eksteinberg Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 Her er et merkelig problem, håper noen har noen tips om hvordan jeg kan løse det: I går sluttet min USB 6-in-one kortleser å fungere. I "min datamaskin" vises kortleseren med alle diskbokstavene sine, men når jeg prøver å lese et minnekort (Smartcard, CompactFlash etc.), ser den ikke noe på kortet, selv om det er filer der. Prøvde andre USB porter, uten at det hjalp. Trodde det var feil på kortleseren, så jeg kjøpte en ny av et annet merke som kom med en installasjonsdisk. Da jeg prøvde å installere den nye kortleseren fra CDen, viste det seg at min IDE LG kombinerte DVD spiller/CD brenner ikke kunne lese noen filer heller! Jeg prøvde andre CDer, men ingenting kan leses. I "min datamaskin" vises DVD/CD spilleren med sin diskbokstav der som vanlig, men den viser ingen filer. Så både min USB kortleser og DVD/CD spilleren sluttet å virke samtidig!! I enhetsbehandling står det at begge enhetene fungerer som de skal. Alt virket ok dagen før, og ingen nye program ble installert, og ingen andre endringer ble gjort i forkant. (Det er en mulighet at min kone har gjort noe uten å huske det, selv om hun mener å ikke ha gjort noen endringer). Jeg testet den gamle kortleseren på en annen maskin, og den virket der, så det er noe galt med PCen. Jeg oppdaterte deretter virusdefinisjonene mine og kjørte en fullstendig virus-scan (Norton), og ingen viruser ble funnet. Jeg kan selvfølgelig prøve å kjøre diverse oppdateringer (bios, drivere, etc.), men jeg tror ikke det vil hjelpe siden ingenting har endret seg på maskinen..? Håper noen har noen tips om feilsøking/løsning på dette merkelige problemet! Windows XP Pro Sp1 Asus hovedkort P4 2,3 mvh, Eric Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå