Mørbradbiff Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 Hei, noe merkelig har skjedd i helgen. Tastaturet har sluttet plutselig å fungere når jeg er kommen inn i Fedora3. Dette eneste jeg får bruke tastatur til er når jeg får beskjed å skrive inn rootpassord. Kan jeg ha rotet med innstillingene? Jeg har rett tastaturspråk og de greierne dær... Hvordan ordner jeg dette? Lenke til kommentar
trost i taklampa Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 Når får du beskjed om å skrive inn root passord da? Lenke til kommentar
Mørbradbiff Skrevet 1. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2005 Alle de vanlige plassene. Når jeg skal forandre en instilling. Eller når jeg logger inn så fungerer tastaturet. Det fungerer f.eks ikke i webbrowser, skriveprogram, terminal, i mapper. Ikke en gank DEL og piltastene fungerer... Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 Hvis du kunne fått outputet av dmesg hadde det vært en fordel ... kan du ssh'e inn på maskinen? Lenke til kommentar
Mørbradbiff Skrevet 1. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2005 Hehe, forstod egentlig ikke så mye av det du sa. Jeg er nybegynner i linux. Begynte fredagen. Kan du forkare; dmesg & ssh? Alt fungerte som det skulle før... Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 (endret) Hehe, forstod egentlig ikke så mye av det du sa. Jeg er nybegynner i linux. Begynte fredagen. Kan du forkare; dmesg & ssh? Alt fungerte som det skulle før... "dmesg" er en kommando som skriver ut systemloggene på skjermen, og er en god kilde til debugging av systemfeil og generelle bugs. "ssh" er et program som gjør at du kan logge deg inn på en annen Unix/Linux-maskin via nettverk eller Internett. --- Har du prøvd om det er mulig å skrive i en konsoll? Trykk Ctrl+Alt+F1 (pleier å fungere selv om tastaturet er locket), og prøv å logge deg inn. Endret 1. mars 2005 av Gimper Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 (endret) Hadde et lignende problem en gang når jeg hadde puttet fellespluggen fra den trådløse stasjonen i muse-hullet og ikke i tastatur-hullet. Virket i bios og noen dager i X før det sluttet å virke Endret 1. mars 2005 av LessThanJake Lenke til kommentar
Mørbradbiff Skrevet 1. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2005 Gimper jeg skal prøve. PS det er en bærebar PC Lenke til kommentar
Mørbradbiff Skrevet 8. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2005 er det noe spesielt jeg skal se etter i dmesg? Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 er det noe spesielt jeg skal se etter i dmesg? Noe som har med kbd eller keyboard å gjøre. Lenke til kommentar
Mørbradbiff Skrevet 8. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2005 ser ikke Noe som har med kbd eller keyboard å gjøre. Lenke til kommentar
Mørbradbiff Skrevet 8. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2005 (endret) "ssh" Vet jeg ikke om det funker. Jeg får opp alternativer. Men jeg har ikke noen adresser å logge meg opp til... ------------------------------------------------------------------------- Noen andre forslag? Eller er løsningen å formatere? Endret 8. mars 2005 av Navitas87 Lenke til kommentar
Mørbradbiff Skrevet 10. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2005 Nå funker det. Jeg tok bare å formaterte Linux partisjonene og innstalerte alt på nytt. Takk for at dere prøvde å hjelpe meg! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå