Gå til innhold

Stativ til Olympus Camedia C-725?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er mye godt å velge i. Slik og Velbon er iallfall to gode merker som ikke koster all verden i de beskjednere størrelser. Bruk produktguiden for prissjekk.

Men du burde holde deg unna de billigste med runde bein med "stramme-ring" for hvert ledd. De blir fort slappe i leddene, og mer til irritasjon enn nytte. Få deg derfor et med firkantbein i stedet, de har som regel kraftigere klips som holder bedre.

Hvis du vil være skikkelig velutstyrt, har også produsenten Slik et par ministativ, de er kun ca. 20cm, men med 3 solide bein, og vanlig sokkel med dreibart feste. Veldig kjekt å ha med på rese, for plassering på rekkverk, biltak osv.

Det ser Slik ut (huff, den var blaut, måtte bare...)

mini.jpg

Lenke til kommentar

Ok, skal se litt på dem, da. Er ikke noe gøy å ta bilder med lang lukkertid når man ikke er 100% stø på hånden.

Edit: er det flere typer feste på stativene i forhold til kameraene, eller er jeg garantert at et nesten hvilken som helst stativ vil passe mitt kamera?

Endret av Burner89
Lenke til kommentar

Jeg mener at alt foto- og videoutstyr bruker samme feste (et simpelt gjengehull. Noe utstyr, især videokameraer, har dog et ekstra hull for et ekstra, lite hakk som popper opp). Du behøver nok ikke bemyre deg over at et stativ ikke skulle passe utstyret ditt.

Lenke til kommentar

Det som du må si noe om for at jeg/noen kan svare deg på om dette er noe å satse på er hva du tenker deg å bruke stativet til. Til landskapsfoto er 64 cm kanskje nok, til f. eks. portretter er det omtrent ubrukelig. I og med at kameraet ikke er et SLR trenger du ikke at det er sinnsykt støtt det stativet, men jeg vil anbefale deg å prøve litt forskjellig. Erfaringsmessig er billige stativer verd akkurat det de koster, mulig disse små er unntak av den regelen.

Manscov: tror ikke det er stativer i produktguiden?

Lenke til kommentar
Manscov: tror ikke det er stativer i produktguiden?

Manskow, med "k" og "W", om jeg må be... :yes:

Neeei...jeg kunne ikke se noe i farten. Men går man innom noen av de kjente pc-sjappene som har en del fotoutstyr, finner man raskt stativer også. Noen leverandører i farten:

MPX.no

XD.no

PCutstyr.no

PSdata.no

Komplett.no

...eller besøk www.manskow.net/linker for en større liste. Klikk da på "PC-Maskinvare". Men du bør finne en del på de 5 ovennevnte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...