluMini - final update side 16 [4. juli]


Anbefalte innlegg

Dette blir knall, godt jobba.

Hvis du synes det er stress med updates, bør du lage en action i Photoshop, som resizer og lagrer som du trenger, helt automatisk. Prøv ut, det er ganske enkelt.

 

Så kan du jo lese om hvordan man enkelt legger ut bilder i innlegget jeg har skrevet her. Er sikkert mer aktuelt å bruke Firefox enn Mozilla, men vit at denne extensionen finnes til begge deler, og jeg bruker den hver dag, utrolig kjekk!

Takk. Det skal jeg prøve på.

 

Dette blir nydelig! Litt ujevnt det viftehullet, men det går fint!  Keep up the good work!

Det ble ikke perfekt, men det er jevnt og fint, når jeg så sette på grillen så ser det kliss rundt ut :)

 

Dette var fint!

 

Du skal vel ikke pusse platene? Tror det hadde blitt fint. Da hadde du fått vekk malingen og.

Takk! Skal pusse litt jeg. Åssen papir skal jeg bruke for å få det fint? Jeg er dårlig med å velge riktig sånn jeg :blush:

 

Jeg har noen bilder til, gjorde litt etter forrige update, men jeg fikk ikke tid til bilder enda... kan ta noen dager pga jobbing ++. Men jeg kan røpe at hullet til knappen er ferdig og det ser fint ut! (!!!)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du kan begynne med 600, og fortsette med finere og finere hvis du ikke blir fornøyd.

Will do!

 

Hahaha, skrutrekkeren var genial 

Bruker hva man har :)

 

Får kanskje til en update i kveld... får se. Har jobba 12 timer i dag og skal fortsette med det noen dager ... massa penga ;) . Hullet bak er mekket med litt større bor fordi det gikk raskere og det er jo bare bak :p . Gled dere til bilde av knappen foran :yes: Det ble mer perfekt enn jeg hadde trodd var mulig nesten .....

Lenke til kommentar
Utrolig nice jobba.. Litt kjipern at du ikke hadde egen ide da. Men ellers prikk fritt arbeid med mange smarte løsninger.

 

Bra jobba.

 

Mvh

Audun

Ikke egen ide :dontgetit: Hvor har du det fra? Jeg er inspirert av mange, men jeg har fundert på hvordan jeg skal bruke skapet i over et år nå :yes: og plustelig så fikk jeg liksom tid :D

 

Utrolig bra! 

Har et micro atx liggende jeg og, kanskje jeg må sette i gang på noe lignende 

keep up the good work! 

Takker! Det burde du jo. Det er jo så gøy også da vettu! ;) (husk masse bilder til workloggen :yes: )

 

bra prosjekt 

 

*følger med* 

Takker. Bare følg med du for det kommer mer, men vet ikke riktig når da..... jeg har jobbet 12 timersøkter for tredje dagen i morgen så jeg har ikke nubbsjans til å oppdatere (og akkurat nå har jeg ikke kamera med bilder :ermm: ... jaja

 

Når jeg var med pappa på jobb så skulle vi innom verkstedet til en venn av ham som skulle være med å snekre og så hadde han noen flotte aluminiumsprofiler der i alle størrelser og profiler. Jeg fant meg ut en fin profil på CA 2,5x2,5 90 graders-profil som var 2mm tykk og spurte pent om å få den. Guess what :D . Jepp. Den skal kuttes når jeg kommer i gang igjen! Skal bruke den på bildet i forrige update (eller hvilken det var) og denne nye og mye sterkere litt om hverandre pga at den på 2mm er veldig tukk med tanke på plassen faktisk!

 

-aeinsten-

 

 

 

edit: vår venn leif

Endret av aeinstein
Lenke til kommentar

Hadde ikke trodd det selv men :

 

UPDATE

 

Når jeg ser igjennom bildene for forste gang nå så ble jeg skuffet for det ser så sinnsykt mye bedre ut i virkeligheten! Men her er bilder:

 

Her er verktøyene som ble brukt til hullet foran; bittelite bor for å få et lite hull på rett sted som ikke sjeinet, ett stårre bor til å styre det store boret, et stort bor for å få nesten riktig diameter på hullet og til slutt det hendige forvokste-dremel-redskapet:

45.jpg

 

Tok likegodt mange bilder med her for å vise knappen skikkelig :)

46.jpg

 

47.jpg

 

48.jpg

 

49.jpg

 

50.jpg

 

Hva syns dere?

