Gå til innhold

aluMini - final update side 16 [4. juli]

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Regner med at de blir noe store ja. Fikk ikke med en testgrill akkurat nå... men jeg har jo borret hull til de digge rundgrillene som jeg har ment å bruke hele tiden... :)

phax: De var hjemmelagd ja.

Porsta: Begynne å bygge da! :) kjør på

sigen: Jeg syntes de så VELDIG restriktive ut... :ermm: Men har uansett perforerte ståalpater i metervis :)

Takk alle sammen!

Lenke til kommentar

skal ikke bare slenge på et par sånne her for og fullføre stilen liksom.. :p

neida, jeg synes enkle fine anonyme griller hadde gjort seg. kanskje sånn gitter løsning som de styler bilder med kunne vært kult? må vel bare prøve og se litt.

Lenke til kommentar

Stemmer det Prosta. Har vær innom litt der og vettu.

Jeg skal ta bilde av grillene mot hverandre. Så ser vi heller. De må skille seg ekstraodrinært spesielt mye ut for at jeg skal gå for rutegrillene i steden for runde ordentlige grille.

NÅ er det modding :yes:

Lenke til kommentar
*klappe på finfint alu-kabinett*

:w00t:

Ja det måtte jeg også gjøre!

Jeg lovte update (og selv om jeg burde lese kjemi !!!! ) så prioriterer vi dette denne ene gangen :p

UPDATE - The P - S - freakin' - U is to be fitted

Som sagt PSU. Men først bilder av grillene opp mot hverandre:

lite001.jpg

lite002.jpg

lite004.jpg

lite003.jpg

Tror jeg går for runde griller jeg ;):)

Når jeg kommer hjem så har jeg ikke egne jobbeklær liggende hjemme lenger så da er lillebroren min som går byggfag god å ha! Dermed hadde jeg så shabby lue og jobbeklær på meg at jeg måtte ta bilde ( i tråd med hva en del andre worklogger har framvist :D ) :

DJ aeinstein

lite005.jpg

Hvorfor øreklokkene er med vet jeg ikke, jeg glemte dem på etter hver økt med sterklydmaskiner :)

Når dere lager avanserte knapper eller noe som skal settes sammen i rekkefølge så HUSK hvordan dere gjorde det!! Jeg stresset en stunde med å fikse knappen sammen igjen! Grunnen til at jeg testet ca 6 ganger var et delene lå i en haug fremdeles... :nei: og det var fire deler som kunne skrus 180 grader i forholdt til hverandre altså 2^4 = 16 måter å kombinere delene på... :hrm: MEN det gikk:

lite006.jpg

PSU på siden og her ser dere også hvor mye plass jeg har :

lite007.jpg

Og her ser dere hvor mye plass HD har i forhold til HK:

lite009.jpg

!!!

PSU satt nedi en alternativ vei. (Fyttirakkeren å mye plass det er inni der!!! Garantert plass til en eller to 2,5" HD :p ... Men det blir det nok ikke noe av;)

lite010.jpg

Må bare vise igjen her :) :

lite011.jpg

MED all HW i så er knappen helt PERFEKT innstilt: Jeg kan trykke den inn slik at det klikker uten at PCen beveger seg bakover, hvis jeg bare trykker litt hardere så sklir den!! :D

Måtte ta bilde av støvfanger fra lian-li vs. fluenetting, tror nok 2-4 lag med fluenetting skal gjøre susen ja

lite012.jpg

Jeg tror dessverre at jeg må ha grillen på utsida bak! Skal se om ikke jeg kan bøye den til slik at den kommer nærmere (eller på innsiden) kabinettet:

lite013.jpg

lite014.jpg

Slik vil jeg ha PSUen ... da tror jeg det blir best kjøling, og det er GOD plass over NB til ei eventuell 60 mm sirkulasjons-vifte:

lite015.jpg

Hull i toppplate til PSU:

lite016.jpg

Perfect fit(!):

lite017.jpg

Trenger nesten ikke noe mer her, men tror jeg legger under den std.plasten som alltid er i PSUer:

lite018.jpg

O fryd:

lite019.jpg

Her ser dere rullen med tetningslist som er så myg (sørlandsk skrivefeil? :p ) og god at, og selfeølgelig HD som har fått til til sin dempings fordel:

lite020.jpg

Og da var det en måned til neste gang jeg ser aluMini igjen:

lite021.jpg

Hva syns folket?

Lenke til kommentar

Det ser kanskje ut som om jeg ikke fikk gjort særlig mye, men jeg holdt på en time med å tilpasse den samme sideplaten som i forrige update i høyden. Jeg hadde jo som sagt kuttet ut ei ny plate og den tilpasset jeg i lengden bakover. I høyden hadde jegikke gjort noe før denne siste updaten. Grunnen til at de tar tid er at jeg setter den fast til filing/pussing og da må jeg ta opp klemma den står i for å teste med jenve mellomrom, for ikke svarte om jeg skulle gjøre det en gang til! :p

Jeg har eksamen om 19, 23 og 24 dager til så jeg kommer ikke til å gjøre noe fram til da. Men da skal jeg begynne å jobbe (15-16 juni) og da skal jeg i garasjen hver kveld utover en god stund for å modde!! :D

Men kommenter gjerne og kom med ideer! :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...