sigen Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Du kan vel kjøpe lik knott som han, og gjøre det samme? Bare huske å spørre fint først, hvis ikke blir det nok noen som kan bli litt sure på deg. Husk også å gi kredd for den da, hvis du får lov (tror du får det) Lenke til kommentar
phax Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 gå på dill dall butikker så finner du sikkert noe som funker til knapp, ikea, clahs olson osv.. når det gjelder viftene ville jeg selv satset på to 11db vifter heller, de blåser ganske mye forhold til støynivå. men du kan jo selvsagt kjøpe 14db og kjøre disse på 5 eller 7 volt visst de bråker for mye. (kan gjøres enkelt uten invistere i noe viftestyring) vet ikke om du har plass, men har du vurdert en 12cm vifte kanskje? Lenke til kommentar
aeinstein Skrevet 9. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2005 Jeg har fått sponset 2x[ 14db 80mm ] . TAKK TIL VENDUR.no! _Hvis_ det mot formodning blir bråkete så får jeg mekke en liten viftestyring eller bare lodde på en resistor eller noe. Nå gleder jeg meg bare til påske jeg, men jeg lurer litt på åssen jeg skal henge med vennene mine hjemme, stå masse på snøfjøl og modde i tillegg.... uff sigen: cred skal han få, det var praktisk talt han som satte i gang modderen i meg phax: jeg ser og leter overalt... men jeg har ikke funnet den perfekte dingsen.... I utgangspunktet tenkte jeg å ha knappen også av alu, men å finne en helt rund aluplate blir vel enda værre.... jaja, den tid den sorg! Lenke til kommentar
crusade Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 Trur du kan ta det veldig med ro. Dette skal bli særdeles stille. Me har og et par mostander liggende som du kan få tilsendt om det blir problemer, men eg trur neppe det skal bli nødvendig. Lenke til kommentar
aeinstein Skrevet 10. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2005 crusade: Det var beroligende å høre. Jeg egentlig mest spent på om Seagaten min har fått så mye bank og 90 graders opphengninger at den vil bråke mye mer jeg... Men Seagate skal jo rocke da. Hyggelig å se at du er her å kikker innom forresten! Lenke til kommentar
aeinstein Skrevet 13. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2005 (endret) Har nå fått 2 80mm 14dB vifter fra Vendur.no i sponsing. De gummifestene var rå. Vet ikke helt om de er så stille jeg hadde håpet enda for jeg testet dem i et helt stille rom uten bakgrunnsstøy, men jeg har en miniviftestyring så det blir ikke noe problem uansett! Regner for såvidt med å plugge de rett på HK, så slipper jeg en del ledninger På onsdag skal jeg begynne å forkorte ATX-kontakten på PSU og lodde alt som trengs ut fra PSU, vurderer å lage en ekstern molex i tilfelle jeg skulle trenge det en gang .. Grunnen til lodding er at jeg har skole til fredag tror jeg. Så da lodder jeg etter eksamen og begynner med aluminium når jeg kommer hjem. -meg- Edit: Noen gode ideer til navn? Det ser så kjip ut med det nåværende (13.03.05@13:50) navnet... Endret 13. mars 2005 av aeinstein Lenke til kommentar
sigen Skrevet 13. mars 2005 Del Skrevet 13. mars 2005 BeQuiet 2? Det minner meg litt om originalen. Kommer ikke på noe spess, kanskje MiniAlu? (har ikke fantasien i orden akkuratt nå) Lenke til kommentar
aeinstein Skrevet 13. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2005 Takk sigen. Ikke dumt, ikke dumt. "BeQuiet 2" ville være galt siden jeg ikke skal komme i nærheten av Dr.Spawn's standard . "MiniAlu", "microAlu", etc måtte være fint ... siden det er microATX microAlu likner ganske... noen flere ideer... vil ikke skifte navn i eninga så jeg vil være sikker... MiniAlumini hehe Lenke til kommentar
sigen Skrevet 13. mars 2005 Del Skrevet 13. mars 2005 Det skal litt til å komme i nerheten av DR.Spawn`s arbeid ja, men det er jo lov til å prøve? Men MicroAlu høres bra ut ja, GO FOR IT! Lenke til kommentar
aeinstein Skrevet 13. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2005 Det skal litt til å komme i nerheten av DR.Spawn`s arbeid ja, men det er jo lov til å prøve? Men MicroAlu høres bra ut ja, GO FOR IT! Syntes din var bedre sigen: MiniAlumini Angående beQuiet, så tror jeg aldri jeg ville funnet på å lodde av transistorer fra PSUen... for "det er fali det". Lenke til kommentar
sigen Skrevet 13. mars 2005 Del Skrevet 13. mars 2005 Ja, tror nok at Dr.Spawn vet hva han holder på med litt bedre enn det "vi andre" gjør. Men jeg kom nettopp på en liten vri: AluMini. Funker det eller? Lenke til kommentar
aeinstein Skrevet 13. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2005 Liker den og jeg.... . MiniAlumini, AluMini, MiniAlu... alu.MINI.um ... Det var kult alt sammen sigen, vet ikke hva jeg skal velge.... Takk for geniale bidrag! Lenke til kommentar
sigen Skrevet 13. mars 2005 Del Skrevet 13. mars 2005 Du kan jo spør en moderator om han kan lage en poll på det, hvis det hadde vert verdt det? Personlig liker jeg best den siste: AluMini. Lenke til kommentar
phax Skrevet 13. mars 2005 Del Skrevet 13. mars 2005 stemmer for aluMini jeg også. låter bra, og enkel og grei dobbelbetydning. Lenke til kommentar
Vågebu Skrevet 13. mars 2005 Del Skrevet 13. mars 2005 stemmer for aluMini jeg også. låter bra, og enkel og grei dobbelbetydning. Lenke til kommentar
aeinstein Skrevet 13. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2005 4 stemmer for må sies å være nok! Takk sigen for navnet og Vågebu og phax for overbevisende innlegg . Prosjektet ble nettopp døpt til: aluMini Lenke til kommentar
nree Skrevet 13. mars 2005 Del Skrevet 13. mars 2005 Prosjektet ble nettopp døpt til: aluMini Men hva er det som står i signaturen din ? Lenke til kommentar
aeinstein Skrevet 13. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2005 Prosjektet ble nettopp døpt til: aluMini Men hva er det som står i signaturen din ? Takker for en pinlig påmeldelse. Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ Skrevet 13. mars 2005 Del Skrevet 13. mars 2005 John ManiaC: Men vil ikke det resultere i at whitespriten tar fyr? For det blir uhorvelig varmt når jeg har kuttet en del... nei. whitesprit er ikke i stand til å brenne selvstendig. den må ha noe som brenner å feste seg til. kun rødsprit som er i stand til å brenne selvstendig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå