Gå til innhold

Problem med USB2.0 PCI-kort

Anbefalte innlegg

Hei. Hovedkortet mitt (Asus P4B) støtter bare USB1 og for å bøte på dette kjøpte jeg et slikt pci-kort med USB2 porter på Clas Ohlson. Kommer hjem, monterer kortet fort og greit, MEN... får ikke kontakt med iPod Shuffle'n min når jeg plugger inn i de nye USB-ene. De nye portene vises i enhetsbehandling, har lagt inn driverne som fulgte med (selv om det ikke skulle være nødvending), har prøvd forskjellige pci spor og begynner å bli lei. Det hører med til historien at portene virker (testa med et webcam jeg hadde liggende), men jeg får ikke kontakt med iPod'en og heller ikke med en ekstern harddisk (denne er også USB2). Både harddisken og iPod'en virker på de gamle USB-portene, men det går liiitegranne tregt.

Noen som har noen ideer til hva jeg kan gjøre? Må jeg inn i Bios og stille på noe for å gi mer strøm til pci-sloten hvor kortet er montert eller er det bare å ta ut igjen kortet og levere det tilbake til svensken?

btw, kjører win2k som os

mvh Øystein

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har i hvert fall win2k sp2, muligens sp3, husker ikke helt. Maskinen har stått hjemme uten nett i trekvart års tid, men det siste jeg gjorde før jeg flyttet fra leiligheten jeg bodde i med bredbånd var å laste ned alt som var av oppdateringer fra microsoft.

Jeg synes fortsatt det er rart at portene virker med webcam men ikke med hardiskk og iPod....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...