 

Må bare presisere at knappen er mye finere i virkeligheten altså! Skal prøve å få det bedre fram ved en senere anledning :yes:

 

Her er bittelitt ukurante saker til:

 

Bytter bor til ett større ett for å få fortgang i sakene:

51.jpg

 

Går flott:

52.jpg

 

Og finito med bakhullet:

53.jpg

 

more to come

 

-meg-

Lenke til kommentar

Ja... Dette ser jo flott ut.. Mye rart man kan få ut av IKEA! :) BTW: Vet ikke om dette er tatt opp før men du burde heller kjøpt deg ei stikksag på europris eller biltema eller noe for 200,- eller noe sånt... Skulle nok gått litt fortere med de viftehullene da... !

 

Pcgutten

Lenke til kommentar

torsk: Takk. Jeg og :yes: !

 

Ja... Dette ser jo flott ut.. Mye rart man kan få ut av IKEA! :) BTW: Vet ikke om dette er tatt opp før men du burde heller kjøpt deg ei stikksag på europris eller biltema eller noe for 200,- eller noe sånt... Skulle nok gått litt fortere med de viftehullene da... !

 

Pcgutten

Da hadde de ikke blitt så runde ;)

Lenke til kommentar
fet mobil :D

Takk :p . Jeg kan ringe med den og sende meldinger(SMS) med den... det holder i massevis :yes:

 

Looking good! :thumbup:

*masse å se igjennom* (storrengjøring av rommet, og har ikke vært innom på 2-3 dager, ble nesten glad når jeg så update på denne)

Godt å høre at noen liker det. Kom nettopp hjem fra en liten påskeferie på fjellet og så er det massevis av oppdaterte worklogger! Det varmer det :)

 

UPDATE!!! :tongue:

"Du skal få ein dag i mårå." Blir nok litt modding i morgen ja. Har stått på snøfjøl i noen dager nå så nå skal jeg sette i gang igjen :D

Lenke til kommentar

Update - Den definitivt beste til nå!

 

Ja jeg sa vel at den skulle kommet for en liten stund siden men her der den...

Her er det masse dritbra bilder mener nå jeg.

 

Kjøpte for det første litt fluenetting og litt 600 grits våtslipepapir. Brukte det litt men det var ikke helt det store.... vil beholde den original foreløpig, selv om den har mye riper ++. Bilde av fluenetting (Kan denne brukes som støvfanger? I to lag?)

54.jpg

 

55.jpg

Tror dere den er grei som støvfanger/filter?

 

Her er den aluminiumsprofilen som jeg snakket om. Den er ca 35x35x3 og så fikk jeg nesten 2 meter av den og trengte dette(8cm x 3 + 5cm):

56.jpg

Jadda de er skitne, men det er innvendig....

57.jpg

 

Her er ei ramme som skulle hjelpe meg til å finne ut hvor jeg skulle borre hulle og holde alt stabilt:

58.jpg

 

Her er bakplata:

59.jpg

Jeg fikk rundet den fint ut til slutt og startet med borr og baufil med I/O-hullet, men gikk raskt over til å borra mange små hull langs kanten. Etter MASSE filing og slossing så ble det litt finere enn bildet over men jeg var så ivrig at kameraet mitt ikke fikk utfoldet seg....

 

Topphullet:

60.jpg

Og fra toppen med ferdig borrede og forsenkede skruehull:

61.jpg

 

Venstre hjørne foran (ikke vær redd, jeg skal pusse dette fint skal dere se):

62.jpg

 

Bakplata med vinkler festet:

63.jpg

Den ble altså meget fin til slutt! Og det ble nesten perfekt passform med HK!

 

Min vanlige seiersrunde :p :

64.jpg

 

65.jpg

 

66.jpg

 

67.jpg

 

68.jpg

Måtte bare sette opp byggesettet slik og... Jeg har ikke borret hull alle stedene det skal være. Skal prøve å gjøre litt i dag også, men garanterer ingenting ;)

 

Vil fluenetting virke som viftefilter?

 

Hva syns dere?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...