aeinstein Skrevet 18. mars 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 18. mars 2005 (endret) dette blir bra blir kult med de knappene visst du skjærer ut en plexi ring å monterer på innsiden, også belyser den slik at du får et svakt lys rundt knappen! var kanskje noe slikt du tenkte selv? Det er nøyaktig det som var den _aller_ første ideen min ja, men jeg har funnet på masse nytt hele tiden så jeg har egentlig bare lett etter den perfekte knappen, og jeg tror jeg fant den . Noe som var rart var at knottene fra Ikea var litt... hakkete.. akkurat som at de var lagd helt fine og så blitt sendt gjennom en trommel og ristet så alle fikk små hakk og merker jaja, de er FINE hvertfall! Jøss, dette blir jo dødsbra Takker og bukker! Blir nydelig dette, du nermer deg jo_svakt_til BeQuiet, mer enn jeg hadde trodd! Blir nydelig med den power-knotten med "lys-ring" rundt! Kanskje borre hull i midten av 2 andre slike knapper, og sette HDD-activity, og PWR-LED inni der? Vi få se. Vet ikke helt åssen jeg skal gjøre det, men jeg har jo en ide da .Her er knappen til beQuiet. Jeg lurer på å sette mer enn en LED bak ringen for å lyse den jevnt opp, men da vet jeg ikke hvor jeg skal HD-activity LED'en... Skal nok finne ut av det så snart jeg kommer dit. jeg vil og ha Bare lage da vettu Du er flink. Mer er det vel ikke å si... :tongue:Gleder meg til update, (som burde komme snart!). Tusen takk ja! Blir nok update snart... (Takk for ditt innlegg nummer _1_ !) I morgen skal jeg kutte mer (Jeg er hjemme ) og se åssen i huleste jeg skal klare å få stappa inn vinkler inni og skruer som skal stikke inn og ... og... hjelpes... nå har jeg nesten tatt meg vann over hodet . men det _skal_ gå! Edit: la til litt + vår gode venn leif Endret 18. mars 2005 av aeinstein Lenke til kommentar
John-Arne Skrevet 18. mars 2005 Rapporter Del Skrevet 18. mars 2005 Noe som var rart var at knottene fra Ikea var litt... hakkete.. akkurat som at de var lagd helt fine og så blitt sendt gjennom en trommel og ristet så alle fikk små hakk og merker jaja, de er FINE hvertfall! Det stemmer den teorien din ja...det kalles romling; man putter alle delen sammen med masse småstein og kjører dette i en stor trommel som vibrerer. Dette gjør at delene blir herda og mister eventuelle spenninger. Lenke til kommentar
sigen Skrevet 18. mars 2005 Rapporter Del Skrevet 18. mars 2005 Kom på noe: Du kan ha en f.eks. blå LED i den ringen rundt power-knotten som indikator på at pc`en står på, og så kan du sette en f.eks. rød LED sammen med denne, som viser HDD-aktivitet. Tror det kunne blitt stilig jeg! Lenke til kommentar
aeinstein Skrevet 19. mars 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 19. mars 2005 (endret) Gjett hvem som måtte tidlig opp i dag John ManiaC: Det ar akkurat som såkalte herregårdsstein det, det lager perfekte firkantede steiner og så "tormler" de dem til nesten alle kantene er slitt ned og så ser de gamle ut.... Sigen: Det er vel det jeg har ymtet frampå med i en del poster ja, men ikke med rød LED da..... Nå skal jeg hjem og fortsette på et øyeblikk! Endret 19. mars 2005 av aeinstein Lenke til kommentar
aeinstein Skrevet 19. mars 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 19. mars 2005 Update - The day of the Plates Fikk gjort altor mye i dag. Men jeg anser platene for ferdig kuttet Forrige gang jeg kuttet ble jeg ganske misfornøyd for de var ikke nøyaktige nok, men det var bare å file og pusse og stresse og så ble de OK til slutt. Når jeg fikk hentet en stikksag på Maxbo (der jeg jobber) og kjøpt litt dilldall så var det 'straka vegen heim for å byrje'. "Handlelista": Jeg kjøpte ikke sånn aluminiumsvinkel som blir brukt på Project: HiFi fordi jeg ikke gadd dra en 1,6 meter lang alu-list gjennom Oslo sentrum og ta trikken til hybelen og så kome seg hjem med dette . Når jeg var inne på Maxbo fant jeg derimot den flotte vinkelen her : Den er av aluminium og er vel 40x40mm og er veldig tynn, 2 i tykkelse er mindre enn 1 mm. Den er litt pinglete og blir ikke helt 90grader pga en "tupp" på hjørnet.... så jeg får se om jeg går til nødløsningen å splitte noen 25x25mm kvadratiske rør som danner bunnen på "barskapet". (men sikringen går hver gang jeg starer vinkelsliperen.... buhu , får lete etter ett sted med flere ampere i veggen) Det andre jeg har kjøpt er litt sandpapir og blad til stiggsaga. NÅ kommer det tristeste med denne updaten: Denne kødden ville ikke gå! Skrudde den opp og det ene tannhjulet var blitt fullstendig tannløs! Da var det over til enda en forbaska nødløsning : Her er hvordan bunn og topplate blir i størrelse; utover dette så blir det bare 2mm med front så dette er den reelle sizen på HK + HD på høykant. Når jeg så plata ferdig så trodde jeg fillern med jeg hadde målt feil for den var så sinnsykt liten.... men, det er riktig. Skal teste med HW i morgen! (bilder av det eller er det vits ??) Mindre i areal enn et A4 ark i areal! Når det skal være sagt så har jeg dessverre fått kutte de fleste platene litt for små.... Men det skal nok gå. Her er forresten min sinnsykt effektive metode for å gjøre alle kanter HELT rette og spisse og fine: Hva skal jeg bruke til å få borrt stygge gamle maling/lakk/asfalt(?)/fett-flekker med? Har prøvd dette: faktisk inkludert den tanken der med bensin! Ingenting biter på denne hersens dekorasjonen på skapet! Skal jeg fikse litt whitesprite? Eller neglelakkfjerner? Det er vel det eneste jeg kan komme på å bruke som jeg ikke hadde for hånden .... Liten seiersrunde: I morgen skal jeg se om jeg klarer å lage hull til vifter med BARE en drill... og en dårlig cotech-dremel-fake.... Hva syntes folket? Noen kommentarer? Lenke til kommentar
crapgame Skrevet 19. mars 2005 Rapporter Del Skrevet 19. mars 2005 ser veldig bra ut, men lurer på hvordan det kommer til å gå med de profilene siden de så veldig tynne ut. keep up the good work. jeg slo det på målstreken med updaten. hehe Lenke til kommentar
kverna Skrevet 19. mars 2005 Rapporter Del Skrevet 19. mars 2005 de vinklene du har fått tak i er vel beskyttelses hjørner for gipsplater hvis jeg ikke tar helt feil Har hvertfall satt opp en _del_ av disse på gipsplater Lenke til kommentar
garbageguy Skrevet 19. mars 2005 Rapporter Del Skrevet 19. mars 2005 Ikke snakk nedlatende om co-tec dremel-fake vær så snill Jeg synes den er helt rå! Funker fint til kutting og sliping. Lagde akkurat et fint firkantet hull til fandukt på kabinettet mitt i dag, med nevnte fakeverktøy Var jo synd med stikksaga da. Jobb masse med kabinettet og gi oss update så fort som mulig Lenke til kommentar
aeinstein Skrevet 19. mars 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 19. mars 2005 crapgame: Det er profilene jeg er usikker på .... de er litt spinkle, men så er jo kabinettet sinnsykt lite og da! kverna: Det er gipshjørner ja. garbageguy: Co-techen er grei nok, skal bruke den til litt finsliping av runde buer++ stikksaga er jobben sin utlånsdings så den er det ikke farlig med, syntesjeg fikk ett mer enn godt nok resultat bare med Update i morra på ettermiddagen/kveld/midnatt.. Hva slags diameter skal jeg lage til viftehull? Er ikke 80mm litt stort? På tegninger i sketchup har jeg brukt 74mm ca.... Noen ideer , eller kommentarer så fyr løs Lenke til kommentar
sigen Skrevet 19. mars 2005 Rapporter Del Skrevet 19. mars 2005 Dette kommer til å bli som planlagt; lite, og fint å se på! Legg merke til at jeg skrev "f.eks" på den røde LED`en, noe som betyr for eksempel Men har du noen andre farger som hadde vært bra? Kommer ikke på noen som passer, men synes du burde gå for det med pwr-knapp, pwr-LED, og HDD-LED i en, blir sikkert stilig det! Lenke til kommentar
aeinstein Skrevet 20. mars 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 20. mars 2005 Dette kommer til å bli som planlagt; lite, og fint å se på! Legg merke til at jeg skrev "f.eks" på den røde LED`en, noe som betyr for eksempel Men har du noen andre farger som hadde vært bra? Kommer ikke på noen som passer, men synes du burde gå for det med pwr-knapp, pwr-LED, og HDD-LED i en, blir sikkert stilig det! Det blir ikke noen skikkelig multibutton, foreløpig bare power og powerlys og HD-LED. I dag blir det _masse_ borring, med mindre jeg finner et hullborr på ca 74 mm... Noen som har tips til hvordan jeg skal lage så runde og fine hull som mulig ? Lenke til kommentar
nree Skrevet 20. mars 2005 Rapporter Del Skrevet 20. mars 2005 Noe sån du tenkte på med bryteren? Lenke til kommentar
nree Skrevet 20. mars 2005 Rapporter Del Skrevet 20. mars 2005 Dette kommer til å bli som planlagt; lite, og fint å se på! Legg merke til at jeg skrev "f.eks" på den røde LED`en, noe som betyr for eksempel Men har du noen andre farger som hadde vært bra? Kommer ikke på noen som passer, men synes du burde gå for det med pwr-knapp, pwr-LED, og HDD-LED i en, blir sikkert stilig det! Det blir ikke noen skikkelig multibutton, foreløpig bare power og powerlys og HD-LED. I dag blir det _masse_ borring, med mindre jeg finner et hullborr på ca 74 mm... Noen som har tips til hvordan jeg skal lage så runde og fine hull som mulig ? Teine først med passer... Lenke til kommentar
Pels Skrevet 20. mars 2005 Rapporter Del Skrevet 20. mars 2005 bra arbeid, lykke til Lenke til kommentar
aeinstein Skrevet 20. mars 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 20. mars 2005 goggen90: Det er jo akkurat slik jeg har tegnet på det alle første bildet i hele worklogen jo . Og ja, jeg tegnet etter en viftegrill i mangel på passer, gikk helt fint. Fur: TAKK! Update så snart jeg har mekket bildene litt greiere størrelse! Lenke til kommentar
John-Arne Skrevet 20. mars 2005 Rapporter Del Skrevet 20. mars 2005 Hva skal jeg bruke til å få borrt stygge gamle maling/lakk/asfalt(?)/fett-flekker med? Bruk Duxola....er lakkfjerning som er utrolig bra på aluminumsfelger ihvertfall. Koster ca 250 for boksen men er verdt hver eneste krone! Stå på videre. Lenke til kommentar
aeinstein Skrevet 20. mars 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 20. mars 2005 Update Nå har jeg fått gjordt mye syntes jeg her er bilder og litt forklaringer: Her er tesborring til knappen foran, klin rundt hull og ingen ujevnheter, hvertfall ikke etter pussing: Se så fint! Og dette er bare en test... Her er arsenalet av bor pappa har liggende... uten å vite om det.... litt distre han ja Klar til å starte borringen av viftehull i toppen: Etter litt borring: JIPPI Ferdig med det ene hullet. Skal borre det andre etterpå (bak på kabinettet) , men jeg HATER store update for det tar så mye tid i resizing, renaming, upload og oppdatering at jeg liker de små koselige . Jeg brukte skrujer til å slå ut en del av "restene" mellon alle hullene, men det tok litt tid.. så prøvde jeg litt med min co-tech dremel (jeg har en fake jeg også garbageguy ) , men det var noe av det mest nyttesløse jeg har vært med på, aluminium tetter liksom igjen alt som heter slipflater på bladene. Heldigvis for oss så er jo jeg så sinnsykt smart da så jeg kom på dette: Brukte et slipehjul(?) til å lage fire symetriske hakk; Da ble det fart i sakene ! Her er resultatet: Men det er ikke så rundt og jevnt som det burde ... .. så da må vi improvisere mer og drille og dremelle: Det gikk radig for seg med denne forvokste dremel-dingsen, vet ikke hvor den kommer fra, den bare lå på verkstedet . For å jevne ut litt finere mot slutten så prøvde jeg dremelen, men det var vel noe av det mest pinglete å bruke skal du vite. Og da er vi (anda en gang) glade for at jeg er så innmari lur vet dere: Oppskrift: skrujern, med strikkrundt, og så sandpapir og så strikk igjen, "works like a charm"! Hadde på først 60 og så 320, det ble digg, men _litt_, ikke mye, ujevnt pga at jeg ikke tok meg mer tid til å borre helt nøyaktig i sirkelen ... . Brukte forrreste et 1,5 mm borr til det. Her er resultatet: Det ble bra nok foreløpig, skal pusse noe i etterkant heller. Her er masse bilder for å vise size og utseende: Knappen bryter ikke med designet hvertfall (sidelengse bilder, men jeg gidder ikke rette på det) Med HW: GOD plass til PSU !! Alt passer og jeg er ikke redd for plasse mer! Utrolig! Bildene klarer ikke å vise hvor lite det egentlig er, håper mobilen ga en liten pekepinn John ManiaC: Takk, skal se på den! Prøvde Rødsprit og søstra mi's neglelakkfjerner, men det virka ikke. Egentlig så blir de malingrestene som er igjen innvendig så vi tar heller det på sikt vi Var det for mye repetive bilder? Hva syntes dere? Lenke til kommentar
cc Skrevet 20. mars 2005 Rapporter Del Skrevet 20. mars 2005 Dette blir knall, godt jobba. Hvis du synes det er stress med updates, bør du lage en action i Photoshop, som resizer og lagrer som du trenger, helt automatisk. Prøv ut, det er ganske enkelt. Så kan du jo lese om hvordan man enkelt legger ut bilder i innlegget jeg har skrevet her. Er sikkert mer aktuelt å bruke Firefox enn Mozilla, men vit at denne extensionen finnes til begge deler, og jeg bruker den hver dag, utrolig kjekk! Lenke til kommentar
sigen Skrevet 20. mars 2005 Rapporter Del Skrevet 20. mars 2005 Dette blir nydelig! Litt ujevnt det viftehullet, men det går fint! Keep up the good work! Lenke til kommentar
Vågebu Skrevet 20. mars 2005 Rapporter Del Skrevet 20. mars 2005 Dette var fint! Du skal vel ikke pusse platene? Tror det hadde blitt fint. Da hadde du fått vekk malingen og. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå