Gå til innhold

SE presenterer K750, J300, K300 og W800


Anbefalte innlegg

Jeg sliter med å få tatt et eneste bilde. I det jeg trykker på ikonet for kamera i menyen, så skjer det ingenting. Den går i halvt sekund i kamera-modus for deretter å returnere til hovedmenyen.

 

Tips mottas snarest!

Dette virker kanskje litt dumt, men har du husket å åpne linsedekselet?

Det eneste forslaget jeg kommer på... :p

Ja, jeg har åpnet dekslet. Men om noen kunnet fortelle hvor jeg velger om den skal lagre til telefon-minne eller minnkort hadde det vært fint. Det løste problemet for de som hadde trøbbel med å filme.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Altså flere som sitter med samme problemet? Komplett er så treige til å få sendt varene sine. Ringte Retur og support i stad. De sa de hadde problemer om dagen. Sleit med å få sendt ut varene sine. ... Jeg, som bestilte min k750i i går, har fortsatt en "åpen" ordre på komplett.no .... men men.... GL HF KOMPLETT

Bestilte et par ting hos Komplett i forrige uke. Tok 4 dager uten at det skjedde noe med ordren, så jeg kansellerte den og bestilte hos PSData istedenfor. K750i'en ligger på posten og venter på meg nå, den leverte Komplett over natten, så det virker som om ting er litt ustabilt der for tiden ja.

Lenke til kommentar

 

Nå er jeg litt usikker på hva jeg skal gjøre; på sonyericsson.no kan man lese: K750i er kompatibel med Memory Stick PRO Duo™ som kan utvides opp til 1 GB.. Andre nettsider i forbindelse med tester og til dels salg av telefonen også indikerer at man kan bruke 2GB brikken. Er det noen her som kan gi et godt svar på dette? Kan K750i benytte 2GB memory stick?

Jepp 2GB skal ikkje vere noko problem. k750i støtter jo PRO Duo, og om eg ikkje har lest feil, så går den faktisk opp til 4GB. Vil anta at telefonen støttar det og, sidan det er PRO Duo brikke. No hugsa eg ikkje akkurat kvar eg las det, men skal sjå om eg finner det igjen. Kan jo berre vere nokon som har skreve feil også, men 2GB skal vertfall funke :D

Her er adressen som bekrefta at det går med opp til 4GB MS kort på k750i :D

Får berre håpe dei har rett...

 

http://www.mobile-review.com/review/sonyer...n-k750-en.shtml

Lenke til kommentar
Altså flere som sitter med samme problemet? Komplett er så treige til å få sendt varene sine. Ringte Retur og support i stad. De sa de hadde problemer om dagen. Sleit med å få sendt ut varene sine. ... Jeg, som bestilte min k750i i går, har fortsatt en "åpen" ordre på komplett.no .... men men.... GL HF KOMPLETT

Bestilte et par ting hos Komplett i forrige uke. Tok 4 dager uten at det skjedde noe med ordren, så jeg kansellerte den og bestilte hos PSData istedenfor. K750i'en ligger på posten og venter på meg nå, den leverte Komplett over natten, så det virker som om ting er litt ustabilt der for tiden ja.

Jao, og det er så trist når det blir så ustabilt når det er snakk om K750i, som jeg gleder meg så vanvittig til å sette fingra i. Hadde brydd meg lite om jeg hadde bestilt en Harddisk og den var et par dager forsinka liksom... men men.. Prata nettopp med dem igjen nå per telefon. Han karen sa det samme som han forrige duden... (mye å gjøre etter de "røde" dagene... 17. Mai osv...) siden lageret vanligvis jobber døgnet rundt.... men de gjør så godt de kan, og han sa jeg kanskje var heldig og fikk den sendt i løpet av dagen... eller så var det veldig sannsynlig at den vil bli sendt i morgen :)

 

Hilsen _THX_

Lenke til kommentar
Hvor velger jeg hvor den skal lagre bilder?

:thumbup::thumbup: når du er inne i kameraen, går du på instillinger, så kan du velge ting og tang, en av de siste ikonene.

 

Tror dette er en veldig liten bugs, ser at flere har hatt det problemet.

men som sagt så løser det seg ved å gjøre det jeg skrev over.

 

Ps! samma opplegg gjelder hvis du har prob med å filme.

bare bytt til lokalt minne ta en liten video også etterpå sett den tilbake til memory stick

Endret av adilr17
Lenke til kommentar
Hvor velger jeg hvor den skal lagre bilder?

:thumbup::thumbup: når du er inne i kameraen, går du på instillinger, så kan du velge ting og tang, en av de siste ikonene.

 

Tror dette er en veldig liten bugs, ser at flere har hatt det problemet.

men som sagt så løser det seg ved å gjøre det jeg skrev over.

Det er det som er problemet, jeg kommer ikke inn på Kamera-menyen. Den går tilbake til hovedmenyen med en gang.

 

Er det mulig å oppdater firmware nå? Jeg er rimelig irritert for at en grunnleggende funskjon ikke virker.

Lenke til kommentar
Hvor velger jeg hvor den skal lagre bilder?

:thumbup::thumbup: når du er inne i kameraen, går du på instillinger, så kan du velge ting og tang, en av de siste ikonene.

 

Tror dette er en veldig liten bugs, ser at flere har hatt det problemet.

men som sagt så løser det seg ved å gjøre det jeg skrev over.

Det er det som er problemet, jeg kommer ikke inn på Kamera-menyen. Den går tilbake til hovedmenyen med en gang.

 

Er det mulig å oppdater firmware nå? Jeg er rimelig irritert for at en grunnleggende funskjon ikke virker.

Hmm d eneste du gjør er å åpne linse dekselet så slår kameraen på.

så går du på inst også kan du velge dette.

 

hmm hvis du ikke kommer så langt såå..

 

hav med å ta ut memory sticken også gå på kamera?

Lenke til kommentar
Hvor velger jeg hvor den skal lagre bilder?

:thumbup::thumbup: når du er inne i kameraen, går du på instillinger, så kan du velge ting og tang, en av de siste ikonene.

 

Tror dette er en veldig liten bugs, ser at flere har hatt det problemet.

men som sagt så løser det seg ved å gjøre det jeg skrev over.

Det er det som er problemet, jeg kommer ikke inn på Kamera-menyen. Den går tilbake til hovedmenyen med en gang.

 

Er det mulig å oppdater firmware nå? Jeg er rimelig irritert for at en grunnleggende funskjon ikke virker.

Du kan også prøve å gå inn i kameramodus med laderen tilkoblet, har hørt at det også har hjulpet for en del folk. Kan være problemet med at batteriet ikke yter maks før etter ett par utladnings / ladnings sykluser. Kamera bruker ganske mye strøm i forhold til andre ting.

Lenke til kommentar

Når telefonen er inaktiv, dvs når jeg ikke har rørt på en stund, jeg drar opp linsedekslet og i et halvt sekund ser jeg skjermen er i kameramodus. Så går den automatisk ut igjen.

 

Nesten det samme skjer når jeg går via menyen til kamera. Når jeg velger kamera i menyen så lyser kameraknappen på siden og og den returnerer til hovedmenyen.

 

Ingen forskjell med eller uten Memory Stick.

Lenke til kommentar
Når telefonen er inaktiv, dvs når jeg ikke har rørt på en stund, jeg drar opp linsedekslet og i et halvt sekund ser jeg skjermen er i kameramodus. Så går den automatisk ut igjen.

 

Nesten det samme skjer når jeg går via menyen til kamera. Når jeg velger kamera i menyen så lyser kameraknappen på siden og og den returnerer til hovedmenyen.

 

Ingen forskjell med eller uten Memory Stick.

Hmm det der var noe nytt, for i de fleste tilfellen så datt man ut av kamera i det man prøver å filme, altså du faller ikke ut sånn som du sier over.

 

Hva med å prøve dette mens laderen står i som en annen nevnte

har du prøvd det?

Lenke til kommentar
Har prøvd med laderen i ja, uten hell dessverre. Går det an å oppgradere firmware online nå? Utrolig kjedelig at dette ikke virker.

Nei ikke som jeg vet om, sjekka litt på SE sine sider, firmware oppgradering er ikke tilgjengelig for k750 enda.

 

 

Hva med å gå tilbake til butikken og hvis du har kjøpt den idag, så mulig du kan få byttet den ut med en gang som DOA mobil.

Lenke til kommentar
Når telefonen er inaktiv, dvs når jeg ikke har rørt på en stund, jeg drar opp linsedekslet og i et halvt sekund ser jeg skjermen er i kameramodus. Så går den automatisk ut igjen.

 

Nesten det samme skjer når jeg går via menyen til kamera. Når jeg velger kamera i menyen så lyser kameraknappen på siden og og den returnerer til hovedmenyen.

 

Ingen forskjell med eller uten Memory Stick.

Sånn hadde jeg det på K700, da jeg skulle oppgradere firmware på en butikk. Da stoppa oppgraderinga halvveis og dermed halveis firmware på tlf. Dermed skjedde det sånn at da jeg skulle inn på kamera, gikk den bare rett ut igjen. Kanskje det er noe som er på din tlf. Dette er så langt jeg har sett og erfart, et engangstilfelle.

 

Har bare problemer med å lagre film på memory stick jeg. Det fungerer når jeg setter videolengde til mms lengde. Men ikke når jeg filmer på "så lenge det er minne" modus.

Endret av moshpit
Lenke til kommentar
Endelig fått K750i :D

 

 

Men jeg når jeg åpner filemanager så dukker ikke minnekortet opp... har dere merket noe til det?

 

når jeg putter det inn i minnekortlesern på pc så er alt som det skal

File manager viser telefonens internminne svjv. Memory stick`en dukker opp som en egen disk på "min datamaskin". Dette hadde jeg litt problemer med i sta da :/

Lenke til kommentar
Endelig fått K750i :D

 

 

Men jeg når jeg åpner filemanager så dukker ikke minnekortet opp... har dere merket noe til det?

 

når jeg putter det inn i minnekortlesern på pc så er alt som det skal

File manager viser telefonens internminne svjv. Memory stick`en dukker opp som en egen disk på "min datamaskin". Dette hadde jeg litt problemer med i sta da :/

men når jeg trykker på status på tlf så kommer det opp at jeg har 34mb ledig minne... med et tomt minnekort...

 

det burde jo ha stått mye mer enn det

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...