Gå til innhold

Er dette et bra kjøp eller? (x800xl his)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

nope, spar heller noen hundrelapper til til x800pro. Jeg personlig ville ikke ha satsa på x800xl. Om valget var mitt, hadde jeg kjøpt enn 6800NU/GT for de penga. Enten det eller X800pro /x800pro VIVO.

edit: tipper du får mer for pengene her https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=26317

edit en gang til: om du sier hvor mye du vil bruke på ett grafikkort, vil vi greie å finne bra kort for pengene.

Endret av MrLeftfield
Lenke til kommentar

Du får club-3d x800xl til 2750kr. hos mpx.no

Denne har dessuten også doble DVI kontakter + VIVO. Kjøleren er heller ikke ille

Drit i dyre nVidia kort, x800xl slår 6800GT i de fleste benchmark`s

MSI GeForce 6800GT 256MB = 1000kr. dyrere enn Club-3D kortet

Endret av ArticOC
Lenke til kommentar
Men hva med HIS sin kjøling? er det verg og gi 3150kr for det? (x800xl)

Ja, du får en meget god kjøler til ca. 250kr. i verdi med på kjøpet

Men kjøleren får du kjøpt løs og personlig syns jeg dual-DVI ruler (club-3d)

Endret av ArticOC
Lenke til kommentar

Joda, men har man i utgangspunktet tenkt å skifte kjøler så hadde jeg heller gått for HIS ICEQII bare pga at man slipper tull med garantien.

Har hørt at en liten volt mod er alt som skal til for å få kortet til å overklokke enda bedre og at dette kan gjøres med en blyant, men selvsagt ikke noe noobs eller uerfarne gjør da man kan ta knekken på kortet ganske kjapt.

Lenke til kommentar
nope, spar heller noen hundrelapper til til x800pro. Jeg personlig ville ikke ha satsa på x800xl. Om valget var mitt, hadde jeg kjøpt enn 6800NU/GT for de penga. Enten det eller X800pro /x800pro VIVO.

edit: tipper du får mer for pengene her https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=26317

edit en gang til: om du sier hvor mye du vil bruke på ett grafikkort, vil vi greie å finne bra kort for pengene.

Her er vel en åpenbar feil. X800 Pro yter dårligere enn X800 XL, med mindre du har en X800 Pro VIVO som kan softmoddes til XT. Har hørt at Pro VIVO modellene i PCI-E versjon ofte ikke er utstyrt med 1,6 ns minne, men med 2 ns minne. Dette gjør at minnet ikke kan klokkes til XT hastighet og da er mye av gevinsten borte (kilden var en tråd om X800Pro@XT her på hw.no, har ikke linken nå i farten).

Du kan ikke kjøpe 6800NU eller GT for pengene du bruker på et X800 XL eller Pro i PCI-E versjon, fordi 6800GT i PCI-E versjon koster >3800 kr altså ca 1000 kr over X800 XL.

Lenke til kommentar

Her er vel en åpenbar feil. X800 Pro yter dårligere enn X800 XL, med mindre du har en X800 Pro VIVO som kan softmoddes til XT. Har hørt at Pro VIVO modellene i PCI-E versjon ofte ikke er utstyrt med 1,6 ns minne, men med 2 ns minne. Dette gjør at minnet ikke kan klokkes til XT hastighet og da er mye av gevinsten borte (kilden var en tråd om X800Pro@XT her på hw.no, har ikke linken nå i farten).

Du kan ikke kjøpe 6800NU eller GT for pengene du bruker på et X800 XL eller Pro i PCI-E versjon, fordi 6800GT i PCI-E versjon koster >3800 kr altså ca 1000 kr over X800 XL.

my bad :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...