Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Overgang fra usb til RJ? (kyss utdeles)


Anbefalte innlegg

Noen som vet om det er mulig å få tak i en adapter / hub / switch lignende sak som omformer fra usb til RJ45?? Har ikke funnet dette i noen norske nettbutikker, men dette bør være mulig å skaffe i utlandet... i utlandet leveres "adsl"-modem med usb-utgang på...trenger derfor en forlenger (maks lengde usb2.0 = 5meter)... snakker her om rundt 18-20meter

 

Om noen kan hjelpe meg skal jeg komme kjørende hjem på døra deres og gi dem et saftig kyss! :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Den fungerer kun som nettverkskort. :roll:

Hehe, omformulerte litt feil der ja. Skulle hatt en sånn selv da, når jeg fikser maskinene til folk. Lettere enn å koble inn eth kort bare for å oppdatere windows til folk ;)

 

Kom det noe fornuftig ut av dagen i dag også :blush:

Lenke til kommentar
Noen som vet om det er mulig å få tak i en adapter / hub / switch lignende sak som omformer fra usb til RJ45??

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=114995&cks=PRL

 

Dette er det nærmeste du kommer.

:ohmy: Seriøst?? Funker den slik jeg snakket om?? ([ironi]står så sinnsykt mye info om produktene på komplett[/ironi])

 

Dersom denne fungerer skal jeg komme kjørende og gi deg et saftig kyss agvg :!:

Eventuelt sende deg noe i posten som kompensasjon (vet ikke om du er såå keen på å få et kyss av meg ;))

 

lie: prisen er grov ja, men for å si det slik. Om jeg skal ha 4 usb-splittere (bruker de for å forsterke opp signalet 4*5m = 20m ), vil prisen bli mye høyere enn 900kr..

 

grov pris ja, men kommer definitivt til å kjøpe denne om den fungerer!!!

Lenke til kommentar
Hva var egentlig forskjellen mellom den agvg kom med, og den wamjdi viste til... forstod ikke helt det jeg :blush:

Lurte litt på det jeg selv, men eneste var vel at det er en skjøteledning?

 

Hva skal du bruke den til egentlig? Modem, printer, kamera?

Lenke til kommentar

wamjdi's dings er et nettverkskort for å plugge inn i usbporten for å koble opp en PC i nettverk. agvgs sak gjør det mulig å forlenge en USB-buss via TP-kabel slik at du kan koble opp mot fx en scanner lengere borte enn det standard USB tillater (slik forsto jeg det i hvert fall...)

 

M.

Lenke til kommentar
wamjdi's dings er et nettverkskort for å plugge inn i usbporten for å koble opp en PC i nettverk. agvgs sak gjør det mulig å forlenge en USB-buss via TP-kabel slik at du kan koble opp mot fx en scanner lengere borte enn det standard USB tillater (slik forsto jeg det i hvert fall...)

 

M.

Men scanner har vel ikke nettverks inngang vel?

Det er spesiell inngang på scanner, printer, cam f.eks?

Den som agvgs kom med er til å koble bak i pc, så til rj45, opp til 100 meter med skjøt, så hva med den andre siden?

Lenke til kommentar

Fruen studerer i Tsjekkia, der fikk de utdelt adsl-modem med usb-plugg på. Problemet er at denne selvsagt står laangt ifra selve pc`en.. dermed skulle jeg skjøtet denne med en cat5 kabel, som jeg har tilgang til i så lange lengder jeg vil...

Etter at min helt idag: agvg, gav meg et råtips, så tok jeg et søk, og fikk opp denne:

http://data.techline.no/product/239/461/30...9fb538612838d01

Her ser det ut som om jeg kan ha 104meter cat5kabel på i andre enden... noe som er glimrende!!! :D

 

edit: ahh, mottaker og sender Mez... lærer mer og mer her. Dvs at jeg plugger en slik inn i modemet, og en i den bærbare, og kan ha max 104meter kabel mellom... men hvorfor trenger jeg noe fra det siste du oppga der metz, kan jeg ikke bare plugge den rett i usb-pluggen på den bærbare?

 

 

mysjkin: takker for oppklaring. Da vil det si at den første der er ubrukelig, for den skal vel brukes om du ikke har rj45 inngang på pc`en

Endret av tigergutten
Lenke til kommentar
Fruen studerer i Tsjekkia, der fikk de utdelt adsl-modem med usb-plugg på. Problemet er at denne selvsagt står laangt ifra selve pc`en.. dermed skulle jeg skjøtet denne med en cat5 kabel, som jeg har tilgang til i så lange lengder jeg vil...

Etter at min helt idag: agvg, gav meg et råtips, så tok jeg et søk, og fikk opp denne:

http://data.techline.no/product/239/461/30...9fb538612838d01

Her ser det ut som om jeg kan ha 104meter cat5kabel på i andre enden... noe som er glimrende!!! :D

 

edit: ahh, mottaker og sender Mez... lærer mer og mer her. Dvs at jeg plugger en slik inn i modemet, og en i den bærbare, og kan ha max 104meter kabel mellom... men hvorfor trenger jeg noe fra det siste du oppga der metz, kan jeg ikke bare plugge den rett i usb-pluggen på den bærbare?

 

 

mysjkin: takker for oppklaring. Da vil det si at den første der er ubrukelig, for den skal vel brukes om du ikke har rj45 inngang på pc`en

Ahh, hvorfor flytter du ikke på hele modemet ved pc-en?`

 

Fikser du lett med "ISDN" kit, 298,- på Expert,Elkjip,Euronics osv.

Bare kobler inn rj45 i splitter, snekrer opp kablene til pc-en, setter der modemet skal stå. Så vips, så har du fikset det.

Lenke til kommentar
2 grunner... tsjekkia er stalin land nr 2... jeg rører ingenting som ikke er mitt der ;) pluss det skal kobles to pc`er til, og den ene står rimelig nær allerede, og derfor må jeg nok skjøte en av de anyway... men selvsagt; takker for tips

Tenkte på en router, men det er vel litt vanskelig å få tak i router med USB inngang? Da skjønner jeg problemet litt mer. Du kunne brukt ene maskinen som en router?

 

Men du får jo kun brukt en pc av gangen? Ingen vil merke om du flytter modemet frem og tilbake? :p

Lenke til kommentar

Hadde det ikke da ha vært greiere å sette inn et (ekstra) nettverkskort i PCen som står ved modemet og så delt internettilkoblingen fra den? (Ulempe selvfølgelig at den alltid må stå på om den andre maskinen skal på nettet)

 

M.

 

(Dersom du er av de som liker å mekke er jo denne: http://komplett.no/k/ki.asp?sku=304994&cks=PRL et utgangspunkt for å få til noe... dual lan og usb... lavt strømforbruk)

Lenke til kommentar

Er to bærbare som skal opp, og det er jenter som bor der (no offense girls, men de [iallefall] er ikke verdens beste med data ;))

Legger heller ut litt mer penger, slik at det blir plugg-and-play :) Dermed kan de enkelt bruke pc`ene sine andre plasser uten å måtte plugge om og slikt...

 

men over til mitt siste spørsmål;

Mez nevnte at jeg trengte en nettverkskontroller i andre enden.. så det nytter ikke å bare plugge en usb-kabel rett i usb-pluggen og få internett gjennom dette? Jeg må ha et nettverkskort som er plugget til usb`en på den bærbare?? Selv om jeg har en usb-kabel som kommer fra modem...

hehe, ble elendig forklart:

signal inn til modem--->modem--->usb ut plugg--->usb til rj45 omformer---->cat5 kabel---->rj45 til usb omformer---> inn i pc`en?

 

....->rj45 til usb omformer--->inn i eksternt nettverkskort--->plugges i usb.inngang på bærbar

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...