Gå til innhold

Overføre mailfiler fra USA XP til Norsk XP ?

Anbefalte innlegg

Hei !

Jeg skulle re-innstallere en pc med ny XP. Pc'en hadde Windows XP SP1 USA versjon, kompisen min har nå kjøpt Windows XP SP2 NORSK versjon som jeg skulle legge inn. Det har vært endel problemer med den opprinnelige XP usa versjonen, jeg tenkte derfor at det kunne være greit med en fresh innstallering.

Som sedvanlig startet jeg med å ta backup av alle "viktige" filer på den orginale XP'en (mail, dokumenter, favoritter, etc). Dette for å lett kunne kopiere det inn i den nye XP'en, slik jeg pleier når noe skal re-innstalleres.

Innstalleringen gikk greit og XP'en (norske) ble patchet etterpå slik at den er 100% oppdatert.

Her kommer problemet ;

Etter at den norske Win XP'en var ferdig installert, skulle jeg legge over filene fra den gamle XP'en. Da oppdaget jeg noe som jeg ikke hadde tenkt på (sløvt av meg - jeg vet), filene i den norske XP'en har norske navn !

Dette betyr at feks. "Inbox.dbx" (usa versjonen) heter "Innboks.dbx" i den norske. Jeg forsøkte da å rename filene fra USA XP til samme navn som de norske, og kopiere de over slik at de norske ble erstattet.

Når jeg starter opp XP så er outlooken alikevel helt tom - virker ikke som om den klarer å lese innholdet i filen til tross for at de har blitt renamet.

Hva gjør jeg nå !?

Blir jeg nødt til å innstallere en engelsk/amerikansk utgave av XP for å få bruke samme mailboks som tidligere var ibruk ?

Eller kan "Inbox.dbx" og resten av epostfilene konverteres på et vis slik at de fungerer i den norske XP'en ?

** PROBLEM NÅ LØST **

Problemet ble løst ved at jeg importerte USA mailboksene inn i den norske Outlook'en (via "importer" funksjonen i OE). Da klarte den plutselig å lese *.dbx filene.

Endret av Digitize
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...