DjSlayer Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 I går kveld, like før jeg skal legge meg, tar jeg ett blikk bort på mobilen (som så fint hviler i den lilla stolen sin). Der blinker det en beskjed som sier "ikke plass til flere meldinger", til min frustrasjon skjønner jeg at jeg må slette noen av de grisevitsene som min kamerat har sendt til meg. Etter att dette var gjort tikker det in en ny melding. En melding som lyder som dette: ******** wants 2B UR friend. Do U? Reply:Y (en web addresse). vh8 END? Reply end friend. Nå sier instinktet mitt att hvis jeg svarer (uansett hva) på denne meldingen så vil jeg bli belastet med xxx antall kroner, har jeg rett? Er det andre som har vært borti lignende meldinger. Ikke har jeg mot til å besøke den web addressen som ble vedlagt i meldingen heller (har dårlig erfaring med slike addresser, goatse any1?). Det første jeg gjorde var å ta ett søk i telefonkatalogen på avsendernummeret, uten att jeg ble noe klokere av den grunn. Google ble også brukt, ingenting. Er det en måte å finne ut hvem avsenderen er (det var ett fire siffret nummer). Er det noen som har vært borti noe lignende? - D.J. Lenke til kommentar
Falcon1975 Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 Hva er web add som var nevnt? Lenke til kommentar
DjSlayer Skrevet 1. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2005 Hva er web add som var nevnt? Vil helst ikke linke til noe som jeg ikke vet hva er. - D.J. Lenke til kommentar
co2 Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 Jeg har fått det samme! Er garantert noe reklame sjit, ikke svar på det. Jeg sletta det med en gang Lenke til kommentar
sofarot Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 Hmmm, legg in addr, og skriv at den som trykker gjør det på eget ansvar da du ikke vet hva den addr. linker til...... Lenke til kommentar
Falcon1975 Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 Så en reklame for noe "chatte" / "sjekke" greier på tv for en god stund siden.. gikk ut på at man kunne sende hint / hilsner / beskjeder gjennom en sentral slik at man ikke så hvem som sendte det.. mulig det er noe i den dur.. eller så er det noe ala eurobate reklame... har du registrert nr ditt på nett på f.eks logo/ringetone kjøp... Lenke til kommentar
DjSlayer Skrevet 1. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2005 Jeg har fått det samme! Er garantert noe reklame sjit, ikke svar på det. Jeg sletta det med en gang Ja det er en mulighet for. Hmmm, legg in addr, og skriv at den som trykker gjør det på eget ansvar da du ikke vet hva den addr. linker til...... Jeg har en liten misstanke om att hvis jeg linker til denne siden så har man også muligheten til å akseptere "vennskapet". Så en reklame for noe "chatte" / "sjekke" greier på tv for en god stund siden.. gikk ut på at man kunne sende hint / hilsner / beskjeder gjennom en sentral slik at man ikke så hvem som sendte det.. mulig det er noe i den dur.. eller så er det noe ala eurobate reklame... har du registrert nr ditt på nett på f.eks logo/ringetone kjøp... Nei, har ikke det. - D.J. Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 Hvis du ikke tør å sjekke hva det er, så send meg adressen på PM så kan jeg sjekke for deg. Lenke til kommentar
DjSlayer Skrevet 2. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2005 (endret) Har funnet ut att det er en sms tjeneste, og har nå motatt 2 meldinger av jenter som vil være min veninne. Hadde vært greit det, hvis det ikke var for aldersforskjellen, hennes 16 år (dette var den første, aner ikke hvor gammel nr. 2 er) mot mine 35 år. - D.J. Endret 2. mars 2005 av DjSlayer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå