Gå til innhold

aluMini - final update side 16 [4. juli]


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

gå på dill dall butikker så finner du sikkert noe som funker til knapp, ikea, clahs olson osv..

 

når det gjelder viftene ville jeg selv satset på to 11db vifter heller, de blåser ganske mye forhold til støynivå.

 

men du kan jo selvsagt kjøpe 14db og kjøre disse på 5 eller 7 volt visst de bråker for mye. (kan gjøres enkelt uten invistere i noe viftestyring)

 

vet ikke om du har plass, men har du vurdert en 12cm vifte kanskje?

Lenke til kommentar

Jeg har fått sponset 2x[ 14db 80mm ] :D .

 

TAKK TIL VENDUR.no!

 

_Hvis_ det mot formodning blir bråkete så får jeg mekke en liten viftestyring eller bare lodde på en resistor eller noe. :) Nå gleder jeg meg bare til påske jeg, men jeg lurer litt på åssen jeg skal henge med vennene mine hjemme, stå masse på snøfjøl og modde i tillegg.... uff :cry:

 

sigen: cred skal han få, det var praktisk talt han som satte i gang modderen i meg :yes:

 

phax: jeg ser og leter overalt... men jeg har ikke funnet den perfekte dingsen....

I utgangspunktet tenkte jeg å ha knappen også av alu, men å finne en helt rund aluplate blir vel enda værre.... jaja, den tid den sorg!

 

:)

Lenke til kommentar

Har nå fått 2 80mm 14dB vifter fra Vendur.no i sponsing. De gummifestene var rå. Vet ikke helt om de er så stille jeg hadde håpet enda for jeg testet dem i et helt stille rom uten bakgrunnsstøy, men jeg har en miniviftestyring så det blir ikke noe problem uansett! Regner for såvidt med å plugge de rett på HK, så slipper jeg en del ledninger :)

På onsdag skal jeg begynne å forkorte ATX-kontakten på PSU og lodde alt som trengs ut fra PSU, vurderer å lage en ekstern molex i tilfelle jeg skulle trenge det en gang .. :hmm: Grunnen til lodding er at jeg har skole til fredag tror jeg. Så da lodder jeg etter eksamen og begynner med aluminium når jeg kommer hjem.

 

-meg- :)

 

Edit: Noen gode ideer til navn? Det ser så kjip ut med det nåværende (13.03.05@13:50) navnet...

Endret av aeinstein
Lenke til kommentar

Takk sigen. Ikke dumt, ikke dumt.

"BeQuiet 2" ville være galt siden jeg ikke skal komme i nærheten av Dr.Spawn's standard :no::p . "MiniAlu", "microAlu", etc måtte være fint :yes: ... siden det er

microATX

microAlu

likner ganske... noen flere ideer... vil ikke skifte navn i eninga så jeg vil være sikker... :)

MiniAlumini :D hehe

Lenke til kommentar
Det skal litt til å komme i nerheten av DR.Spawn`s arbeid ja, men det er jo lov til å prøve? :tease:

Men MicroAlu høres bra ut ja, GO FOR IT!

Syntes din var bedre sigen: MiniAlumini

 

Angående beQuiet, så tror jeg aldri jeg ville funnet på å lodde av transistorer fra PSUen... for "det er fali det".

Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ
John ManiaC: Men vil ikke det resultere i at whitespriten tar fyr? For det blir uhorvelig varmt når jeg har kuttet en del... :dontgetit:

 

nei. whitesprit er ikke i stand til å brenne selvstendig. den må ha noe som brenner å feste seg til. kun rødsprit som er i stand til å brenne selvstendig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...