Gå til innhold

6800GT, Ultra eller X800XT

Anbefalte innlegg

Hmm x800xt yter bedre, ikke noe hemmlighet dette, hvorfor da gå for noe annet når prisen er bedre også???

Det er gt som hammler godt opp med pro kortene. Ati har fortsatt de beste topp kortene, jeg har selv et 6800gt kort klokket til ultra (gs), er veldig fornøyd med det, men på den andre siden haddet jeg aldrig betalt over 4000 kr for det som jeg ser de tar nå.

Må altid tenke pris i forhold til ytelse vett, da er x800xt et bedre valg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hmm x800xt yter bedre, ikke noe hemmlighet dette, hvorfor da gå for noe annet når prisen er bedre også???

Tja.. avhenger av hva du spiller det vet du. Jeg syns det er altfor generelt å si at "x800xt er best" Da syns jeg egentlig at xbitlabs sier dette på en bra måte:

The NVIDIA GeForce 6800 Ultra often surpasses the RADEON X800 XT/XT Platinum Edition in the “pure speed” mode, especially in games that don’t have complex mathematical computations and in games that use the OpenGL API. This graphics card feels best of all in such games as Call of Duty and Doom 3 as well as in the popular flight simulators IL-2 and Lock On. It is somewhat worse in programs that make a wide use of complex pixel shaders, to which category Half-Life 2 and Far Cry belong. In such games the GeForce 6800 Ultra loses to its competitors as ATI’s cards work at higher frequencies and also perform more efficiently that complex mathematics involved in shader-based special effects.

Mark, though, that the gap between the topmost solutions from ATI and NVIDIA isn’t dramatic and the GeForce 6800 Ultra can satisfy the needs of any user.

Lenke til kommentar
Hvorfor ikke X850XT/PE :roll: (koster jo nesten det samme)

Sikkert fordi han ikke har PCI-express og det fortsatt er en god stund til X850 kommer til AGP. Ble offisielt fra ATI i går, så en stund går det nok før norske nettbutikker ser snurten av de. Ytelsesforskjellene mellom X800 og X850 er i tillegg minimale i de testene jeg har lest.

Lenke til kommentar

At 6800ul er bedre i nevnte spill er skrevet så mange ganger at "teksje" beskrivelsen har mistet betydning, i alle tester yter x800xt pe gjevnt over bedre, selv om man skulle quoute tekster til krampa tar deg.

Ta ting ut av sammenheng er en kjent metode, men det er også kjent at sannheten ikke kommer frem da.

I denne sammenhengen til denne prisen er litt bedre mye bedre når i tilleg prisen ser bedre ut på x800xt er det for min del ingen tvil om hva jeg haddet valgt i denen sitvasjonen

x800xt

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
så var det dette med dx 9.0c da...

Så var det dette med Nvidia driverne da :!: :p

1. Ikke oppdatert på nesten et halvt år (WHQL) (ok, det er en liten overdrivelse, nesten 4 måneder er mer korrekt!)

2. Masse bugs i leaka beta drivere, må nesten ha en driver for hvert spill en skal spille for at en ikke skal få IQ bugs

3. Tar lang tid for og få bugs fiksa, ikke noe feedback mulighet

4. Dårlig ytelse med eldre spill

og i ATI sin favør:

1. Offisielle drivere oppdateres hver måned (WHQL)

2. Ingen spesifike IQ bugs eller bugs generellt, må ikke bytte drivere for div. spill/benchmark programmer, etc.

3. Feedback system, bugs blir fiksa ganske kjapt. Er det en kritisk bug legger ATI ut en "beta fix" offisiellt for alle og laste ned omtrent med en gang.

4. Like bra ytelse med gamle spill som med nye.

Er ikke en ATI fanboy eller noe, vurderer sterkt og kjøpe et 6800 Ultra kort selv, men har litt problemer med og bestemme meg mellom X800XT-PE og 6800 Ultra. Liker interfacet til Nvidia driverne mye bedre enn ATI sine, men Nvidia driverne har jo rett og slett blitt crappy i det siste (iallefall ifølge det jeg har lest og hørt av erfaringer!).

Endret av bidz
Lenke til kommentar
At 6800ul er bedre i nevnte spill er skrevet så mange ganger at "teksje" beskrivelsen har mistet betydning, i alle tester yter x800xt pe gjevnt over bedre, selv om man skulle quoute tekster til krampa tar deg.

Ta ting ut av sammenheng er en kjent metode, men det er også kjent at sannheten ikke kommer frem da.

I denne sammenhengen til denne prisen er litt bedre mye bedre når i tilleg prisen ser bedre ut på x800xt er det for min del ingen tvil om hva jeg haddet valgt i denen sitvasjonen

x800xt

Beklager å måtte si dette simalarion, men av og til tar jeg meg i å lure på om du drikker når du poster eller om du rett og slett ikke har interesse av å lese hva andre skriver?

Noe interessant (kanskje det eneste i denne posten) kom jo frem. Nå vet vi hva du hadde valgt og fra tidligere vet vi hva jeg hadde valgt. Interessant?

Lenke til kommentar

1. Ikke oppdatert på nesten et halvt år (WHQL) (ok, det er en liten overdrivelse, nesten 4 måneder er mer korrekt!)

2. Masse bugs i leaka beta drivere, må nesten ha en driver for hvert spill en skal spille for at en ikke skal få IQ bugs

og i ATI sin favør:

2. Ingen spesifike IQ bugs eller bugs generellt, må ikke bytte drivere for div. spill/benchmark programmer, etc.

3. Feedback system, bugs blir fiksa ganske kjapt. Er det en kritisk bug legger ATI ut en "beta fix" offisiellt for alle og laste ned omtrent med en gang.

Er ikke en ATI fanboy eller noe, vurderer sterkt og kjøpe et 6800 Ultra kort selv, men har litt problemer med og bestemme meg mellom X800XT-PE og 6800 Ultra. Liker interfacet til Nvidia driverne mye bedre enn ATI sine, men Nvidia driverne har jo rett og slett blitt crappy i det siste (iallefall ifølge det jeg har lest og hørt av erfaringer!).

Nvidia har betre OpenGL ytelse, og i Linux er Nvidia soleklart overlegen Ati

Lenke til kommentar

Om ikke du skriver innlegget ditt for å provosere er jeg full, videre tviler jeg på at du haddet blitt provosert av en full mann?, de fleste hever seg over dem.

for dem som ble forvirret kan det forklares kort.

alle tester viser at i gjennomsnittet yter x800xt bedre (selv om seff 6800u yter bedre i noen enkelt spill seff ).

skål

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
Raptor' date='02/03/2005 : 12:57'] Tja, og i noen tester er GeForce raskere i DirectX og. Her er en test jeg har funnet på nettet hos FiringSquad av et DirectX 9 (shader model 2) FPS spill...

Selv om det er DirectX så vinner GeForce 6 serien ganske overlegent.

http://www.firingsquad.com/hardware/chroni...nce/default.asp

Med FW75.90 skal forskjellen enda ha økt en del, men dette er vel og merke et "TWIMTBP" spill som opprindelig kom ut til xbox.

Får håpe ATi forbedrer ytelsen en del med nye drivere.

Lenke til kommentar

Det som er viktigst er jo ikke hvilket kort som yter 5% bedre enn det andre og omvendt.

Det som er viktigst er og finne ut hvilket kort som har mest mulig jevn fps. Om et kort har 80fps peak, og dropper til 20fps av og til, så er jo det dårligere enn et kort som holder 50-60fps konstant.

Noen som vet om slike tester, før jeg bestiller enten X800XT-PE eller Geforce 6800 Ultra??

Lenke til kommentar
Vel, etter og ha lest hele denne artikkelen hos XbitLabs: http://www.xbitlabs.com/articles/video/dis...004-27gpu2.html

Så heller jeg mer mot X800XT-PE enn 6800 Ultra. X800XT-PE kortet koster bare 100kr mer, så det er ikke akkurat store forskjellen.

Noen som vet om hvilket kort som kommer til og yte best i Battlefield 2 ?

Jeg vil anta at x800xt pe vil yte best i battlefield 2 da dette såvidt jeg vet er Dx9? Vanskelig å si før det kommer tester. Uansett er jeg rimelig sikker på at du vil bli storfornøyd med xt pe kortet. Det er et fantastisk bra kort.

Lenke til kommentar

og i ATI sin favør:

Vel... Da kan jeg avkrefte det du har hørt/lest av erfaringer...

Er det noe nVidia er bedre på, så er det drivere.

Jeg sitter med kort fra begge leverandører og nVidia sine drivere er mye letter å ha med å gjøre.

Jeg bryr meg ikke om driverene er WHQL-sertifisert eller ikke... Hva så om jeg ikke kan få en offesiellt godkjent score hos futuremark?

Jeg må bruke omega driverene for at kortet mitt skal funke noe lunde akseptabelt.

Ytelsen er ikke et problem med de korta. Begge yter mer enn godt nok.

Slik jeg ser det her...

Vil du ha en følelse av at ting går 100% smertefritt, så velger du nVidia...

Tenker man støy og plass er ATI tingen.

Jeg har sagt det tidligere, og jeg sier det igjen... Man får en større følelse av at man har kjøpt noe av kvalitet når man smeller et nVidia kort i maskinen.

Jeg angrer kjøpet av mitt ATI kort.

Edit: Ja jeg vet Gainward hadde bios-problemer, men dette er fikset for lenge siden.

Endret av Vo0do0
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...