tørrfisk Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 (endret) Etter jeg har eksportert en film til avi fra premiere så får jeg spraking på lyden mange plasser som ikke var der før når jeg redigerte den i Premiere. Hva er feilen? Endret 1. mars 2005 av tørrfisk Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 Hva er filmen i Premier laget av..er det en film..er det mange filmer satt sammen til en? En ting som fikset noe lignende for meg engang er å rendre ut lyden separat, og bilde uten lyd. For så å sette det sammen som et nytt premier prosjekt og bare legge lyden og videoen sammen og rendre ut. AKIRA Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 1. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2005 Filmen er fra et DV kamera. Har fada mye inn og ut med lyden ved hjelp av keyframes, kan dette være årsaken. Skal prøve det du sa med å rendre lyden separat!! Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 Da rendres det ut en WAV fil. Lytt på den og sjekk om sprakingen er borte. Er den ikke er det et annet problem. Husk å rendre videon ut som uncompressed eller DV codec for å ikke skape enda mer tap av kvalitet når du rendrer engang til etterpå. AKIRA Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 (endret) Dette "fenomenet" vert kalla audioclipping (om eg tar feil, får nokon som veit betre rette på meg). Det som skjer er rett og slett at lydnivået er for høgt. For å finne ut kvar volumet er for høgt, finn fram lydmiksaren (Window --> Audio Mixer). Spel gjennom filmen. Der lydnivået er for høgt, vil målaren gå på raudt. Det du må gjere for å fikse dette, er å setje ned volumet på klippet. Det gjer du i Effect Controls --> Volume. Set volumet ned eit par desibel, spel klippet igjen, og sjå om det vert raudt no og. Er det det, set ned volumet meir. Av ein eller annan grunn, eg veit ikkje kvifor, høyrer ein ikkje sprakinga når ein previewer i Premiere. Difor er det alltid lurt å sjå gjennom filmen med audiomiksaren open, slik at ein slepp å rendre fleire gonger. Endret 1. mars 2005 av incanus Lenke til kommentar
IV Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 Jeg hadde problem med lyden i Premiere 6.5... Kom veldig små knitre-lyder hvert 10-15 sek... Men dette ble borte da jeg oppgraderte til Premiere Pro... Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 2. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2005 Dette "fenomenet" vert kalla audioclipping (om eg tar feil, får nokon som veit betre rette på meg). Det som skjer er rett og slett at lydnivået er for høgt. For å finne ut kvar volumet er for høgt, finn fram lydmiksaren (Window --> Audio Mixer). Spel gjennom filmen. Der lydnivået er for høgt, vil målaren gå på raudt. Det du må gjere for å fikse dette, er å setje ned volumet på klippet. Det gjer du i Effect Controls --> Volume. Set volumet ned eit par desibel, spel klippet igjen, og sjå om det vert raudt no og. Er det det, set ned volumet meir. Av ein eller annan grunn, eg veit ikkje kvifor, høyrer ein ikkje sprakinga når ein previewer i Premiere. Difor er det alltid lurt å sjå gjennom filmen med audiomiksaren open, slik at ein slepp å rendre fleire gonger. Du er en guds mann! Reddet nettopp søknaden min og konkurransebidraget mitt (som jeg har redigert på i 50+ timer) Takker alle for hjelpen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå