Gå til innhold

aluMini - final update side 16 [4. juli]


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Unge garbageguy bøyer seg i støvet :thumbup:

 

Jeg har nettopp gått helt andre retningen med et kabinett som er ca 10 ganger større enn aluMini med vannkjøling :blush:

 

Hadde det vært mulig å få noen facts om ytelse og temperaturer? (vet at dette skal være en pinglemaskin, men hadde vært gøy å se hvor hissig en dings på størrelse med en dremel kan være :D )

Lenke til kommentar

TAKK

Til alle som har fulgt med og motivert med, en liten ekstra takk til

Må jo takke sigen for navnet: ALUMINI!

 

Og takk for logoen someday.!

 

Og til alle som har bidratt og som jeg har glemt :blush:

 

Litt oppsummering til alle som .... lurer ;)

 

CDROM

Pcen er beregnet til å ikke trenge cdrom, uten om ved install av OS + nettverksdrivere. Resten har jeg ISO og nettverk til :) Det er det geniale med det hele. Selv om jeg skal innrømme at jeg er peisa med glad for min 256 MB minnepinne!

 

SKRUENE OG TILGANG

Det med skruene er egentlig greit. Det er bare å vite hvilke skuer som må løsnes for å komme til de rette tingene. Det er 4 skruer som må ut får å åpne lokket, da kan jeg ta ut HD, alle ledninger, PSU, skifte vifter, fikser i alle ledninger, kommer enkelt til RAM, og tror faktisk et prossessorbytte er mulig. Så skruene er bare et problem ved bytting eller liknende av HK.

 

Jeg kunne enkelt lagd et HK-brett pluss mange fancy enkle løsninger, men det hadde gått drastisk ut over størrelsen: tro meg! jeg har dillet mye i sketchup. Kabinettet er forresten mer enn tungt nok allerede :p Sikkert like tungt som mitt miditower lianli med HW i begge kab.... ca... hvertfall

 

VARME

Jeg har etter noen driftstimer med divX og DVD ikke merket noe spesielt på temperaturen. Den ligger meget stabilt på CPU hvertfall :) Luften som kommer ut bak er snaut lunken en gang! Det er jeg meget fornøyd med!

Bakre del på venstre side av kabinettet, rundt HD, ble litt varmt, ikke mer enn litt mer enn kuselunkent, men måtte nevne det. Har ikke giddet å åpne kabinettet for å kjenne på kjøleribba på CPU, men den får jo direkte friskluft, så jeg kan ikke tro at den er varm.

Noe som var stilig var når jeg holdt over hullet på toppen så ble det skikkelig vakum og hånda sugde seg liksom fast... som med en støvsuger... bare noe svakere :D, kabinettet er altså ganske tett!

 

LOOK

Jeg er egentlig ikke helt fornøyd med finishen... jeg skulle enkelt og greit ha pusset mer! Men jeg var så sinnsykt hypp på å bli ferdig... :whistle:

 

IN ACTION

Angående kraften i denne lille dingsen, så er det ikke noe å skryte av :p Men den kjører DVD fra ISO og DivX som ingenting.... Og den har som sagt hatt en oppetid som må måles i uker ... når den var operativ.. Nå er den nærmest i dvale :ermm:

 

MOVING ON

Fikk nettopp kjøpe en 200GB sata av en kammerat, og fikk med et sånn pci-spor-sata dings.... som følger med i bundle til "Asus A8N-SLI DELUXE". Så jeg tenkte å lage et kabinett som matcher aluMini ... aluMiniDisk.... (?) Får se om det blir tid og stunder :) Men ideen min satte seg fast litt hvertfall.

 

 

 

Er det noe jeg har glemt å forklare eller skrive eller noe som helst såbare si fra :)

Natta - jobb i morra :-\

 

Edit: La til nicket til logomakeren vår!

Endret av aeinstein
Lenke til kommentar

Høres bra ut dette, og må få si det igjen; Bra jobba! :thumbup:

Takk for at du nevnte meg i "takketalen" ;)

Det med look, temps og ytelse høres ganske bra ut (og ser bra ut) etter det du sier og det bildene "sier", så dette er noe du kan være stolt over!

Gleder meg til eventuelt neste prosjekt, tips til da: Lag lik knapp til noe, sånn at det macher perfekt (hva med en eksakt kopi, bare mindre og uten viftene?) :dribble:

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Nydelig, men hvor er cd-rom?

 

CDROM

Pcen er beregnet til å ikke trenge cdrom, uten om ved install av OS + nettverksdrivere. Resten har jeg ISO og nettverk til :) Det er det geniale med det hele. Selv om jeg skal innrømme at jeg er peisa med glad for min 256 MB minnepinne!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...