Gå til innhold

aluMini - final update side 16 [4. juli]


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Update - The other side

 

Jeg har hatt ett lite skjønnhetsproblem som jeg ikke har vært sikker på om jeg skulle fikse på, så denne vinkelen har dere ikke sett kabinettet fra enda :blush: . Men jeg fant ut at om det er bak eller foran eller hva det er så er det viktig at det ser så perfekt som mulig ut. Syns jeg! :p Så her er det stygge hjørnet som jeg nærmest var for flau til å vise :)

lite001.jpg

 

Slike ting må man jo gøre noe med. Jeg fant ut at det kan da aldri ta så lang tid å mekke en ny plate, legge den gamle oppe, tegne omrisset, kutte og borrre og så var jeg ferdig :yes: MEN det var litt stress, jeg har jo ikke stikksag lenger så det ble med baufil. Stakkars høyrearmen min :roll: .

 

Nå kommer jo det beste: Jeg hadde beregnet ekstra lengde på den nye platen slik at jeg kunne fintilpasse etterpå :nei: og så tilpasset jeg for mye... så den nye platen ble værre! aiaiai. Så da vurderte jeg å bare bruke den gamle platen som dere ser over!

 

Men etter så mye arbeid så kunne jeg ikke gjøre det. Jeg måtta lage en til! En tredje sideplate!

lite002.jpg

Her ser dere kuttingen og de to andre platene som ikke passet! :no:

 

Denne gange hadde jeg ekstra stor plate slik at jeg skulle være sikker på at alt funka. Og i steden for å legge den gamle over og tegne gjennom slik at hullene kunne borres så brukte jeg kabinettet og beregnet til nærmeste tidels millimeter, jeg hadde til og med HK i slik at jeg skulle være sikker!

 

Gammel -> Ny -> BEST!

lite003.jpg

Den første ser dere at jeg også hadde noen ekstra hull i :p UFF, husk å dobbelt sjekke hva dere borrer eller kutter i! Men den nederste her er den siste versjonen - v1.03 beta

 

SÅ mye ekstra hadde jeg kuttet. Ikke noe skal overlates til tilfeldighetene denne gangen!!!!

lite004.jpg

 

Her er fronten til venstre som holdes oppe av spikeren og den flaten dere ser rett mot er den platen jeg jobber med. Nice fit!

lite005.jpg

 

Masse ekstra før pussing og filing:

lite006.jpg

 

DET FERDIG RESULTAT (av sideplaten :D )

lite007.jpg

 

Jeg brukte altfor masse tid på dette, men det får gå. Det måtte bli ordentlig! Neste strabas er å file litt av toppen på den omtalte platen og så feste PSU

 

Men her sitter det en kar som er kjempefornøyd :yes: selv om det ikke ble gjordt så forbaska mye nytt. ....

 

Hva tror dere?

Lenke til kommentar

Det kabinettet her kan jo ikke bli annet enn bra. Fint du er nøyaktig og perfeksjonist når det kommer til utseende på den saken din :p Det er slik ting blir bra.

Har forøvrig gjort en del småfeil jeg og med kabinettet mitt, og det pleier alltids å gå bra til slutt :yes: litt optimistisk kanskje men ;)

 

 

Forresten, jeg lånte litt av designet på den knappen din jeg. Har laget en Sketchup-versjon av hvordan min knapp skal bli. Blir ganske lignende din da :p Sjekk workloggen min hvis du blir litt nysgjerrrig nå da :roll:

Lenke til kommentar

Takk alle sammen! Nøyaktighet er en dyd, men jeg er et av de minst tålmodige menneskene jeg kjenner. MEN kabinettene er stoltheten min for tida. Så de må være nice :)

 

Armen min er forresten så gos som ny nå, El Netzor :p

 

Aoch, litt problemer med vinkelen der men det så jo alikevel praktfullt ut!!

? :dontgetit: hva? Er det noe som er ute av vinkel?

 

 

mr1989: Bare å kopiere (prosjektet ditt = lookin' good forresten) knappen vettu. Og som jeg sier: "Alt går" med en feit mandalsdialekt :)

Lenke til kommentar

venn: Om jeg skal ha I/O brett? Vet ikke helt... NOE må jeg ha. Ellers så blir det støvede og så suger den "falsk" luft ++ Ser hva vi kan klare.

 

Glisevask: Mente du at selve platene var uta av vinkel i forhold til hverandre? For platen jeg jobbet med var ikke skrudd fast på en del bilder... ;)

 

jonas27389: Logoen ja.. uff. Det har jeg ikke kommet lenger på... hehe. Men jeg vet hvertfall hva som skal på forsiden av kab :)

 

Og sist men ikke minst: TAKK alle sammen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...