Gå til innhold

aluMini - final update side 16 [4. juli]


Anbefalte innlegg

Starten

 

aluMini.gif

 

Jeg har siden forrige mod hatt så utrolig lyst til å begynne på et nytt kabinett. Rett og slett fordi jeg digger å bygge kabinetter :) . Jeg har i et år hatt stående et aluminiums-skap utenfor garasjen i Mandal (37 mil fra hybelen i Oslo :( ) og har fundert på forskjellige bruksområder til en pc.... Kabinett er tingen da! Målet er nå å få DownloadPcen min inn i et så lite kabinett som overhodet mulig. Den skal være så stille som mulig og den skal være _fin_. Børstet alu er da kongen!

 

-Liten

-Stille

-Stilren

 

Prosjektet er sponset av: vendur.gif

 

Startet tenkingen og har lekt meg med Sketchup. Hvis noen syntes det virker vanskelig og ser opp til alle de kule folkene på OK som klarer dette ( hvilket jeg gjorde :p ), så sier jeg bare: ta dere 15-20 min og gå gjennom tutorialen og dere er _godt_ rustet til å begynne å tegne! Det er så utrolig genialt egentlig.

 

I Sketchup kunne jeg se dimensjoner og passform med en gang og trengte ikke å måle opp på papir. Gikke først for min gamle ATX-size PSU, men det ble stort :( , så valget tror jeg lander på 250W Shuttle PSU :) . Den skulle klare brasene med 100%'s margin (faktisk!) . Kommer tilbake til resten av HW, for her er bilder av det jeg tror er målet så langt:

 

1_lite.jpg

 

2_lite.jpg

 

3_lite.jpg

 

4_lite.jpg

 

Kommer meg hjem til helga for å kutte ut plater i riktig størrelse, så det hadde vært fint om noen ser noen store feil på målene ([300x95x197]mm) og/eller passform ang. delenes størrelse.... Hvis det er av interesse så er sketchupfilen her.

 

Ble nok "start-inspirert" av Prosjekt HiFi, så jeg håper ikke han tar det som rippoff, men han ønsket meg lykke til hvis jeg skulle starte :) .

 

Starter kanskje til helga med selve aluminiumet. ;)

 

Edit: Jeg er blitt sponset

Edit: Logo

Endret av aeinstein
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ser ut som om du kan ha lagt det "børsta aluminiums egget" med dette prosjektet :D

Blir nok ganske stilig når det blir ferdig. Hvis du også klarer deg med bare 1 knapp i front blir det ihvertfall stil over det :love:

 

tips: blått lys i knappen foran?

Signaturen din virker ikkje :p (HER)

Lenke til kommentar

Programmet er som sagt Sketchup :)

 

crapgame: Det høres bra ut! ;)

 

jonas27389: hvis du hadde leste og ikke bare sett på bildene slik jeg pleier så hadde du sett at jeg sannsynlig skal bruke en shuttle PSU á 250W.

 

goggen90: Jeg har jo begynt jo, med å planlegge og å tegne :p

 

SpecialUnit69: One button only :D Hadde planer om en rehobus, men på bildene ser dere 3 knapper bak, de er til en _eventuell_ simpel 12/7V viftestyring. Jeg håper kanppen blir fin... ideen var blått lys, men den skal stå nær TV'en så... Tenkte å kutte ut rundingen og så legge plexi bak med blått lys i slik at det blir dimmt, men må se...

 

Det er ikke noen som ser noen "major flaws" som må rettes på eller tas med i regningen? Det skal ikke noen cd-rom e.l. inn. Det er det ikke plass til.... :) Vil heller ha den liten :yes: . Vet ikke enda med pussingen av aluen.... men det kommer.

Lenke til kommentar

Skal den boxen bare brukes til DL'ing, eller skal du kombinere den med en HTPC-løsning? For du hadde muligens fått plass til en slim-cdrom over disken ;) Og jeg regner med at du lager et lurt disk-oppheng i gummi eller tilsvarende?

 

 

Håper virkelig dette prosjektet vlir gjennomført, og lykke til videre :thumbup:

Lenke til kommentar

clvn: Det blir nok mest DL ja.. har ikke noe TV-ut eller liknende. Tror ikke jeg bruker penger på en slim-rom foreløpig nei. Den skal utelukkende remotes, så den får to (2) kabler, strøm og TP :D . Diskoppheng har jeg ide er til og utstyr, men vi får ta det når tiden kommer... kan ikke planlegge noe som sikkert blir forandre likevel, men jeg har gummilister metervis liggende på garasjen hjemme (37 mil unna :( ). Ideen var et HTPC-look slik at den passer inn overalt :yes: . Gjennomført var idden ja! Skal heller ta det sakte selv om en treig worklog kan være en pine, men også spennende ;) .

 

goggen90: Den ligger i bunnen av første post.... men si fra så skal du få den på mail også.

 

andrekr: alt er integrert, kommer med HW-liste snart ikke tid akkurat nå.

 

Glemte jeg det forrige gang :hmm: : TAKK for tilbakemeldinger alle sammen :D

 

oddarne84 har gitt meg litt info om den PSUen som han har i sin shuttle som ble brukt i "Peltierkjølt shuttle" prosjektet hans, den har nemlig en vifte på siden innvendig, slik at jeg kanske får bedre kjøling enn jeg trodde, hvilket er bra, for da kan viftehastighetene ned ytterligere :) håper jeg.

Lenke til kommentar

Ideen var denne PSU fra shuttle (kjøper på komplett eller no)... men det er ikke den samme som oddarne84 har i shuttlen, for han har en litt større vifte som sitter på siden og ikke ved "eksosen". Er det noen som har bilde av denne PSU en som selges på komplett og de fleste andre std. wabshoppene ? Hvis noen har den vills jeg satt pris på litt bilder og info... bortsett fra alt som står på shuttle.com. Takker for svar på dette.... :yes:

Lenke til kommentar

ang. opphenget til harddisken, skal du feste den til topplaten for da er det vel vanskelig å ta av denne for å gjøre ev. reprasjoner osv innvendig.

 

var det sånn at du ikke skal ha cd-rom? hvis dette stemmer hvordan skal du da innstsalere programmer osv. eller er det ikke meningen?

 

 

stå på kommer til å bli bra :w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...