regeli Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 Har en Athlon XP2200+, så jeg lurte på om dette er en god kjøler? Lenke til kommentar
ADT Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 Vil nok passe din CPU ypperlig. Jeg synes derimot den bråker en del selv på laveste hastighet. Den holder også til en fin overklokk om det er ønskelig, om ikke, er den nok litt "overkill". Lenke til kommentar
regeli Skrevet 1. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2005 Pcen er en HP og BIOSen er locked av HP. Skulle gjærne finnet ut hvordan jeg får bort den sperren. Slik jeg kan fixe fsben osv. men nå er det ingen valg som jeg kan stille på. Lenke til kommentar
ADT Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 Du får nok ikke fikset dette, nytt HK er nok eneste alternativ... Lenke til kommentar
regeli Skrevet 1. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2005 Har vurdere å bytte ut hele systemet, men penger er problemet "as usual". Har spart litt nå, så nå skal jeg kjøpe Thermaltake Armor svart med vindu. Er det noe å anbefale? Er det noe bra til vannkjøling? Tenker på montering av pumpen osv... Lenke til kommentar
SunChaser Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 thermalright xp-120 eller xp-90 er mine anbefalinger... beste cpu luft kjølerene spør du meg.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 thermalright xp-120 eller xp-90 er mine anbefalinger... beste cpu luft kjølerene spør du meg.. Dersom du leste innlegget (det første) fikk du vel med deg at det er Socket-A vi snakker om? Passer disse til Socket-A? (Mente disse var for S775/949/478). Volcano-12 er en av de aller beste luftjølere for Socket-A, men må vel se seg slått av en del nyere heatpipe-kjølere... bl.a. en jeg mener er best... Thermalright SI-97.. Med en 120mm vifte er dette omtrent som vannkjøling... uten altfor mye støy. Har begge typer i to system.. klokket Barton 2500+ (Volcano12) og klokket XP-M 35w (SI-97). Begge er meget gode kjølere..særlig sistnevnte.. som også veier lite (noe som ikke er uvesentlig for Socket-A). Lenke til kommentar
SunChaser Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 ah, tenkte ikke over det, sorry. Var/er trøtt :-) Lenke til kommentar
Stig Jøran Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 Volcano 12 er en kjempekjøler. Bråker litt ja, men merkes ikke hos meg, 6600gt kortet mitt overdøver den Lenke til kommentar
ClawHammer Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 (endret) Volcano 12 er en kjempekjøler. Bråker litt ja, men merkes ikke hos meg, 6600gt kortet mitt overdøver den Wow er det på fult eller ? den bråker jo noe så sinnsykt på fult da..4800rpm Endret 1. mars 2005 av ClawHammer Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 Sett den ned til 2500-3000 rpm så har du ein kjempegod kjølar Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 ja, det er en god kjøler, men nei, det er ikke den beste. tipper cpuen din vil ligge på +- 35* med volcano. Lenke til kommentar
Stig Jøran Skrevet 13. mars 2005 Del Skrevet 13. mars 2005 Volcano 12 er en kjempekjøler. Bråker litt ja, men merkes ikke hos meg, 6600gt kortet mitt overdøver den Wow er det på fult eller ? den bråker jo noe så sinnsykt på fult da..4800rpm Nei på fullt (5700rpm) så overdøver den allt Jeg har den på 2000-2500 rpm. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 13. mars 2005 Del Skrevet 13. mars 2005 (endret) Har også Thermaltake Volcano12 og med god luftgjennomstrømning i kabinettet trenger den ikke gå på mer en minimum. Den er veldig var for støv da støvet legger seg oppå kjøleribba og hindrer sluftstrømmen ov kjøleribbene. Min kjøler en overklokka XP2500+ barton klokka til 2,21Ghz Endret 13. mars 2005 av perpyro Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 13. mars 2005 Del Skrevet 13. mars 2005 (endret) Har også Thermaltake Volcano12 og med god luftgjennomstrømning i kabinettet trenger den ikke gå på mer en minimum.Den er veldig var for støv da støvet legger seg oppå kjøleribba og hindrer sluftstrømmen ov kjøleribbene. Min kjøler en overklokka XP2500+ barton klokka til 2,21Ghz "Perpyro" tar her opp ett viktig moment med denne kjøleren.. Dersom du ikke har ett støvtett kabiss.. eller ikke er verdens mest nøye med støvsugern på PC-rommet.. ja da må du jevnlig rense ribbene på V12'ern. Det er snakk om minst 5 grader forskjell før og etter... er min erfaring.. Edit: Og det er jo forskjellen på en grei god kjøler og en i toppklasse.. Så husk jevnlig støvsuging(blås). Endret 13. mars 2005 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 Helt korrekt. Jeg har hatt støvfilter et par måner nå og før jeg fikk filter på maskina måtte den åpnes minimum 1 gang i månen for støvsuging og som du sier så er temperaturforskjellen på ca 5 grader før og etter støvsuging. Har ingen erfaring heatpipe kjølere eventuelt zalmankjøler er bedre med henhold til støv. Lenke til kommentar
AnVli..p4 Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 Denne kjøleren er spesiellt kult vis du monterer en strobe (blinkende lys) rettet mot den. har selv prøvd, og det blir en artig effekt. Er det ikke en varme-sensor på alle vulcano kjøler`ne? / endel Tt kjølere. med den kan den hvertfall regulere seg selv, og personlig liker jeg det bedre enn at man skal ha en rugulator stikkende ut et sted eller to... Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 Det stemmer, den kommer med en sensor som er tenkt montert under selve CPU kjernen. Har prøvd denne løsningen og vifta økte turtallet for den minste ting. For noe så enkelt som å lage en ny regel med Norton antispam akselererte den for så å senke turtallet veldig fort igjen. Å montere føleren på selve kjøleribba vil gjøre turtallet mer stabilt, men kan havne unødvendig høyt da den regulerer fra 20 til 65 grader. Jeg har hatt en 80mm Global Win kjøler før med føleren i ribba, noe som fungerte greit men jeg syntes turtallet ble for høyt. Nå med god luftgjennomstrømning kommer jeg ikke høyere en 51,5grader på CPU under 1 times Prime95 torture test med et turtall på 2000rpm. Så jeg ser ikke noe stort problem med å ha en justeringsratt i fronten av kabinettet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå