Gå til innhold

SE presenterer K750, J300, K300 og W800

Anbefalte innlegg

Når Søtabror sine nettbutikker har fått inn priser på disse telefoene hvor blir det av de norske prisene?

Noen som vet?

Om søta bror får inn disse telefonene ca 1 måned før oss, så er vel prisene én måned unna tenker jeg.

Hvis man kjøper en svensk K750i da vil den jo funke flott i norge også, bare og bruke engelsk meny system.. Kan jo sende den inn opg få norskt meny system, eller er det på de? (svenske)

Endret av Omy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Når Søtabror sine nettbutikker har fått inn priser på disse telefoene hvor blir det av de norske prisene?

Noen som vet?

Om søta bror får inn disse telefonene ca 1 måned før oss, så er vel prisene én måned unna tenker jeg.

Hvis man kjøper en svensk K750i da vil den jo funke flott i norge også, bare og bruke engelsk meny system.. Kan jo sende den inn opg få norskt meny system, eller er det på de? (svenske)

Pleier å være norsk på de svenske og omvendt.

Lenke til kommentar

K750 er ikke en ny S700, derved vil prisen heller ikke ligge veldig mye over K700 ved lansering.

Da snakker vi om ca 2500.-?

Kanskje litt mer første uka?

Men Crazy... hvorfor er det slik at K750 kommer til å være i butikkene i Sverige en måned før her i Norge?

Ser ikke helt logikken, hvis det er slik vel og merke?!?

:cry:

Lenke til kommentar
K750 er ikke en ny S700, derved vil prisen heller ikke ligge veldig mye over K700 ved lansering.

Du er litt veeel optimistisk..

2500 kr inkludert moms for K750i? Hehe, vi får vente å se.

edit: Jeg gjetter, hmm, 4300 kr.. Så får vi se hvem som har rett :)

Endret av arehei
Lenke til kommentar

Kanskje litt mer første uka?

Men Crazy... hvorfor er det slik at K750 kommer til å være i butikkene i Sverige en måned før her i Norge?

Ser ikke helt logikken, hvis det er slik vel og merke?!?

:cry:

K700i kostet vel ca 4500 når den først kom her i Norge. Vil tippe K750i rundt samme prisen.

For de som har tålmodighet til å vente til etter jul med nyinnkjøp vil nok prisen ligge nærmere det nivået du foreslår.

Telefoner kommer generelt tidligere i andre land enn Norge. Tyskland er langt foran oss og litt etter de kommer land som Sverige. Norge er ikke akkurat prioritert i denne sammenhengen virker det som.

Lenke til kommentar

Du er litt veeel optimistisk..

2500 kr inkludert moms for K750i? Hehe, vi får vente å se.

edit: Jeg gjetter, hmm, 4300 kr.. Så får vi se hvem som har rett :)

Kjære arehei... jeg er vant til at alt jeg skriver klarer du å "misforstå" eller tulle til på andre måter!!!

:p

Den prisen jeg nevnte på 2500.- er selvsagt med sponsing fra f.eks Telenor, ikke ren tlf uten abn... trodde virkelig ikke det kunne misforståes?!?

Men igjen altså MED abn tipper jeg prisen kommer til p ligge på ca 2500.- +- litt...

Lenke til kommentar
Kjære arehei... jeg er vant til at alt jeg skriver klarer du å "misforstå" eller tulle til på andre måter!!!

:p

Den prisen jeg nevnte på 2500.- er selvsagt med sponsing fra f.eks Telenor, ikke ren tlf uten abn... trodde virkelig ikke det kunne misforståes?!?

Men igjen altså MED abn tipper jeg prisen kommer til p ligge på ca 2500.- +- litt...

Ettersom du snakket om S700i også, som tidligere i tråden ble nevnt med prisen uten abb. så regnet jeg også med at du snakket om priser uten abb. nå. Er også det som er mest normalt når det kommer til prisdiskusjon.

:)

Lenke til kommentar
Tyskland er langt foran oss og litt etter de kommer land som Sverige.

Tror du ikke Sverige får SE telefoner før Tyskland...? ;)

Er ingen naturlig grunn til at de skulle det.

Sony Ericsson er et multinasjonalt storkonsern som opererer på mange markeder over hele verden.

Det ville være bedriftsøkonomisk uklokt å foretrekke et lite land som Sverige, litt på utkanten av de andre store markedene, som sentral-Europa, kun grunnet opphavet til det gamle selskapet Ericsson.

Som de andre produsentene regner jeg med at de forsyner de større markedene først, da dette medfører minst logistikk og lagerkostnader, før de retter seg mot de mindre og desentraliserte markedene og fører en prisdifferensiering mellom disse forskjellige markedssegmentene.

Lenke til kommentar
Er ingen naturlig grunn til at de skulle det.

Nei, kanskje ikke... Bare mener å huske at det var noe med at Sverige fikk en eller annen telefon litt tidligere enn andre en gang for en stund siden. Lurer på om det var K700 eller S700 eller noe sånt...

Lenke til kommentar

Var dere klar over over at grunnleggeren av Ericcson, Lars Magnus ericsson jobbet som gruvearbeider da han var 12 år, etter at faren døde. Etter og ha spart penger fikk han endelig råd til og reise inn til byen, og begynte og jobbe som telegrafapparater. han var ganske glup og i 1872 fikk han jobb hos Jada, tyske Werner von Siemens`, det var i von Siemens` fabrikk Ericsson lærte om telefoner, og når han begynte og lage telefoner hjemme i sverige var det var det Von Siemens ting han KJopierte og forbedret..

Det er nesten litt artigt og tenke på hvilken kunskap Siemnes mistet når han begynte for seg selv.

Hadde ikka han fått jobb det hadde vi faktisk ikke hatt Ericsson Mobiler på markedet ;)

Lenke til kommentar

Hvis vi gjør om den svenske prisen til norske kroner med dagens kurs, blir det i underkant av 3200,-. Dersom en antar at de litt lavere avgiftene i Sverige tilsvarer 5% av prisen, vil norsk pris ligge på 3400,-...

Her er et eksempel med ca. samme prisen fra databutikken i norge og sverige:

http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=SAM910NSI

http://www.databutikken.com/no/default.php?artId=SAM910NSI

Dette er samme bedriften, så det skulle jo gi et godt bilde av prisforskjellene kontra Sverige. Og arehei, hvis pris i Sverige var 3500, tror jeg uansett ikke 4300 er realistisk, litt for pessimistisk :w00t:

Lenke til kommentar
Var dere klar over over at grunnleggeren av Ericcson, Lars Magnus ericsson jobbet som gruvearbeider da han var 12 år, etter at faren døde. Etter og ha spart penger fikk han endelig råd til og reise inn til byen, og begynte og jobbe som telegrafapparater. han var ganske glup og i 1872 fikk han jobb hos Jada, tyske Werner von Siemens`, det var i von Siemens` fabrikk Ericsson lærte om telefoner, og når han begynte og lage telefoner hjemme i sverige var det var det Von Siemens ting han KJopierte og forbedret..

Det er nesten litt artigt og tenke på hvilken kunskap Siemnes mistet når han begynte for seg selv.

Hadde ikka han fått jobb det hadde vi faktisk ikke hatt Ericsson Mobiler på markedet ;)

Nei, det var jeg ikke klar over.

Artig historietime :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...